AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:51 #1 Skrevet onsdag kl. 13:51 Hvor lang tid tok det før du fikk svar på nipt test? Jeg ringte lab etter en uke og fikl bekreftet at det var kommet svar og at legen nok ville ta kontakt. Har ennå ikke hørt noe i dag onsdag og vet at legen er på jobb i dag. Fikk beskjed av sykepleier på gyn.pol om at lege har adm.dag torsdager og sitter da med dette. Kan et potensielt positivt utslag bare ligge i helseplattformen i så mange dager? Eller er det rutiner på at positivt utslag blir flagget eller noe? Si det kom et positivt svar forrige fredag for eksempel. Mareritt å bare gå og vente når svaret ligger der. Anonymkode: 9535a...de9 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 03:22 #2 Skrevet i går, 03:22 Helt enig. Hadde faktisk tenkt å lage et innlegg om det samme i går. Jeg har ventet i 15 dager nå. Anonymkode: 1ae1d...654
AnonymBruker Skrevet i går, 04:07 #3 Skrevet i går, 04:07 Ikke helt det samme, men da jeg tok livmorhalsprøve fikk jeg beskjed om at hvis det tok lang tid før jeg fikk svar, så var det ikke noe galt. Tror de er ganske kjappe med å si ifra hvis ikke alt er som det skal. Anonymkode: 280fb...b85
AnonymBruker Skrevet i går, 04:32 #4 Skrevet i går, 04:32 10 og 11 dager i mine graviditeter. Anonymkode: 07860...9c4
alfathealfa Skrevet i går, 04:50 #5 Skrevet i går, 04:50 Tenker lang tid for svar er et positivt tegn.
AnonymBruker Skrevet i går, 05:20 #6 Skrevet i går, 05:20 Hos meg kom brevet inn i Helse Norge lenge før de kontaktet meg. Jeg tok testen 14. januar og brevet lå der med dato 21. januar. Den lå i Helse Norge appen under «vis flere tjenester», «journalnotater» og deretter «journaldokumenter» og så «brev». Anonymkode: 04f26...cd7 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:21 #7 Skrevet i går, 05:21 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hos meg kom brevet inn i Helse Norge lenge før de kontaktet meg. Jeg tok testen 14. januar og brevet lå der med dato 21. januar. Den lå i Helse Norge appen under «vis flere tjenester», «Pasientjournal» og deretter «journaldokumenter» og så «brev». Anonymkode: 04f26...cd7 Korrigerte et ord. Jeg fikk brevet i posten to uker etter datoen det lå i journalen.. Anonymkode: 04f26...cd7
AnonymBruker Skrevet i går, 05:29 #8 Skrevet i går, 05:29 Jeg tok NIPT i utlandet mens det fortsatt ikke var lov for norsk helsepersonell å bistå. De ringte meg etter fire dager. 🙌🏻 Anonymkode: 98d35...433 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:04 #9 Skrevet i går, 09:04 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt enig. Hadde faktisk tenkt å lage et innlegg om det samme i går. Jeg har ventet i 15 dager nå. Anonymkode: 1ae1d...654 Jeg ringte faktisk nå. Prøveresultatet var visst kommet for lengst, men de hadde glemt å sende det til meg 😅 KK i Bergen. De skulle få sendt det nå slik at resultatene ble lagt inn i journalen min. Hun på tlf sa selv: "Nei, så lang tid skal det ikke ta". Alt var fint ifølge hun på tlf. Anonymkode: 1ae1d...654
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden Jordmor sa det kunne ta 2 uker, jeg fikk svar etter én uke. Kom på Helsenorge. Jordmor sa også at hvis NIPT viste høy sannsynlighet for trisomi så ville jeg bli oppringt. Etter litt research virker det som at de prioriterer å ta kontakt med dem som tester positivt ganske raskt, siden man må sette i gang en prosess med fostervannsprøve osv. Så går det tregt er det som regel et bra tegn. Anonymkode: 0cb67...169
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jordmor sa det kunne ta 2 uker, jeg fikk svar etter én uke. Kom på Helsenorge. Jordmor sa også at hvis NIPT viste høy sannsynlighet for trisomi så ville jeg bli oppringt. Etter litt research virker det som at de prioriterer å ta kontakt med dem som tester positivt ganske raskt, siden man må sette i gang en prosess med fostervannsprøve osv. Så går det tregt er det som regel et bra tegn. Anonymkode: 0cb67...169 Håper det ❤️ da jeg ringte mandag etter en uke var svaret klart men vet jo ikke hvor lenge det har lagt klart og det skremte meg litt. Har ennå ikke hørt noe nå torsdag og fikk ikke svaret over telefon men sykepleier skulle legge igjen beskjed til legen. 🥵 Anonymkode: 9535a...de9
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper det ❤️ da jeg ringte mandag etter en uke var svaret klart men vet jo ikke hvor lenge det har lagt klart og det skremte meg litt. Har ennå ikke hørt noe nå torsdag og fikk ikke svaret over telefon men sykepleier skulle legge igjen beskjed til legen. 🥵 Anonymkode: 9535a...de9 Er det lenge siden du tok NIPT? Anonymkode: 0cb67...169
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Er det lenge siden du tok NIPT? Anonymkode: 0cb67...169 Jeg tok nipt mandags morgen 1 juni. Ringte lab mandag 8 juni og det var kommet svar og venter da altså enda på det svaret. Anonymkode: 9535a...de9
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #14 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tok nipt mandags morgen 1 juni. Ringte lab mandag 8 juni og det var kommet svar og venter da altså enda på det svaret. Anonymkode: 9535a...de9 Skjønner. Da er det fremdeles innenfor vanlig behandlingstid, men høres ut som om det er interne rutiner som holder tilbake utsendelsen av svar. Skjønner veldig godt at det er frustrerende å vente. Spesielt når du vet at det ligger et resultat klart. Håper du straks får svar! ❤️ Anonymkode: 0cb67...169 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå