Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva pakker man til en snart 13 mnd smårolling på ferie til Tyrkia for en uke? 
(Tenker ikke antall tøy osv, men mer sånn mat og bleier) 

(vogn / bæresele har vi allerede der) 

Anonymkode: f5a4c...121

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det samme som du ville trengt hjemme i en uke.

Anonymkode: 96417...7c5

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke sånne spørsmål. Barnet har det samme behovet, enten dere er i Tyrkia eller hjemme. Dere kjenner deres barn best og vet hva barnet spiser osv. Stol på dere selv

Anonymkode: a65f0...0ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bleier finnes vel der nede allerede? 

Når vi har reist med våre i den alderen der, så har vi ikke hatt med så mye egentlig, men det er jo fordi de stort sett har spist vanlig mat i den alderen.  Så når vi f.eks er ute og spiser, så har vi bedt om en ekstra asjett, også har de fått fra oss. 

Anonymkode: f1b23...c08

Skrevet

Nå vet jeg ikke med Tyrkia, men stort sett så koster bleier i utlandet MYE mer enn i Norge (sikkert derfor Norge har bleiebarn så mye lengre enn i andre land). Jeg ville tatt med bleier og Mesoft (våtservietter i utlandet er ofte sterkt parfymert).

Ellers ville jeg ikke tatt med noe annet enn klær, solkrem, baderinger, solbriller og det barnet trenger. Mat har de i Tyrkia :)

Anonymkode: 3fddb...cfb

• Liker 1
Skrevet

Vi er på ferie med en på 13 mnd i Spania nå, en uke. Har med oss to pakker vanlige bleier, to pakker Badebleier. Flere pakker tørre kluter og våtservietter (mye parfyme i de er). En del leker, siden han våkner tiiiidlig, og vi må underholde han før dagen starter. Vi har ikke med noe mat, annet enn at vi hadde brødskiver i matpakka til reisen. Han spiser det samme som oss til vanlig. Har med bilsete, stoler ikke på det som leies ut her. 

Anonymkode: 38e01...50e

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg skjønner ikke sånne spørsmål. Barnet har det samme behovet, enten dere er i Tyrkia eller hjemme. Dere kjenner deres barn best og vet hva barnet spiser osv. Stol på dere selv

Anonymkode: a65f0...0ac

Jeg mener mest med tanke på å spare penger osv, for jeg vet at bleier for eksempel er unødvendig dyrt .. så var slike ting jeg tenkte på

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nå vet jeg ikke med Tyrkia, men stort sett så koster bleier i utlandet MYE mer enn i Norge (sikkert derfor Norge har bleiebarn så mye lengre enn i andre land). Jeg ville tatt med bleier og Mesoft (våtservietter i utlandet er ofte sterkt parfymert).

Ellers ville jeg ikke tatt med noe annet enn klær, solkrem, baderinger, solbriller og det barnet trenger. Mat har de i Tyrkia :)

Anonymkode: 3fddb...cfb

Supert , takk for fornuftig svar🤍

Skrevet

https://bleiekofferten.no/

Hvis du reiser fra Gardermoen, så har Extra kommet med en nyhet  Bleiekofferten, du bestiller bleier, så får du bleier ferdig pakket, i en egen koffert, som du kan ha med deg som håndbagasje . 

Anonymkode: da27d...81a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2026 den 7.31):

Vi er på ferie med en på 13 mnd i Spania nå, en uke. Har med oss to pakker vanlige bleier, to pakker Badebleier. Flere pakker tørre kluter og våtservietter (mye parfyme i de er). En del leker, siden han våkner tiiiidlig, og vi må underholde han før dagen starter. Vi har ikke med noe mat, annet enn at vi hadde brødskiver i matpakka til reisen. Han spiser det samme som oss til vanlig. Har med bilsete, stoler ikke på det som leies ut her. 

Anonymkode: 38e01...50e

Takk for svar! hva med mme og grøt? 

Skrevet

Pakk alt du bruker til vanlig.

- bleier

- våtservietter 

- melk

- mat

- noen ferdig nan om barnet drikker det

- snacks

- pledd til hjemreise 

- Paracet 

- myggspray 

- badebleier

- badeleker? 

• Nyttig 1
Skrevet

Vi flyr en del med barn. Pakker alltid en bag/koffert håndbagasje med medisiner, mme, flasker, grøtposer osv. 

En sekk / liten veske til flyturen med termos, mme, flasker, bleier, våtservietter, ekstra smokker, skift, koseklut, teppe, små bøker / leker, vannflaske, matpakke / snacks. Og nettbrett til eldste. 

Tar med bilstol og vogn/reisevogn. Vogn pakkes i prampack, bilstol i airshell. Myggnetting og et teppe. 

innsjekket bagasje: 

bleier

våtservietter 

inotyol

solkrem

solbriller

solhatt

uv klær / badeklær

sommertøy

lette klær (tynne gensere, bukser),

armringer 

sokker 

sandaler , joggesko

lett jakke

Tynn lue 

temp måler

paracet 

saltvannspray (nesespray tilfelle forkjølelse). 

toalettmappe med tannbørste , tannkrem osv. 

på stell såpe for klesvask.. 

Anonymkode: eb951...152

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi flyr en del med barn. Pakker alltid en bag/koffert håndbagasje med medisiner, mme, flasker, grøtposer osv. 

En sekk / liten veske til flyturen med termos, mme, flasker, bleier, våtservietter, ekstra smokker, skift, koseklut, teppe, små bøker / leker, vannflaske, matpakke / snacks. Og nettbrett til eldste. 

Tar med bilstol og vogn/reisevogn. Vogn pakkes i prampack, bilstol i airshell. Myggnetting og et teppe. 

innsjekket bagasje: 

bleier

våtservietter 

inotyol

solkrem

solbriller

solhatt

uv klær / badeklær

sommertøy

lette klær (tynne gensere, bukser),

armringer 

sokker 

sandaler , joggesko

lett jakke

Tynn lue 

temp måler

paracet 

saltvannspray (nesespray tilfelle forkjølelse). 

toalettmappe med tannbørste , tannkrem osv. 

på stell såpe for klesvask.. 

Anonymkode: eb951...152

TUSENTAKK🫶🏻🫶🏻

Skrevet

Ha med flere bleier enn du tror du trenger i håndbagasjen + ekstra skift til både deg og barnet. Vet om noen som måtte spørre andre på flyet om bleier fordi barnet ble dårlig og de brukte mange flere bleier enn normalt. I tillegg lakk enn bleie mens barnet satt på morens fang...

Anonymkode: a2ddf...880

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...