Gå til innhold

Overgrepsparadokset

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere lar ikke barna deres få mestringsfølelse av å gå alene i herregarderoben - for gud forby det kan være en overgriper der inne?

Men dere lar barna få fri flyt på ROBLOX, Snapchat og andre enheter der overgriperne står i KØ?

Anonymkode: 2b6a0...f31

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen fri flyt her nei. Har stålkontroll. 

Anonymkode: d3419...3d1

• Liker 1
Skrevet

De fæle er ikke lenger i nabolaget ditt. De er på rommet til barna. 

Å la barna ramle fritt rundt på internett er OMSORGSSVIKT.

Anonymkode: 9a5ba...0f9

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere lar ikke barna deres få mestringsfølelse av å gå alene i herregarderoben - for gud forby det kan være en overgriper der inne?

Men dere lar barna få fri flyt på ROBLOX, Snapchat og andre enheter der overgriperne står i KØ?

Min 14-åring med snap får selvsagt lov til å gå i garderoben alene. Når han var 5år, så var han med meg (hit han hadde selvsagt ikke tilgang på roblox og snap). 

Slike tråder forundrer meg litt. 
Hvor står det noe sted at vedkommende som oppretter en tråd om f.eks garderober, er den samme som opprettet en tråd der hun skriver at hennes barn har fri flyt av some og gaming? Faller det deg ikke inn at dette kanskje er to forskjellige familier? At den som er redd for overgrep i en garderobe er den samme som heller ikke gir barna tilgang på slikt? 

Anonymkode: 75543...169

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Roblox har stengt chat for de minste nå.  Og andre apper av den typen har de ikke

Anonymkode: eff91...b02

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Roblox har stengt chat for de minste nå.  Og andre apper av den typen har de ikke

Anonymkode: eff91...b02

Hva hjelper det at Roblox har stengt chatten når barna kan gå inn i sexrom som andre har skapt? De kan fortsatt være i seksualisert lek med andre voksne deltakere.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke et paradoks.

Det er dårlige mennesker over alt. Det beste er å lære barna sunn fornuft.

Det er selvfølgelig vanskelig å snakke om, og det er vanskelig for barna å forstå hvor sinnsyke ungdom og voksne kan være.

Anonymkode: 0f638...1c5

• Liker 2
Skrevet

Har aldri hørt at barn og ungdom ikke kan gå i garderoben alene. 

Hvor er dette?

Anonymkode: ff5b6...8f3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har aldri hørt at barn og ungdom ikke kan gå i garderoben alene. 

Hvor er dette?

Tror det refereres til 5-6 år gamle gutter som ikke greier seg alene i herregarderoben. De blir med mamma i damegarderoben. Dette er traumatiserende for jentene, da 5-6 år gamle gutter er perverse.

Anonymkode: a74c0...ca3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tror det refereres til 5-6 år gamle gutter som ikke greier seg alene i herregarderoben. De blir med mamma i damegarderoben. Dette er traumatiserende for jentene, da 5-6 år gamle gutter er perverse.

Anonymkode: a74c0...ca3

What?? 🙄😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

What?? 🙄😬

Det er sånn det har blitt. Gud vet hvordan vi greide å få dette til.

Anonymkode: 00a3a...19d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er sånn det har blitt. Gud vet hvordan vi greide å få dette til.

Anonymkode: 00a3a...19d

Herregud. Dette må være tull.

Jeg er mor til tre gutter. 

Hvor gammel skal man liksom være da før man får bruke herregarderoben? 

Det står da ikke voksne menn i fellesdusjen og runker og styrer og bruker mobilen sin???

Skrevet

Min datter gikk i dame garderoben alene når hun var 6 år. Gikk helt fint sammen med venninner. Senere ble det både roblox og snap.

Pakker henne ikke inn i bobleplast, men lærer henne sunn fornuft 

Anonymkode: ce718...a79

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

De må gå i rett garderobe fra de går i 1 klasse, og nei de er overvåket på all elektronikk 

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (4 timer siden):

De må gå i rett garderobe fra de går i 1 klasse, og nei de er overvåket på all elektronikk 

Sønnen min skal på svømmekurs et sted der kun barn over sju år må gå i samme garderobe som sitt eget kjønn, så 1. klasse er ikke en universell regel, nei.

Jeg var med faren min i herregarderoben da jeg var 5-6 år gammel.

Anonymkode: c3578...f35

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2026 den 21.35):

Sønnen min skal på svømmekurs et sted der kun barn over sju år må gå i samme garderobe som sitt eget kjønn, så 1. klasse er ikke en universell regel, nei.

Jeg var med faren min i herregarderoben da jeg var 5-6 år gammel.

Anonymkode: c3578...f35

Hvor skrev jeg det var en universal regel?

7 var forøvrig gml 1 kl start i Norge så kan og være noe som henger igjen

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.6.2026 den 22.45):

Seksuelle overgrep mot barn foregår først og fremst i hjemmet, ikke i en offentlig garderobe.

Barn som opplever seksuelle overgrep har størst risiko for å bli utsatt for seksuelle overgrep av:

Far

Stefar

Bror

Bestefar

Trener

Annen tillitsperson 

Lærer

Ansatt i institusjon 

Venn

Mor 

Søster

Stemor

Bestemor

«Stranger - Danger» er statistisk sett oppskrytt 

Anonymkode: 08f38...f50

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...