AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:08 #1 Skrevet tirsdag kl. 18:08 Hei! noen som har lesebrett til barn? alderen er 7 år. Lese hest 😅 skal absolutt ikkje slutte å kjøpe fysiske bøker, men kanskje bruke ein kombo. Å at dei «tykke» bøkene er enklere å lese på lesebrett. Å at når ein reiser vekk så slipper me å pakke med oss 15+ bøker 🫣 tar i mot alle råd og meninger for/mot og eventuelt type lesebrett Anonymkode: 3fb43...fcc 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:14 #2 Skrevet tirsdag kl. 18:14 Kindle fungerer sikkert helt topp Anonymkode: 9f6ce...fb1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:16 #3 Skrevet tirsdag kl. 18:16 Kindle syns jeg er aller best. Nærmest vanlig tekst, ingen «skjermfølelse» klart man KAN lese på iPad og, men der er veien til internett veldig kort. Anonymkode: d969f...857 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:16 #4 Skrevet tirsdag kl. 18:16 Kindle er bra, men absolutt enklest for engelske bøker. Jeg kjøper og norske bøker innimellom, men de må lastes ned og så sendes til en e-postadresse som kun er for min kindle og innimellom blir det krøll og vanskelig å få til. Kindle er og i svart-hvitt. Anonymkode: e6f6c...333 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:19 #5 Skrevet tirsdag kl. 18:19 Eg har selv kindel, å elsker den😅🫣 men den er i svart/kvit å leste og at andre sa det var tungvint med norske bøker. Ser òg for meg at det er litt bilder i noen av bøkene han ønsker å lese ? 😅 Anonymkode: 3fb43...fcc
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:21 #6 Skrevet tirsdag kl. 18:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eg har selv kindel, å elsker den😅🫣 men den er i svart/kvit å leste og at andre sa det var tungvint med norske bøker. Ser òg for meg at det er litt bilder i noen av bøkene han ønsker å lese ? 😅 Anonymkode: 3fb43...fcc At det er kjedlig at dei er i svart kvit liksom🫣 finnes det noen andre lesebrett som er mer rettet mot norske bøker? Anonymkode: 3fb43...fcc
RaraA Skrevet tirsdag kl. 18:28 #7 Skrevet tirsdag kl. 18:28 Jeg har pocketbook og er veldig fornøyd med den. Den er velegnet for norske bøker, kan kjøpe bøker på både ebok.no, norli og ark og sende rett til pocketbooken. Vet de har en versjon med farger, men den har jeg ikke testet. Vær obs at pga skjermen så er lesebrett litt tregere enn et vanlig nettbrett, litt uvant i starten. Leseopplevelsen er utrolig behagelig og plass til mange bøker! 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:59 #8 Skrevet tirsdag kl. 18:59 Så det er ingen som «reagerer» på at eg vil kjøpe lesebrett til ein 7 åring? 🫣☺️ Ikkje at eg bryr meg om hva andre synest, men redd for å ta vekk «magien» med bøker 😅 men òg godt mulig det er eg som overtenker dette noe deluks med tanke på at den ikkje skal erstatte bøker. Anonymkode: 3fb43...fcc
RaraA Skrevet onsdag kl. 07:32 #9 Skrevet onsdag kl. 07:32 Jeg tenker at lesebrett har såpass begrenset bruksområde, det er ikke fritt vilt, det er for å lese tekst. Nå har ikke jeg testet de nyere pocketbookene, men det brettet jeg har egner seg ikke til surfing. Skjermen er heller ikke stimulerende eller oppkvikkende. Tenker og du sier du planlegger å bruke det som et verktøy ved å gjøre tykke bøker mer «spiselig» og enklere å lese bøker på farten eller i ferien. Du sier jo og at du ikke vil slutte med fysiske bøker, men for å gjøre det enklere. Tenker og at bruken kan begrense seg selv litt, for det er dyrt å kjøpe ebøker, så er jo absolutt best å låne bibliotekbøker, men deilig å slippe å ha med masse tunge bøker på ferie eller telttur. Jeg kjøper lett lesebrett til mine barn når de er leseklare hvis det gjør at de leser mer da lesing både forbedrer vokabular og fantasi. Jeg sier: go for it. 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:52 #10 Skrevet onsdag kl. 07:52 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei! noen som har lesebrett til barn? alderen er 7 år. Lese hest 😅 skal absolutt ikkje slutte å kjøpe fysiske bøker, men kanskje bruke ein kombo. Å at dei «tykke» bøkene er enklere å lese på lesebrett. Å at når ein reiser vekk så slipper me å pakke med oss 15+ bøker 🫣 tar i mot alle råd og meninger for/mot og eventuelt type lesebrett Anonymkode: 3fb43...fcc Hva skjedde med biblioteket? Anonymkode: ca55d...71d
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:48 #11 Skrevet onsdag kl. 08:48 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Så det er ingen som «reagerer» på at eg vil kjøpe lesebrett til ein 7 åring? 🫣☺️ Ikkje at eg bryr meg om hva andre synest, men redd for å ta vekk «magien» med bøker 😅 men òg godt mulig det er eg som overtenker dette noe deluks med tanke på at den ikkje skal erstatte bøker. Anonymkode: 3fb43...fcc Ikke sånn prinsipielt sett så lenge barnet og leser fysiske bøker. Men kan bli dyrt å kjøpe masse e-bøker heller enn å låne på biblioteket da. Foreldrene mine som måtte ta med en egen bag med biblioteksbøker til meg hadde sikkert glatt kjøpt lesebrett om det fantes 😂 det mine foreldre gjorde var å låne bøker på biblioteket der vi var på ferie. Anonymkode: e6f6c...333 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:54 #12 Skrevet onsdag kl. 08:54 Vist en ligger vekk «økonomi» parten. Dette har eg spart opp til han. Bibliotek er flott. Men ingen av oss liker det🫣 han synest det er stress og dei har aldri bøkene han ønsker tilgjengelig å han må på vente liste osv. vi har og EiT mål om et bibliotek hjemme 🥰 som skal være tilgjengelig for venner og familie ❤️ ikkje en person med fantastisk råd, men bøker er i budsjettet mitt å blir høgt prioritert 🥰 vi er òg heldige med masse brukt kupp på bøker! 🤩 men trur det blir lese brett på han, berre for å gjør reise og telt tur lettere og ikkje minst at tykke bøker lettere å lese Anonymkode: 3fb43...fcc 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:27 #13 Skrevet onsdag kl. 09:27 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vist en ligger vekk «økonomi» parten. Dette har eg spart opp til han. Bibliotek er flott. Men ingen av oss liker det🫣 han synest det er stress og dei har aldri bøkene han ønsker tilgjengelig å han må på vente liste osv. vi har og EiT mål om et bibliotek hjemme 🥰 som skal være tilgjengelig for venner og familie ❤️ ikkje en person med fantastisk råd, men bøker er i budsjettet mitt å blir høgt prioritert 🥰 vi er òg heldige med masse brukt kupp på bøker! 🤩 men trur det blir lese brett på han, berre for å gjør reise og telt tur lettere og ikkje minst at tykke bøker lettere å lese Anonymkode: 3fb43...fcc Altså, som en som fyller huset med i overkant mange bøker til meg og ungene og stadig må finne plass til nye bokhyller så er jeg for 😅 jeg elsket biblioteket som liten og liker det ennå, men det er definitivt noe med å bare få akkurat den boken man vil ha med en gang. Støtter forfattere gjør man og 😊 så bra ungen din har så gode foreldre! Anonymkode: e6f6c...333 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:57 #14 Skrevet onsdag kl. 09:57 Kobo lesebrett kan brukes til å låne bøker på norsk bibliotek så lenge en har lånekort. Veldig greit å ha muligheten til å kombinere med kjøp. jeg har kindle (hatt i mange år) og elsker den, hadde paperwhite og har nå colorsoft. Kjøper likevel massevis av fysiske bøker også og synes ikke magien forsvinner. Liker ikke å lese på nettbrett eller mobil. Veldig slitsomt for øynene. jeg leser hovedsakelig engelsk så kindle er helt supert. Men ville kanskje vurdert kobo om jeg leste mer på norsk og ønsket låne på bibliotek innimellom. ang lesebrett vs fysisk. Leseglede er absolutt viktigst og et lesebrett kan gjøre bøker enda mer tilgjengelig, spesielt på reise. Det trenger ikke være enten eller, kjør på med lesebrett! Håper lesegleden fortsetter å blomstre!☺️ Anonymkode: c450f...2ea 2 1
Mandagsunge Skrevet onsdag kl. 19:13 #15 Skrevet onsdag kl. 19:13 Eg ville absolutt ha gjort det, og eg ville ha kjøpt noko enkelt og billeg. Fargeskjerm på lesebrett er enn så lenge ikkje verdt pengane, og det dei dyrare modellane skiltar med er som regel ting som andre dingsar gjer betre. Kva produsent du kjøper frå er ganske hipp som happ (eventuelt opp til kor sterke kjensler du har rundt Jeff Bezos), da korkje Kobo eller Kindle har noko større utval av barnelitteratur på norsk og det uansett må kjøpast via andre nettsider. Kobo Clara BW er liten, vatntett og rimeleg ny. Bakdelen er at han ikkje har innebygd støtte for trådlaus overføring av bøker.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:13 #16 Skrevet torsdag kl. 07:13 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kobo lesebrett kan brukes til å låne bøker på norsk bibliotek så lenge en har lånekort. Veldig greit å ha muligheten til å kombinere med kjøp. jeg har kindle (hatt i mange år) og elsker den, hadde paperwhite og har nå colorsoft. Kjøper likevel massevis av fysiske bøker også og synes ikke magien forsvinner. Liker ikke å lese på nettbrett eller mobil. Veldig slitsomt for øynene. jeg leser hovedsakelig engelsk så kindle er helt supert. Men ville kanskje vurdert kobo om jeg leste mer på norsk og ønsket låne på bibliotek innimellom. ang lesebrett vs fysisk. Leseglede er absolutt viktigst og et lesebrett kan gjøre bøker enda mer tilgjengelig, spesielt på reise. Det trenger ikke være enten eller, kjør på med lesebrett! Håper lesegleden fortsetter å blomstre!☺️ Anonymkode: c450f...2ea Dette! Kjøp et lesebrett som er andriodbasert. Da kan man laste ned Biblio-appen og låne bøker via den. Det er gjerne dyrt å kjøpe ebøker på norsk. Selv om en rask kikk på ebøkene på ark har flere barnebøker under 100 kr. Men det hjelper vel ikke så mye hvis barnet ikke vil lese dem. (Men det er uproblematisk å få ebøkene sendt til Kindle hvis man ønsker det). Anonymkode: e9fe6...d9f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå