AnonymBruker Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Er for tiden i permisjon, og rett før jeg gikk ut traff jeg personen som skulle ta over min stilling, som mest sannsynlig vill få fast jobb etterpå. Jeg fikk ekstremt godt inntrykk av vedkommende, å har oppriktig sett frem til å jobbe med henne når permisjonen er over. For noen uker siden var vi på jobbfest, og personen viste frem en helt annen side. Det var åpenbart at hun prøvde å sette meg opp mot de 2 som står mer nærmest på jobb, med at «jeg tror de syntes» med en negativ setning om meg. Etterpå begynte hun å prate svært negativt om en venninne som startet i jobben rett som henne, som også var på festen. Hun spurte meg også flere ganger hvorfor jeg ikke likte en spesiell kollega. Har på ingen måte noe vondt å si om denne kollegaen hun refererte til, det kom senere frem at hun selv ikke likte denne kollegaen når hun begynte. På denne måten pratet hun store deler av kvelden. La merke til at hun tok med seg «venninnen» som hun åpenbart ikke likte ut på en samtale. De lo og fjaset da de kom tilbake. Jeg ble målløs, å kjenner jeg vil ikke tilbake i en jobb hvor kollegaer prater slik om hverandre. hun var forresten veldig full. Vi er en liten gruppe ansatte som er totalt avhengige av godt samarbeid og god relasjon. Legger jeg denne død, tar en prat med kollegaen, tar en prat med en annen kollega som er i jobb nå? Kan dette bare ha vært fjas i fylla, eller bør jeg bli bekymret? Anonymkode: baaa8...c62
Umbreon Skrevet 9. juni #2 Skrevet 9. juni Hmmm, dette var ikke så lett synes jeg. Høres jo ikke bra ut i det hele tatt, og jeg tror jeg hadde vært veldig oppmerksom på om hun fortsetter å være en intrigemaker i edru tilstand også. Det kan så klart bare ha vært fyllerør, men det kommer vel fra et sted? Det er jo som regel det folk tenker innerst inne som flommer over i fylla. Jeg vet ikke om det har så mye for seg å ta det opp med henne. Men hadde vært veldig oppmerksom framover i alle fall. Du kan jo eventuelt «fiske litt» hos dine kollegaer som står deg nær, spørre hvordan teamet har fungert mens du har vært borte og sånn? 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #3 Skrevet 9. juni Høres ut som en ung sosionom jeg kjenner. Anonymkode: faede...397
AnonymBruker Skrevet 9. juni #4 Skrevet 9. juni Slikt er slitsomt. Hadde bare gitt en god dag i hele greien. Det vil bite henne i røven etter stund regner jeg med. Min erfaring er at hvis jeg sier imot og forsøker å ta aktivt avstand, så får man på pukkelen fra denne intrigemakeren. Det er ikke å anbefale. Har funnet ut at det beste er å bare ikke si noe. Eller si så lite konfronterende så mulig at "det inntrykket har ikke jeg" smil, og gå videre til noe annet Hvis denne personen føler seg truet av deg, ved at du enten skal avsløre henne til andre eller sladre på hennes sladder, da kan hun bli fæl. Vokt dine ord. Ikke konfronter. Anonymkode: edbc3...523 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå