Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser til England på ferie i sommer og har bestilt leiebil. Nå et spørsmålet om vi bestiller bilstol til 1,5 åringen eller ta med vårt eget. Hva har/ hadde dere gjort?

Anonymkode: 57cbb...4fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere bestiller blir det mest sannsynlig en fremovervendt dere får.

Så det sikreste er å ta med selv. Passer barnet fortsatt i en babybilstol, så er det det enkleste å frakte med seg.

Anonymkode: 462bb...c1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi reiser til England på ferie i sommer og har bestilt leiebil. Nå et spørsmålet om vi bestiller bilstol til 1,5 åringen eller ta med vårt eget. Hva har/ hadde dere gjort?

Det støtter jeg 100%! Vi bestilte via leiebilselskapet da vi var på vår første ferietur med junior i fjor, og da fikk vi en virkelig skitten stol som jeg brukte 20 minutter på å vaske. Brukte sikkert 2 pakker med våtservietter. Nå sier jeg ikke at dette gjelder alle selskaper/tilfeller, det skjer aldri igjen at vi leier bilstol. Heldigvis var det bare snakk om én dag med leiebil sist, men i år har vi leid i 10 dager.

Dette var attpåtil i Norge. I år skal vi til Italia, så vi tar med vår egen i en bag.

Anonymkode: 457fc...213

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når vi har vært lengre turer med leiebil i utlandet har vi kjøpt en stol der vi var. Å ta med egen stol på flyet slik de behandles der har vært utelukket.

Hjemme igjen har det blitt reserve stol. En flytur er iallfall bedre enn to.

Anonymkode: 71e3d...e65

Skrevet

Bruk bilstolen i flysetet så har dere hånd om det hele veien.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Eric_B skrev (3 timer siden):

Bruk bilstolen i flysetet så har dere hånd om det hele veien.

Dessverre, da må vi kjøpe billett til ungen og flyet er såpass fult at hun da ikke får sete med oss. 

Kan man ta med bilstol som håndbagasje? 

Om man sendere det i spesialbagasje må det pakkes inn? 

AnonymBruker
Skrevet

Sist vi reiste leide vi en nachfolder som vi sendte som bagasje. 

Anonymkode: 5e25d...acc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er glad at vi tar europaferie med egen bil når vi reiser på ferie, så vi slipper styret med å ta med bilsete på fly.

Anonymkode: 0e995...e3b

AnonymBruker
Skrevet

Leie bilsete er håpløst, det er alltid møkkete og det er svindyrt. Du har betalt for et nytt sete etter 2 ukers leie. Vi har kjøpt et som vi har hatt med på reise for ikke å måtte reise med fullt isofix utstyr. Funker greit. 

Anonymkode: 443a2...883

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en annen erfaring enn dere andre som har svart. Mannen min er britisk og vi reiser derfor til Storbritannia tre eller fire ganger hvert år, både til England og Skottland. Vi har alltid leiebil og har aldri hatt problemer. Leier kun med Enterprise, så jeg har ikke erfaring med andre selskap. Vi har leid bil fra tre ulike flyplasser og alle steder har de hatt en slags bod med mange forskjellige bilstoler i. De har alltid vært gullende rene og fortsatt med plasten på etter rens.

Jeg er derimot enig i at det er dyrt! Særlig den bilstolen dere trenger nå, til en 1,5-åring. Babystolen kunne dere tatt med på flyet, men den er ikke anbefalt forbi ca. 7 måneder/når barnets hode begynner å gå utenfor kanten/barnet kan sitte selv. Det er rett og slett ikke trygt nok.

Hvor lenge skal dere være borte, TS? Jeg ville leid med bilstol, og anbefaler da altså Enterprise. Flyr dere til Heathrow?

Anonymkode: 7159d...732

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en annen erfaring enn dere andre som har svart. Mannen min er britisk og vi reiser derfor til Storbritannia tre eller fire ganger hvert år, både til England og Skottland. Vi har alltid leiebil og har aldri hatt problemer. Leier kun med Enterprise, så jeg har ikke erfaring med andre selskap. Vi har leid bil fra tre ulike flyplasser og alle steder har de hatt en slags bod med mange forskjellige bilstoler i. De har alltid vært gullende rene og fortsatt med plasten på etter rens.

Jeg er derimot enig i at det er dyrt! Særlig den bilstolen dere trenger nå, til en 1,5-åring. Babystolen kunne dere tatt med på flyet, men den er ikke anbefalt forbi ca. 7 måneder/når barnets hode begynner å gå utenfor kanten/barnet kan sitte selv. Det er rett og slett ikke trygt nok.

Hvor lenge skal dere være borte, TS? Jeg ville leid med bilstol, og anbefaler da altså Enterprise. Flyr dere til Heathrow?

Anonymkode: 7159d...732

Vi leier også med Enterprise i UK da kona er britisk og den gangen vi booket barnesete så det ut som det var brukt av husokkupanter. Ellers ikke spesielt imponert over Enterprise generelt, men de er åpne lenger på en del flyplasser enn de andre. Generelt er bilutleieselskapene i UK en sørgelig gjeng, men Enterprise er muligens noe bedre enn røkla, lenge siden jeg har prøvd Avis eller Hertz der. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi leier også med Enterprise i UK da kona er britisk og den gangen vi booket barnesete så det ut som det var brukt av husokkupanter. Ellers ikke spesielt imponert over Enterprise generelt, men de er åpne lenger på en del flyplasser enn de andre. Generelt er bilutleieselskapene i UK en sørgelig gjeng, men Enterprise er muligens noe bedre enn røkla, lenge siden jeg har prøvd Avis eller Hertz der. 

Har kun god erfaring med Enterprise. Bruker dem støtt og stadig, og i UK bruker jeg kun dem (senest på Gatwick for 14 dager siden). Enterprise, Alamo og National er forresten søsterselskaper, og egentlig hipp som happ.

Nå er det lenge siden jeg reiste med småbarn, men mener å ha hørt fra andre at du kan sende barnevogn ELLER barnesete fritt med Norwegian?  Reiser du med SAS er det i verste fall 400 kroner ekstra hver vei, hvis det da ikke rett og slett er gratis.

Jeg er tilhenger av å unngå risiko og usikkerhetsmomenter, jeg liker at ting går på skinner, så jeg ville tatt med eget barnesete uansett.

Anonymkode: e6483...96e

AnonymBruker
Skrevet

Helt klart ta med selv! Jeg har kun negative erfaringer med leiebil og bilseter. Jeg har til og med opplevd å få beltestol til en baby på sju mnd! 

Anonymkode: 949ce...29d

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid hatt med nachfolger. Lett å montere og gjør det bra i tester. 

Anonymkode: eb1fd...157

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...