AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:25 #1 Skrevet tirsdag kl. 11:25 I Fram kom ein Skredsar av Vårsøg, hva er det Sommerro synger her? Fra 13 sekunder ut i sangen. Han helsa storfekt ut i bondens hus? Hva betyr storfekt? Synger han feil og mente å si storfelt? Det hadde jo i såfall passet perfekt. Kanskje jeg bare hører feil? Eller har det noe med en fekt å gjøre? Og hva sier skredderen når han roper på kjerringen? Kom med øl og kjer? Eller kom med ølet, kjær(e)? Anonymkode: 4315c...f32
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:33 #2 Skrevet tirsdag kl. 12:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han helsa storfekt ut i bondens hus? Uti skal vel være ett ord? Skrivefeil Og mulig han sier kom med ølkjer? Men det høres ut som det er en vokal i mellom der. Heter det ølekjer (ølekjær) på noen dialekter? Eller kan det være øl med kjer? Det skulle vel i såfall være motsatt, kjer med øl? Anonymkode: 4315c...f32
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 12:42 #3 Skrevet tirsdag kl. 12:42 Det er nok kjer med øl ja. Anonymkode: e0a06...351
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 13:41 #4 Skrevet tirsdag kl. 13:41 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det er nok kjer med øl ja. Anonymkode: e0a06...351 Er du sikker? Det høres ut som om øl blir sagt før kjer Anonymkode: 4315c...f32
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 15:25 #5 Skrevet tirsdag kl. 15:25 Ølkjer var en slags dunk av tre til oppbevaring av øl, så vidt jeg har forstått. Anonymkode: 56963...538
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:15 #6 Skrevet tirsdag kl. 16:15 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ølkjer var en slags dunk av tre til oppbevaring av øl, så vidt jeg har forstått. Anonymkode: 56963...538 Ja, jeg vet hva det er. Men jeg klarer ikke å høre hva som blir sagt Anonymkode: 4315c...f32
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Du kan lese teksten samtidig som du hører på? Feks på Spotify. Anonymkode: 7ff85...e51
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du kan lese teksten samtidig som du hører på? Feks på Spotify. Anonymkode: 7ff85...e51 Det er ikke noen tekst på Spotify for denne sangen. Tekster på Spotify er ikke alltid riktige heller Anonymkode: 4315c...f32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå