AnonymBruker Skrevet 9. juni #2 Skrevet 9. juni Nei men jeg er hypermobil og har lært å holde den mellom langfinger og pekefinger for å unngå unødig slitasje på fingerledd. Anonymkode: a701f...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #4 Skrevet 9. juni Jeg må holde litt tilsvarende slik, ikke helt slik, men jeg er venstrehendt, så jeg gjøre det for å se hva jeg skriver og ikke få blyant/penn/tusj på hele håndbaken. Har ingenting med ADHD å gjøre. Anonymkode: 4fd71...487
Laraa Skrevet 9. juni #5 Skrevet 9. juni (endret) Sånn gjør jeg og da har jeg til og med skjerpet meg. Tipper det ikke er så ulikt det der knivgrepet på heklenåla i damepåbusstråden 🤣 Jeg har fått høre hele livet at jeg holder bestikk og penner som om jeg skal angripe noen, med knyttet nevne eller med fire fingere med stålgrep rundt verktøy og blyanter og ble korrigert daglig av lærere på skolen. Kalte det sløsing av energi og at det så knotete ut. Men sånn er det nå engang. Jeg lever fortsatt og lager både håndarbeid og kunst med de rare grepene mine 🤭 Endret 9. juni av Laraa
AnonymBruker Skrevet 9. juni #6 Skrevet 9. juni Nei, og har 2 andre nære med ADHD, og vi alle holder penner helt normalt. Anonymkode: 3d7ce...e6a
AnonymBruker Skrevet 9. juni #7 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei men jeg er hypermobil og har lært å holde den mellom langfinger og pekefinger for å unngå unødig slitasje på fingerledd. Anonymkode: a701f...cb1 Siden mange med ADHD også har hypermobile ledd (Ehlers-Danlos syndrom), er det kanskje derfor denne måten å holde blyant/penn på er forbundet med folk med ADHD. Det er kanskje bindevevssykdommen som gjør det, og ikke ADHD'en? Anonymkode: 0b6fe...4c3 3
Gogglebox Skrevet 9. juni #8 Skrevet 9. juni Nei, holder den løst mellom peke- og langfinger. Er også venstrehendt, så gikk ofte med sverte fra pennen på siden av lillefingeren og håndbaken da vi skrev for hånd på skolen. Nå bruker jeg som regel blyant eller kryssordpenn. Syns for øvrig det er så rart at man skal ilegge alle mulige fakter og særheter man evt. måtte ha til det at man er nevrodivergent. Ser det stadig vekk i some. "Jeg ligger sånn og sover fordi jeg har adhd" og alle stemmer i fordi de gjør det samme, og legekontorene blir rent ned med folk som vil ha utredning. Håper det tar slutt en dag. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #9 Skrevet 9. juni Gogglebox skrev (10 minutter siden): Nei, holder den løst mellom peke- og langfinger. Er også venstrehendt, så gikk ofte med sverte fra pennen på siden av lillefingeren og håndbaken da vi skrev for hånd på skolen. Nå bruker jeg som regel blyant eller kryssordpenn. Syns for øvrig det er så rart at man skal ilegge alle mulige fakter og særheter man evt. måtte ha til det at man er nevrodivergent. Ser det stadig vekk i some. "Jeg ligger sånn og sover fordi jeg har adhd" og alle stemmer i fordi de gjør det samme, og legekontorene blir rent ned med folk som vil ha utredning. Håper det tar slutt en dag. Ja. Forleden var det en her på KG som mente seg å være autist. Hun hadde ikke sosiale problemer, men hun gikk på tærne som barn, og det var visst en meget klar indikasjon. Anonymkode: 49ccc...f86 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #11 Skrevet 9. juni Gogglebox skrev (2 timer siden): Nei, holder den løst mellom peke- og langfinger. Er også venstrehendt, så gikk ofte med sverte fra pennen på siden av lillefingeren og håndbaken da vi skrev for hånd på skolen. Nå bruker jeg som regel blyant eller kryssordpenn. Syns for øvrig det er så rart at man skal ilegge alle mulige fakter og særheter man evt. måtte ha til det at man er nevrodivergent. Ser det stadig vekk i some. "Jeg ligger sånn og sover fordi jeg har adhd" og alle stemmer i fordi de gjør det samme, og legekontorene blir rent ned med folk som vil ha utredning. Håper det tar slutt en dag. Dette! Anonymkode: 6e505...823
AnonymBruker Skrevet 9. juni #12 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): eller slik? Anonymkode: 7fd12...674 Nei men gutten som har adhd/dysleksi gjør. Anonymkode: 30cf8...cbd
veronica<3 Skrevet 10. juni #13 Skrevet 10. juni Tråden er ryddet for brukerdebatt og nedsettende innlegg, samt svar tilknyttet dette. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 12. juni #14 Skrevet 12. juni Jeg holder sånt, men jeg har ikke ADHD. Anonymkode: 59419...c0d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå