Gå til innhold

Hva betale barnevakt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal finne en barnevakt til mine to barn på 3 og 6. Behovet kommer til å være et par timer her og der på helg dagtid og noen ganger når de sover. Hun jeg har vært litt i kontakt med er 15 år og har ingen formening selv. Hva tenker dere? Hun bor i nabolaget. 

Anonymkode: 9597b...457

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et par timer på dagen og i tillegg når de sover? Tenker 150 kr timen

Anonymkode: 59b25...3da

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke en ren timesbetaling, så sant det ikke er for typ en eller to timer. 

Min datter (15) har sittet litt barnevakt. En kveld, typ fra 20, til 00- 00:30, fikk hun 600kr. Veldig veldig fornøyd med det. 

Her på Kg kommer folk til å komme med noen sinnsyke timespriser, så du får heller spørre jenta hva hun kan være fornøyd med. Selvsagt har hun en formening, men tør ikke si det. 

Anonymkode: 32471...e38

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde barnevakt i flere år. De ville tjene penger og hadde samtidig eller etterhvert andre muligheter for jobb. Det var derfor viktig for meg at de skulle prioritere oss, slik at barna kunne ha samme omsorgsperson. Jeg la meg derfor på lønna for den alderen i nærområdet (det var noen jobber på lekeland osv å sammenligne med). Vi brukte barnevakt en del, og valgte derfor å føre timer, betale per måned og innrapportere som arbeid i hjemmet (veldig enkelt skjema på Altinn. Har man fylt det inn en gang kan man hente opp en kopi fra forrige gang).

En ting å være oppmerksom på er at endel kjøper inn pizza/snacks/brus til barnevakten. Det gjorde ikke vi. Sa til barnevakten at vi kjøper ikke inn til deg, vi betaler heller lønn til deg, forsyn deg gjerne i kjøleskapet  om du er sulten/ tørst.

3 og 6 år er litt jobb, særlig med våkentid for en 15-åring. For min del ville jeg betalt 150 kr/ time. Hvis vi hadde beholdt henne ville vi økt lønna en gang i året, f.eks. med en 10-er uoppfordret, slik at hun fortsetter selv om hun får andre muligheter. Det var slik vi gjorde det.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker ikke en ren timesbetaling, så sant det ikke er for typ en eller to timer. 

Min datter (15) har sittet litt barnevakt. En kveld, typ fra 20, til 00- 00:30, fikk hun 600kr. Veldig veldig fornøyd med det. 

Her på Kg kommer folk til å komme med noen sinnsyke timespriser, så du får heller spørre jenta hva hun kan være fornøyd med. Selvsagt har hun en formening, men tør ikke si det. 

Anonymkode: 32471...e38

150 kr/ timen, altså. Ville også lagt meg der

Endret av alfathealfa
AnonymBruker
Skrevet

Det heter ikke «hva betale barnevakt». Det er så dårlig norsk. Du kan helle skrive «hvor mye bør man betale for en barnevakt» for eksempel. 

Anonymkode: 5918d...270

Skrevet (endret)

.

Endret av alfathealfa
Skrevet (endret)

.

Endret av alfathealfa
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det heter ikke «hva betale barnevakt». Det er så dårlig norsk. Du kan helle skrive «hvor mye bør man betale for en barnevakt» for eksempel. 

Anonymkode: 5918d...270

Du har skrivefeil i din kritikk av hvordan andre skriver. Kjedelig. Synes jeg ser det ofte.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...