mee mee Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 jeg er en jente på 20 år, har heller ikke noe problem med synet. men i de siste årene har jeg blitt litt plaget. om morgenen når jeg skal stå opp bruker jeg 10 min bare på å få opp øynene, for det gjør så vondt når lyset treffer dem. når jeg har sittet inne og skal gå ut i sola får jeg smerter i øynene, kjennes ut som de skal vrenges helt og hvis jeg er ute å kjører og får skarp sol, eller lav sol så se jeg nesten ingenting. er det en rundkjøring håper jeg bare på at det ikke er noen bilder deg. alt lir bare en stor svart flekk da.. noen som vet hva det kan være?
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #2 Skrevet 21. april 2006 TA deg en tur til lege. Dette høres ikke normalt ut. Du skriver at du nesten ikke ser når du kjører bil pga sola. Vil bare si til deg Ta ansvar hold deg una bilkjøring til du ser hvor du kjører !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest StoreSky Skrevet 21. april 2006 #3 Skrevet 21. april 2006 Vet at noen kan være ekstra lysømfintlig. Men gå til legen du!!
Gjest StoreSky Skrevet 21. april 2006 #4 Skrevet 21. april 2006 ..eller til en optiker, h*n kan sjekke mye rart....
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #5 Skrevet 21. april 2006 jeg er en jente på 20 år, har heller ikke noe problem med synet. men i de siste årene har jeg blitt litt plaget. om morgenen når jeg skal stå opp bruker jeg 10 min bare på å få opp øynene, for det gjør så vondt når lyset treffer dem. når jeg har sittet inne og skal gå ut i sola får jeg smerter i øynene, kjennes ut som de skal vrenges helt og hvis jeg er ute å kjører og får skarp sol, eller lav sol så se jeg nesten ingenting. er det en rundkjøring håper jeg bare på at det ikke er noen bilder deg. alt lir bare en stor svart flekk da.. noen som vet hva det kan være? ← Det kan være så mye rart. Det er helt umulig for oss å sitte her og synse. Ta deg en tur til optiker. De sender deg umiddelbart til øyelege dersom de mener at det er noe gærnt. Og jeg håper at du har så pass respekt for ditt eget og andres liv at du lar være å kjøre bil fram til du har fått sjekket dette. Lykke til.
Cata Skrevet 21. april 2006 #6 Skrevet 21. april 2006 Enig med de øvrige, -det der høres ut som om det kan fortjene en legesjekk. Sliter litt om morra'n selv, men det er fordi jeg bruker linser og øynene er litt tørre etter nattesøvnen. Men når du blir så lysømfintlig som det du beskriver pluss at det gjør vondt, da er det nok lurt å få en sjekk hos fagfolk.
Gjest Gjesta Skrevet 21. april 2006 #7 Skrevet 21. april 2006 Du drar selvfølgelig til legen med én gang, og så slutter du å kjøre når synet ditt er såpass sterkt hemmet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå