AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:47 #1 Skrevet mandag kl. 17:47 Jeg og mannen skal på 14 dagers ferie i varmen kombinert by/stand hvor vi skal forflytte oss flere distanser med både fly og tog. Vi er i 50 åra. Kan vi klare pakkingen i hver vår trillekoffert type kabinstørrelse og hver vår ryggsekk type DB m? Anonymkode: 1454a...184
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:31 #2 Skrevet mandag kl. 18:31 Vanskelig å si hva dere klarer, når man ikke vet hva dere føler dere må ha med. Jeg hadde klart det helt fint. Anonymkode: f6279...bd4
mamanodrama Skrevet mandag kl. 18:40 #3 Skrevet mandag kl. 18:40 Jeg klarer å pakke for en mnd i "syden" i en kabinkoffert.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:42 #4 Skrevet mandag kl. 18:42 Kan dere hjelpe med en pakkeliste? Anonymkode: 1454a...184
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:46 #5 Skrevet mandag kl. 18:46 Det går nok fint. Trenger ikke mye tykke klær i varmen. Dra i gode sko/ekstra genser osv Anonymkode: 4c765...202
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:46 #6 Skrevet mandag kl. 18:46 Hvor tung kan kabinkofferten være? Anonymkode: 82d2a...7d3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:49 #7 Skrevet mandag kl. 18:49 Det er litt skremmende at voksne mennesker i 50-års ikke er i stand til å pakke for en reise på egen hånd uten hjelp fra et internettforum… Vi aner jo ikke hva dere har behov for, men er det ikke bare å prøve? Worst case må dere droppe noe eller kjøpe et innsjekket kolli. Anonymkode: a3145...62b 2 5
Kvalitet Skrevet mandag kl. 18:51 #8 Skrevet mandag kl. 18:51 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er litt skremmende at voksne mennesker i 50-års ikke er i stand til å pakke for en reise på egen hånd uten hjelp fra et internettforum… Vi aner jo ikke hva dere har behov for, men er det ikke bare å prøve? Worst case må dere droppe noe eller kjøpe et innsjekket kolli. Anonymkode: a3145...62b Skremmende faktisk? Hilsen ts
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:51 #9 Skrevet mandag kl. 18:51 Feil underforum? Synes dette bærer preg av «reiseliv og geografi» 😅 Anonymkode: 6fe11...374 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:52 #10 Skrevet mandag kl. 18:52 Ta med plagg som er enkle å kombinere og enkle og vaske og vask underveis på reisen. Biotex og bløtlegging i vasken holder lenge. Jeg aner ikke hva planene deres er, men jeg ville pakke 3-4 benklær (shorts/skjørt), som kan kombineres med 3-4 topper (tenk både dag og kveld), en genser for reise og kalde kvelder. Og kanskje en lett regnjakke. Av sko ville jeg valgt ett par gode men pene sneakers som passer til klærne og til nød et par penere sko til kvelden om det er fancy restaurant eller greier. Anonymkode: a19fc...045 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:57 #11 Skrevet mandag kl. 18:57 Jeg skal tørre å påstå pakking er en kunst:D Jeg har reist mye til ymse steder:) Jeg hadde nok fokusert på klær som ikke tar mye plass, som ikke blir lett krøllete, og som alle kan kombineres på ulike vis og som har flere funksjoner. Shorts og singlet tar liksom ikke voldsomt med plass, særlig om du ruller det. Hjelper på skrukker også. Så har du jo sånne plastposer som du ruller som en sovepose i et kompresjonstrekk. Tar mindre plass, men vær obs på vekt. Gode sko over pensko om dere trasker mye. Jeg er veldig glad i å gå i kjole så jeg har gjerne med meg 2-3. Ellers tar jo ikke shorts og tskjorte så mye plass sammenlignet med bukse og genser. Ha det som tar mest plass/er tyngst på kroppen. Har hatt 2-3tskjorter og shorts under langbukse mange ganger Jeg har som regel bare 1-2 par sko med meg; pene sneakers jeg glatt bruker til kjole, og et par sandaler fra ecco som er god å gå i. Kan gå en dag liksom men så må jeg bytte. De fugnerer også til kveldsbruk om nødvendig. Jeg pleier også å ta med meg en liten pakke biotex for håndvask sånn i tilfelle. Sjekk om hotellet tilbyr såpe, shampo osv., så hadde jeg brukt det over å ta med. Bruker du litt hudpleie, sminke og sånt, kjøp sånne små reise-beholdere og fyll over. Sammenleggbar hårbørste er genialt om du har mye hår slik som meg. Husk solkrem og god tur:D Anonymkode: cae5b...f90
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:59 #12 Skrevet mandag kl. 18:59 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skal tørre å påstå pakking er en kunst:D Jeg har reist mye til ymse steder:) Jeg hadde nok fokusert på klær som ikke tar mye plass, som ikke blir lett krøllete, og som alle kan kombineres på ulike vis og som har flere funksjoner. Shorts og singlet tar liksom ikke voldsomt med plass, særlig om du ruller det. Hjelper på skrukker også. Så har du jo sånne plastposer som du ruller som en sovepose i et kompresjonstrekk. Tar mindre plass, men vær obs på vekt. Gode sko over pensko om dere trasker mye. Jeg er veldig glad i å gå i kjole så jeg har gjerne med meg 2-3. Ellers tar jo ikke shorts og tskjorte så mye plass sammenlignet med bukse og genser. Ha det som tar mest plass/er tyngst på kroppen. Har hatt 2-3tskjorter og shorts under langbukse mange ganger Jeg har som regel bare 1-2 par sko med meg; pene sneakers jeg glatt bruker til kjole, og et par sandaler fra ecco som er god å gå i. Kan gå en dag liksom men så må jeg bytte. De fugnerer også til kveldsbruk om nødvendig. Jeg pleier også å ta med meg en liten pakke biotex for håndvask sånn i tilfelle. Sjekk om hotellet tilbyr såpe, shampo osv., så hadde jeg brukt det over å ta med. Bruker du litt hudpleie, sminke og sånt, kjøp sånne små reise-beholdere og fyll over. Sammenleggbar hårbørste er genialt om du har mye hår slik som meg. Husk solkrem og god tur:D Anonymkode: cae5b...f90 Takk for konstruktivt svar 😊 Anonymkode: 1454a...184
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:00 #13 Skrevet mandag kl. 21:00 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan dere hjelpe med en pakkeliste? Anonymkode: 1454a...184 Er det ikke bare prøve å pakke det dere vil ha med, og se hva dere får plass til? Men ok. Jeg ville ha pakket ett par flipflops, og ett par joggesko. To par sokker. En vanlig bh og en sportsbh. En treningsshorts. Løpevest. Tre bikinier. To kveldskjoler i lin, en strandkjole. Tre shorts. 3-4 treningssingleter. Truser. En håndduk. En packable ryggsekk og en skulderveske. Ett tørkle som kan brukes som skjørt/kjole/underlag. Sammenleggbare drikkeflasker på 250ml og 500ml. To kortermede linskjorter. Caps. Ville reist i linbukse, langermet skjorte og sandaler. Anonymkode: f6279...bd4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå