Gå til innhold

Pakkeliste til 14 dagers ferie i trillekoffert

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen skal på 14 dagers ferie i varmen kombinert by/stand hvor vi skal forflytte oss flere distanser med både fly og tog. Vi er i 50 åra. Kan vi klare pakkingen i hver vår trillekoffert type kabinstørrelse og hver vår ryggsekk type DB m? 

Anonymkode: 1454a...184

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si hva dere klarer, når man ikke vet hva dere føler dere må ha med. 

Jeg hadde klart det helt fint. 

Anonymkode: f6279...bd4

Skrevet

Jeg klarer å pakke for en mnd i "syden" i en kabinkoffert. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere hjelpe med en pakkeliste? 

AnonymBruker
Skrevet

Det går nok fint. Trenger ikke mye tykke klær i varmen. Dra i gode sko/ekstra genser osv

Anonymkode: 4c765...202

AnonymBruker
Skrevet

Hvor tung kan kabinkofferten være?

Anonymkode: 82d2a...7d3

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt skremmende at voksne mennesker i 50-års ikke er i stand til å pakke for en reise på egen hånd uten hjelp fra et internettforum…

Vi aner jo ikke hva dere har behov for, men er det ikke bare å prøve? Worst case må dere droppe noe eller kjøpe et innsjekket kolli.

Anonymkode: a3145...62b

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er litt skremmende at voksne mennesker i 50-års ikke er i stand til å pakke for en reise på egen hånd uten hjelp fra et internettforum…

Vi aner jo ikke hva dere har behov for, men er det ikke bare å prøve? Worst case må dere droppe noe eller kjøpe et innsjekket kolli.

Anonymkode: a3145...62b

Skremmende faktisk?  Hilsen ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Feil underforum? Synes dette bærer preg av «reiseliv og geografi» 😅

Anonymkode: 6fe11...374

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta med plagg som er enkle å kombinere og enkle og vaske og vask underveis på reisen. Biotex og bløtlegging i vasken holder lenge. Jeg aner ikke hva planene deres er, men jeg ville pakke 3-4 benklær (shorts/skjørt), som kan kombineres med 3-4 topper (tenk både dag og kveld), en genser for reise og kalde kvelder. Og kanskje en lett regnjakke. Av sko ville jeg valgt ett par gode men pene sneakers som passer til klærne og til nød et par penere sko til kvelden om det er fancy restaurant eller greier. 

Anonymkode: a19fc...045

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal tørre å påstå pakking er en kunst:D Jeg har reist mye til ymse steder:) Jeg hadde nok fokusert på klær som ikke tar mye plass, som ikke blir lett krøllete, og som alle kan kombineres på ulike vis og som har flere funksjoner. Shorts og singlet tar liksom ikke voldsomt med plass, særlig om du ruller det. Hjelper på skrukker også. Så har du jo sånne plastposer som du ruller som en sovepose i et kompresjonstrekk. Tar mindre plass, men vær obs på vekt. Gode sko over pensko om dere trasker mye. Jeg er veldig glad i å gå i kjole så jeg har gjerne med meg 2-3. Ellers tar jo ikke shorts og tskjorte så mye plass sammenlignet med bukse og genser. Ha det som tar mest plass/er tyngst på kroppen. Har hatt 2-3tskjorter og shorts under langbukse mange ganger :fnise:  Jeg har som regel bare 1-2 par sko med meg; pene sneakers jeg glatt bruker til kjole, og et par sandaler fra ecco som er god å gå i. Kan gå en dag liksom men så må jeg bytte. De fugnerer også til kveldsbruk om nødvendig.

Jeg pleier også å ta med meg en liten pakke biotex for håndvask sånn i tilfelle. Sjekk om hotellet tilbyr såpe, shampo osv., så hadde jeg brukt det over å ta med. Bruker du litt hudpleie, sminke og sånt, kjøp sånne små reise-beholdere og fyll over. Sammenleggbar hårbørste er genialt om du har mye hår slik som meg. 

Husk solkrem og god tur:D

Anonymkode: cae5b...f90

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal tørre å påstå pakking er en kunst:D Jeg har reist mye til ymse steder:) Jeg hadde nok fokusert på klær som ikke tar mye plass, som ikke blir lett krøllete, og som alle kan kombineres på ulike vis og som har flere funksjoner. Shorts og singlet tar liksom ikke voldsomt med plass, særlig om du ruller det. Hjelper på skrukker også. Så har du jo sånne plastposer som du ruller som en sovepose i et kompresjonstrekk. Tar mindre plass, men vær obs på vekt. Gode sko over pensko om dere trasker mye. Jeg er veldig glad i å gå i kjole så jeg har gjerne med meg 2-3. Ellers tar jo ikke shorts og tskjorte så mye plass sammenlignet med bukse og genser. Ha det som tar mest plass/er tyngst på kroppen. Har hatt 2-3tskjorter og shorts under langbukse mange ganger :fnise:  Jeg har som regel bare 1-2 par sko med meg; pene sneakers jeg glatt bruker til kjole, og et par sandaler fra ecco som er god å gå i. Kan gå en dag liksom men så må jeg bytte. De fugnerer også til kveldsbruk om nødvendig.

Jeg pleier også å ta med meg en liten pakke biotex for håndvask sånn i tilfelle. Sjekk om hotellet tilbyr såpe, shampo osv., så hadde jeg brukt det over å ta med. Bruker du litt hudpleie, sminke og sånt, kjøp sånne små reise-beholdere og fyll over. Sammenleggbar hårbørste er genialt om du har mye hår slik som meg. 

Husk solkrem og god tur:D

Anonymkode: cae5b...f90

Takk for konstruktivt svar 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan dere hjelpe med en pakkeliste? 

Er det ikke bare prøve å pakke det dere vil ha med, og se hva dere får plass til? 

Men ok. Jeg ville ha pakket ett par flipflops, og ett par joggesko. To par sokker. En vanlig bh og en sportsbh. En treningsshorts. Løpevest. Tre bikinier. To kveldskjoler i lin, en strandkjole. Tre shorts. 3-4 treningssingleter. Truser. En håndduk. En packable ryggsekk og en skulderveske. Ett tørkle som kan brukes som skjørt/kjole/underlag. Sammenleggbare drikkeflasker på 250ml og 500ml. To kortermede linskjorter. Caps. 

Ville reist i linbukse, langermet skjorte og sandaler. 

Anonymkode: f6279...bd4

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Besøk reisebutikker, enten på nett eller fysisk, feks Nomaden. De har ofte plassbesparende ting som er kjempegode å ha. Jeg hadde tatt med håndvask- vaskemiddel og vasket opp i løpet av ferien. 

5 truser

2 sokker

2 bh

5 Topper

3 Shorts

1 langbukse som jeg bruker på fly etc

1 Jakke/genser -\\-

2 Kjoler

1 tøfler

1 penere sko (hvis plass)

1 joggesko

Regn- poncho i god kvalitet og gjenbrukbar

1 badetøy

Anonymkode: b92dc...4d2

AnonymBruker
Skrevet

jeg har gjort det i mange år uten problemer. 

Anonymkode: 7702d...610

AnonymBruker
Skrevet

Ja selvfølgelig. Kan du ikke prøvepakke og se?

jeg hadde tatt med:

7 truser, 2 bh, to kjoler, en shorts, 3 par sokker, flipflops, 5 topper. 
Badetøy, solkrem, mascara. Evt tynt reisehåndkle. Antibac, deo, wipes. Leppestift. 
Lader, ørepropper og sovemaske. 
Medisiner. Biotex. Mobil. Pass. 

Når jeg reiste hadde jeg hatt på linbukser, linskjorte, solbriller, gode sneakers.  

Anonymkode: 4389d...b04

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du ikke får med både cabinkoffert og DB sekk som håndbagasje. 

Sønnen min reiste til Thailand i fire uker med kun håndbagasje, null problem. Han vasket selvsagt klær under oppholdet. 

Jeg hadde pakket med meg 

7 truser

4 par sokker

1 ekstra bh

badedrakt

2 kjoler

Shorts

3 t-skjorter 

1 langermet genser/jakke

1 tynn turbukse 

Birkenstock, og så hadde jeg reist i joggesko  

Anonymkode: 875fc...1bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir vekten over 8kg så må det jo sjekkes inn, da kan man jo likegodt ha en større koffert.

Ville aldri hatt med meg lin, det må strykes etter vask. 

Vet jo ikke hva slags klær du vanligvis bruker, så pakkelisten blir jo da min.

7 truser, 4 bh, 7 korte tynne bomullsokker, 7 kjoler, gode sandaler jeg kan gå langt med, flipflops til strand, 2 bikini, 2 lette badehånkler, tannkrem, tannbørste, sjampo og balsambar, kroppsåpebar, solkrem, deodorant, antibacservietter, lite sysett, er også en såpebar man kan bruke til vask av klær, selges på butikk, husker ikke navnet, kindle, øreklokker.

Anonymkode: 39181...387

AnonymBruker
Skrevet

Søk opp fourkidsandbackpack på insta. De er sju uker på reis i Asia med kun ryggsekker, foreldrenes er vel rundt 5 kg. De har delt pakkeliste, som var ganske så minimale. Det finnes godt med vaskemaskiner i Asia. 

Anonymkode: a9dbf...ec8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på 14 dagers ferie i fjor, med kun håndbagasje, reisesekk fra Rusta. Var både på byferie, og på strandferie underveis. Brukte ca halvparten av det jeg hadde med meg av klær, men vasket da noe underveis. Så jeg vil si det er problemfritt.

Anonymkode: cc087...4ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...