Stina234 Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Regjeringen strammer inn for varebiler som går på bensin eller diesel. Fra september får de 15.000 kroner mer i avgift. Bensinavgiften skal ytterlig opp. Dette for å sikre makten fremover for Ap, da går de med på MPDG sine krav. Tåpelig symbolpolitikk som kun rammer distriktene og næringslivet. 1 1
Fossegrimen Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Eg forstår at du har kopiert opp nokre ting du ikkje likte frå budsjettet. Fann du noko bra også?
Perineum Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Arbeiderpartiet tar for gitt at de taper neste stortingsvalg og har lagt inn en liten godbit til neste regjering. Til Stad skipstunnel er det satt av 8,6 mrd kroner. Som offentlig infrastrukturprosjekt vet vi at sluttsummen blir 3x. Altså 25 mrd kroner. Den ekstraregningen får neste regjering håndtere. 1
Stina234 Skrevet 7 timer siden Forfatter #4 Skrevet 7 timer siden Fossegrimen skrev (21 minutter siden): Eg forstår at du har kopiert opp nokre ting du ikkje likte frå budsjettet. Fann du noko bra også? Nei, det er et budsjett som vil gi ytterlige økninger i offentlige kostnader. Ingenting som stimulerer privat næringsliv. 1 1
Fossegrimen Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Stina234 skrev (Akkurat nå): Nei, det er et budsjett som vil gi ytterlige økninger i offentlige kostnader. Ingenting som stimulerer privat næringsliv. No er det berre ideologiske skylappar som talar her. Men la gå, du ville visst ikkje ha diskusjon om statsbudsjettet, men helst berre drive med monoman utblåsing. Det er greitt. Eg skal finne nokre ting EG likte med semja: 1) Ei HISTORISK auke i minstepensjon på 8000 kroner. 2) Fjerning av eigenandelen på helsetenester for 16- og 17-åringar. 3) Nei til ytterlagere privatisering av jernbaneverksemda Mantena. 4) Opning for at kommunane kan regulere Airbnb-utleige. 5) Styrking av fylkeskommunal tannhelse med 100 millionar kroner 6) Auka låneramme til Husbanken på 2 milliardar kroner 7) Redusert pris på månadskort på kollektivtrafikk på 160 kroner 8 ) 100 millionar ekstra til å reparere Oslofjorden 9) Styrking av jernbanen med 300 millionar Det her synst eg faktisk er ganske bra i det som berre er eit REVIDERT statsbudsjett. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå