Gå til innhold

Fatigue ved migrene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg plages veldig med utmattelse, og lurer på om det er i forbindelse med kronisk migrene. Som regel hvis jeg står opp tidlig og ikke får sovet litt videre (blir ekstra dårlig om jeg ikke får mye søvn). Står jeg opp og gjør noe litt anstrengende (trenger ikke være mer enn en kort tur ut) havner jeg som regel i seng igjen. Får skjelvinger, sliter med å holde på kroppstemperaturen. Må ligge med øynene igjen og hvile eller sove for å komme noe tilbake til hektene. Lurer på om andre med migrene også har det likt? Har generelt lite energi, og føler kroppen fort straffer meg om jeg er aktiv eller har brukt energi. Synes noe av det tyngste er hvor utmattet man er og hvor mye alle gjøremål koster, vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å bli bedre 

Anonymkode: 8966d...61b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan få fatigue som prodrom eller postdrom ifbm anfall, men ikke ellers. Merker jo med alderen at jeg ikke kan kjøre på sånn som jeg gjorde før, og hvis jeg presser meg i prodrom/postdrom må jeg gjerne betale for det, men det går over da.

En vanlig trigger for meg er å sove for mye, så får gjerne anfall i helgene 🫠🫠

Har fått mindre anfall etter at jeg begynte med rolig jogging, pilates og yoga, men tåler dårlig intens trening/hardtrening. 

Ville tatt en blodprøve-kontroll, og begynt å logge migreneanfallene feks i MigraineBuddy.

Anonymkode: 17962...923

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...