Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har slitt med migrene siden jeg var barn. Symptomene mine (i tillegg til dundrende hodepine) er kvalme, noen ganger oppkast, ekstrem lysskyhet, må ligge stille på mørkt rom, osv. Bruker ikke å ha aura.

For en uke siden hadde jeg et migreneanfall som skremte meg. Jeg hadde kvalme, oppkast, hodepine, alt det "vanlige", men denne gangen holdt jeg på å besvime flere ganger utover dagen. Jeg fikk flere akutte svimmelhets"anfall" som føltes veldig merkelige, der jeg merket at jeg holdt på å "forsvinne". Jeg fikk disse både mens jeg sto og satt. 

Jeg har hatt epilepsi i barndommen, men har vokst fra det. 

Noen som har erfaring med migrene som endrer seg med alderen? Jeg er i slutten av 30- årene, så hormoner spiller kanskje også inn? 

For ordens skyld: jeg har vært i kontakt med lege og skal på utredning. 

Anonymkode: 3ea76...575

  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal alltid til lege (nevrolog) ved nye symptomer. Sjekk ut Vestibulær migrene . Kan ligne det du beskriver

Men få det sjekket! God bedring

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min migrene har endret seg mye gjennom livet. Før var den mer halvsidig med mye oppkast, svimmelhet, klarte ofte ikke stå på beina innimellom. Så ikke klart. Nå har jeg alle slags anfall. Over hele hodet. På venstre side, høyre side, men jeg har sluttet å kaste opp. Mye nakke. Er ikke så kvalm lenger. 

Anonymkode: 65107...dc6

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fint at du har fått time hos lege, det må jo sjekkes ut.

Vet ikke om det kan være noen trøst for deg, men min aura endret seg når jeg ble eldre (faktisk mot slutten av 30-årene). Det var veldig ekkelt, men det er likevel "bare" migrene.

Anonymkode: e38f1...6d7

  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!  Interessant å høre hvordan andre har det. Jeg har også tenkt i retning av vestibulær migrene, men det er jo ganske rart at jeg plutselig skal få det? Jeg vet ikke 🤷‍♀️

Ja, jeg skal få sjekket det ut. Jeg blir jo bekymret for både det ene og det andre, men prøver å ikke la tankene ta helt overhånd 🙈

Jeg fikk også ekstremt vond / stiv nakke i forbindelse med migreneanfallet, noe som også er nytt (men et ganske vanlig symptom, har jeg lest).

Anonymkode: 3ea76...575

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...