AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Som overskriften sier, hvor mye bør vi ha i buffer? Har antagelig for mye stående på en (ganske dårlig) sparekonto nå. - 2 voksne, en i 100% jobb og en i 50%. Får inn rundt 60.000 totalt i måneden - 3 barn 6-12 år - 50 år gammelt hus uten noen umiddelbare store vedlikeholdsbehov men man vet jo aldri - 5 år gammel bil i god stand - ingen lån utover huslån, men det er jo dumt å betale renter på huslånet når vi kunne betalt ned en god del av det med sparepengene... Anonymkode: f82f6...570
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Tommelfingerregelen er vel 2 månedsinntekter. Jeg har det meste stående i fond, men har ca 10.000 på en tilgjengelig konto ved nødstilfeller. Anonymkode: 07fa2...26b 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tommelfingerregelen er vel 2 månedsinntekter. Jeg har det meste stående i fond, men har ca 10.000 på en tilgjengelig konto ved nødstilfeller. Anonymkode: 07fa2...26b jeg trodde det var tre? eller riktigere - tre mnd med faste ugifter på sparekonto.. Anonymkode: 373b4...02a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden har 70k, familie på 3 Anonymkode: 48c39...575
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Jeg har nok til å klare utgifter for 2 dager. Det er sånn næringslivet opererer, det så vi under covid. Ser ingen grunn til at det skal være noe annerledes for meg som privatperson. Anonymkode: 8580f...fb5
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden #6 Skrevet 50 minutter siden Trenger ikke buffer, satser på redningspakke eller tiltak om noe går galt Anonymkode: 5c613...6be 1
AnonymBruker Skrevet 47 minutter siden #7 Skrevet 47 minutter siden Mellom 100 og 200k et sted. Anonymkode: e5f75...db8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå