Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man forvente at en i 8.klasse pakker egen matpakke? 

Anonymkode: 17797...d05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på deg det. Hvilke forventninger du stiller

min unge går i 4 klasse og smører selv. 

Anonymkode: 21bed...255

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vel... her har de gjort det siden 1. klasse (med litt hjelp til å begynne med). Så i 8. klasse hadde jeg absolutt forventet at de var i stand til å lage matpakke, finne seg frokost, og gjerne lage enkel middag uten hjelp.

Anonymkode: 97747...daa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

2 og 3 klassingene her står opp av vekkeklokka, lager seg frokost, smører seg matpakke og så gjør de seg klare og sykler til skolen når en alarm går. Da har jeg akkurat kommet hjem fra nattevakt så jeg er tilgjengelig hvis det er noe, men får sove :) de føler seg store og flinke når de fikser alt selv. 

Så en 8.klassing burde absolutt klare matpakkedelen. 

Anonymkode: e8af4...d96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja…

Anonymkode: ab222...544

Skrevet

Ja, det bør man kunne forvente av et normalt barn.

Samtidig tenker jeg at det ikke er noe i veien for å smøre matpakke for et ungdomsskolebarn hvis f.eks. alternativet er at h*n heller velger å ikke lage noe og derfor går hele skoledagen uten mat, eller bare fordi man synes det er hyggelig å gjøre (det er tross alt mange voksne som får matpakke smurt til seg av sin ektefelle). Det er jo ikke sånn at man blir lat og uselvstendig fordi foreldrene smører matpakke til deg lenge etter at du kunne gjort det selv. 

Skrevet

Ja. En 8. klassing evner å smøre egen matpakke. 
Men om den gjør det er en annen sak. Hvis alternativet er å ikke ta med mat ville jeg smurt for hen. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. 

Anonymkode: 47bdf...3a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen klarer det, men i den perioden er en del ungdon avskrudd, full i hormoner, noen er glemsk og noen hopper ut av seng og løper til bussen i siste liten, derav ingen frokost eller matpakke, som da gjør de mer trøtt,ufokusert,sulten,sur osv.. Her har de adhd så ordner matpakker eller så hadde de ikke nådd å spise eller lage mat. Da vet jeg at de får det i seg og med seg! Hender de smører på kvelden selv,men liker best fersk. Noen klarer det ,andre ikke. Ikke bare forventningenr av foreldrene, dere som sier det, bullshit, for de fleste ungdom kommer faktisk uten mat på skolen HVER ENESTE dag! Jeg tenker at de burde klare det selv men om de gjør det er en annen sak, derfor burde foreldre hjelpe litt til, om de vil at barna skal fokusere og komme gjennom dagene!

Anonymkode: 12f6b...299

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Med mindre barnet har en eller annen utfordring så burde barnet for lengst har vært i stand til å pakke sin egen matpakke.

Anonymkode: 382e3...901

AnonymBruker
Skrevet

Dette vet du jo godt selv. Ja, en normalt oppegående 8.  klassing klarer å lage matpakke selv, hvis han vil. Mange gidder ikke, av ulike grunner, og da må man jo se på hvorfor og finne den mest hensiktsmessige løsningen.

Min far smurte matpakke til meg til jeg var ferdig på vgs. Ikke fordi jeg bad han om det, men fordi han likte å gjøre denne lille gesten til meg. Veldig hyggelig. Han var ikke flink med kjærlige ord og omsorg og sånt, men ferdigsmurte matpakker hver dag i 12 år sier egentlig alt.

Anonymkode: 85880...e72

Skrevet

Ja det burde en ikke 8 klasse klare

Våres smerter selv fra 2 klasse ,samtidig som de spiste frokost

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...