Maide Skrevet søndag kl. 23:44 #1 Skrevet søndag kl. 23:44 Er det fler her som IKKE ønsker el-sparkesykkel i hjemmet? 15åringen maser om el-spark. Vi ønsker ikke at han skal ha det. Ulykker osv.. selv om det selvsagt kan skje ulykker med sykkel og bare ved å gå tur. Han veier en del mer enn hva han bør og vi synes at sykling er bedre. Eneste argumentene hans er ‘det er lettere’ ‘det er så tungt å sykle’.. Er vi for strenge? 1
Hedda-78 Skrevet i går, 00:12 #2 Skrevet i går, 00:12 Nei, dere er ikke for strenge. Elsparkesykler er brannfarlige og fører til stygge ulykker. Kommer ikke i hus her. 10 5
AnonymBruker Skrevet i går, 03:45 #3 Skrevet i går, 03:45 De fleste ulykker med elsparkesykkel skjer for menn mellom 18-35 år i kombinasjon med alkohol og uten hjelm. Jeg syns det er strengt. Betkngelsen er selvfølgelig alltid bruke hjelm, aldri kjøre to på en og ingen trimming. Skjer dette blir det konsekvenser. Min 14-åring fikk et helt annet liv etter elsparkesykkel, større rekkevidde og er mye mer sosial. Anonymkode: 53e95...439 1 1
NoaideBiehtar Skrevet i går, 04:33 #4 Skrevet i går, 04:33 Kommer aldri til å kjøpe det. Det er jo krise for helsa. De kan heller låne min elsykkel når de er store nok og skal et sted der det er tungt å sykle hjem (vi bor øverst i en laaang bakke på 1-2 km). Det går uansett fortere enn elspark, elspark sliter med bakkene her. På vei til jobb sykler jeg forbi masse ungdom på elspark og jeg skjønner ikke vitsen?! De har kanskje max 4 km til skolen (skolestrekket er helt flatt) og det går mye fortere å sykle, men neida, de skal surre avgårde på elspark? WHY?? Det ser helt idiotisk ut å stå helt passiv på en elspark fordi du ikke gidder å gå eller tråkke. 6 2
AnonymBruker Skrevet i går, 04:53 #5 Skrevet i går, 04:53 Det heter elsparkeSYKKEL, ikke elspark. Og nei - det kommer aldri i hus her. Anonymkode: 14a67...083 9
Kålrota Skrevet i går, 04:58 #6 Skrevet i går, 04:58 Nei, det høres ut som en fornuftig holdning. Hadde aldri kjøpt det. De kan sykle eller gå. 2 4
AnonymBruker Skrevet i går, 05:17 #7 Skrevet i går, 05:17 Nå trodde jeg det var funnet opp et nytt fremkomstmiddel: El-spark 🤔 Her har vi ikke el-sparkesykkel, men kunne gjerne ha kjøpt det til junior. Mange har jo el-sykler, og ser ikke på dette som noe annerledes. Ungdommer bruker også moped/scooter, og dette er bare en annen variant. Herover kjører mange ungdommer rundt i firehjulinger, og de går virkelig fort! Jeg ser på el-sparkesykkel som et helt greit fremkomstmiddel, bedre enn mye annet. Anonymkode: e982d...07b 7 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:17 #8 Skrevet i går, 05:17 Her har de elsparkesykkel. vi syns det er bedre det, enn atvde tar en på farten - uten hjelm. Anonymkode: d1644...42b 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:18 #9 Skrevet i går, 05:18 Nei dere er ikke strenge. Høres mer ut som han bør holde seg til sykkel enn elspark. Elspark er fine de. Selv har jeg en sånn hjemme og bruker den mye, men jeg kjører ikke så fort og jeg bruker alltid hjelm hver gang jeg bruker elspark, men jeg møter mange unge på veien med elspark som skulle vært fratatt disse. Anonymkode: 768df...240 2
AnonymBruker Skrevet i går, 05:44 #10 Skrevet i går, 05:44 Nei absolutt ikke. Jeg tenker ikke bare på ulykker, men også brannfaren. Det var to unge mennesker som brant inne for 2 år siden etter at en elsparkesykkel tok fyr i leiligheten deres. Den sto i rømningsveien, så de kom seg ikke ut. Anonymkode: 0fa07...51b 5 1 3
AnonymBruker Skrevet i går, 05:45 #11 Skrevet i går, 05:45 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei absolutt ikke. Jeg tenker ikke bare på ulykker, men også brannfaren. Det var to unge mennesker som brant inne for 2 år siden etter at en elsparkesykkel tok fyr i leiligheten deres. Den sto i rømningsveien, så de kom seg ikke ut. Anonymkode: 0fa07...51b Nå er det sagt og skrevet om mange ganger da, at man ikke skal oppbevare disse innendørs. Anonymkode: d1644...42b 3 3
AnonymBruker Skrevet i går, 05:47 #12 Skrevet i går, 05:47 Vi nektet ungdommen elsparkesykkel. Fikk elsykkel heller. Merker flere går over til det her. Anonymkode: b38a1...a3b 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:05 #13 Skrevet i går, 06:05 Tenåringen får ikke lov å kjøre elsparkesykkel. De er farlige. Og nei, det er uaktuelt å oppbevare en hjemme hos oss. De er brannfarlige også. Anonymkode: c452e...6ac 2 2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:09 #14 Skrevet i går, 06:09 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenåringen får ikke lov å kjøre elsparkesykkel. De er farlige. Og nei, det er uaktuelt å oppbevare en hjemme hos oss. De er brannfarlige også. Anonymkode: c452e...6ac Brannfare knyttet til lading gjelder alt, og ikke bare elsparkesykler. Anonymkode: e982d...07b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:11 #15 Skrevet i går, 06:11 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Brannfare knyttet til lading gjelder alt, og ikke bare elsparkesykler. Anonymkode: e982d...07b Ja. Hva vil du frem til? Anonymkode: c452e...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #16 Skrevet 23 timer siden Jeg observerer alle ungdommene som kjører som apekatter på disse, og har tenkt i mitt stille sinn at foreldrene til disse umulig kan være glad i ungene sine. Så nei, TS, jeg syns ikke du er streng. Bare glad i ungen din. Anonymkode: bb56a...9dd 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Skrevet 23 timer siden Absolutt ikke streng. Elsparkesykkel bør bli forbudt. Anonymkode: b96a7...f7c 3 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Skrevet 23 timer siden El-sparkesykkel kan ta fyr selv om den ikke står til lading. Og det er mye større brannfare ved lading av el-sparkesykkel enn andre vanlige el-artikler. Dette pga batteriet som er et lithium-ion batteri. Disse kan føre til raske og intense branner. Bør oppbevares og lades ute eller på annet trygt ted. Anonymkode: 3d0d6...f4c 2 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det heter elsparkeSYKKEL, ikke elspark. Og nei - det kommer aldri i hus her. Anonymkode: 14a67...083 Hadde vært litt festlig om 15-åringen faktisk fikk en spark. Anonymkode: ca2c7...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Skrevet 23 timer siden Her i huset er vi egentlig enige om null sparkesykkel pga det du nevner. Ulykker, helse, man må koste på seg forsikring. Det er unødvendig. Samtidig så ser jeg at 14åringen desverre faller utenfor gjengen. Alle vennene har, og siden vi bor ganske øde uten buss, merker han nok at alle vennene drar nærmere byen og henger på en stor lekeplass der. Han blir ikke invitert lengre, og sier selv det er fordi at de andre ikke gidder når han må sykle.... Det er tøft å stå bastant i det når jeg ser konsekvensene... Jeg er faktisk der at jeg tenker kjør på, men pappaen nekter.. Anonymkode: 5e73a...a41 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå