Gå til innhold

Er dette vanlig hos barn 2 år???

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

er det vanlig for en 24 mnd unge å trekke seg litt tilbake og være for seg selv? Altså ikke leke med barn eller vise interesse for andre barn. Merker han har mistet litt interessen for storebror og er ikke like intressert i han lenger som før. Har vart i en mnd ca..

er det vanlig med sånne perioder uten at det er farlig??

Anonymkode: 83aac...dd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er ikke alltid de vil være sosial og alltid leke med andre?

Hvorfor tror du dette skulle være farlig)

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (9 minutter siden):

Ja det er ikke alltid de vil være sosial og alltid leke med andre?

Hvorfor tror du dette skulle være farlig)

Ikke alltid.. men nå er vi inni andre mnd straks. Syntes det er rart han det har endret seg sånn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke alltid.. men nå er vi inni andre mnd straks. Syntes det er rart han det har endret seg sånn?

Ser han på dere..er han aktiv med dere?  Ord? Hva sie de i barnehagen?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det endrer seg når han er 36 måneder🤷‍♀️

Anonymkode: 6d68d...fcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (5 minutter siden):

Ser han på dere..er han aktiv med dere?  Ord? Hva sie de i barnehagen?

Han ser på oss ja, kan kommunisere og forstår alt vi sier. Peker, vinker og klapper. Reager på navn. Har også mistet noen ord, men sier fortsatt en god del. Så det er vel det at han har blitt litt mer tilbaketrukken og mistet noen ord som øker beskymringene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje det endrer seg når han er 36 måneder🤷‍♀️

Anonymkode: 6d68d...fcd

Kanskje…

Skrevet

Har dere vært på toårskontroll? Jeg ville kanskje tatt det opp der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
atropos skrev (1 minutt siden):

Har dere vært på toårskontroll? Jeg ville kanskje tatt det opp der.

Fikk bare beskjed om å følge med :(

Skrevet

Det der er helt vanlig, jeg har tidligere jobbet i barnehage og ofte lekte ikke toåringene med andre,, i den alderen leker de ofte parallell-lek, altså de holder på med sitt uten å samhandle med andre. Når de kommer i 3-4 års alder begynner de å leke mer med andre barn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Beneath the Moon skrev (1 minutt siden):

Det der er helt vanlig, jeg har tidligere jobbet i barnehage og ofte lekte ikke toåringene med andre,, i den alderen leker de ofte parallell-lek, altså de holder på med sitt uten å samhandle med andre. Når de kommer i 3-4 års alder begynner de å leke mer med andre barn.

Er det også vanlig å «miste» ord for å så komme tilbake? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han ser på oss ja, kan kommunisere og forstår alt vi sier. Peker, vinker og klapper. Reager på navn. Har også mistet noen ord, men sier fortsatt en god del. Så det er vel det at han har blitt litt mer tilbaketrukken og mistet noen ord som øker beskymringene.

Husker at min sønn ble slik som dette i to-årsalderen. Det viste seg å komme av at han hørte dårlig, pga væske i mellomøret. Han hadde mye ørebetennelser som forårsaket væske. Er dette sjekket hos din gutt? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Normalt her. Vi har et barn som nylig fylte tre år. Jo "eldre" hun ble jo "bedre" ble hun på å trekke seg unna/leke for seg selv. Husk at det er mye sosialt og ofte full fart i barnehagen. Når hun blir veldig sliten så kan det også virke som hun ikke hører beskjeder. Var akkurat samme reaksjonsmønster som hennes tre søskenbarn hadde, og de går alle på skolen og fungerer helt normalt🙂

Anonymkode: fd31b...444

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bokslukern skrev (1 minutt siden):

Husker at min sønn ble slik som dette i to-årsalderen. Det viste seg å komme av at han hørte dårlig, pga væske i mellomøret. Han hadde mye ørebetennelser som forårsaket væske. Er dette sjekket hos din gutt? 

Ja, barnelegen så ingen væske på 2årskontrollen.. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være noe og det kan ikke være noe 💖 en liten skjekk på helsestasjonen, lege er jo aldri feil hvis du er bekymret! Men har kjent mange barn i den alderen som har vært blide og glade for så å trekke seg litt inn i seg selv og endre litt personlighet når de går inn i selvstendighetsaldederen( tidligere trassalder) for å så blomstre året etter med smil og samhold igjen! Men vi har ikke fått undersøkt ditt barn så hvis du er urolig så skjekk det opp.

Anonymkode: 9c439...55e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hei.

er det vanlig for en 24 mnd unge å trekke seg litt tilbake og være for seg selv? Altså ikke leke med barn eller vise interesse for andre barn. Merker han har mistet litt interessen for storebror og er ikke like intressert i han lenger som før. Har vart i en mnd ca..

er det vanlig med sånne perioder uten at det er farlig??

Jeg tenker at den store forskjellen på nr1 og nr2 er at nr2 konstant har andre barn rundt seg. Så dermed har den et større behov for å trekke seg unna for å være alene - det trengte jo aldri nr 1 (som jo var eneste barn hjemme etter barnehagen)....

Anonymkode: 7eb7f...a45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fikk bare beskjed om å følge med :(

Normalen er vid i den alderen der. Ord og oppførsel kan bli borte fordi de har et fysisk eller mentalt hopp for så å komme tilbake for fullt. De aller fleste barn vil utvikle seg normalt. Og så er det jo noen som ikke gjør det, men du må nesten jobbe med deg selv for å prøve å ikke bli for bekymra. Du får ikke påvirket resultatet uansett. 

Anonymkode: 6fd34...253

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er barnehagen han leker mest med andre barn vil jeg tro, og der ser de han både uthvilt og sliten. Om de ikke har reagert på noe så tenker jeg det ikke er noen grunn til bekymring.

Anonymkode: 5d0b8...a28

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal lytte til hun som jobber i bhg her ang at to-åringer ofte leker parallellek. Forstår det som at barnet viser interesse for dere og har blikkontakt. Så da tenker jeg at alt er normalt. Det med å miste ord, tenker jeg også er normalt. Regner med det ikke er de mest sentrale ordene han/hun har mistet og at de plutselig kommer tilbake. 

Hvis det skulle være noe, det er kanskje autisme du tenker på? I så fall er det vel uansett ingen behandling så tidlig? Så prøv å skyve bekymringene litt til side.

Anonymkode: cd239...8d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hekt vanlig og trenger ikke være bekymret 

Anonymkode: 6061f...4b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...