Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 Jeg er 23 og tar gjerne en fyllekule i blant. Jeg har enda ikke klart å finne ut hvilke drikker jeg tåler best, og hvilke jeg ikke bør blande. Jeg har funnet ut at 6glassøl+1 vin er den beste fylla. Men jeg husker ikke hvor dårlig jeg ble etterpå. Er det noe i at man ikke skal drikke øl før vin? Det blir gjerne sprit og øl på en kveld, og jeg blir vel ganske dårlig dagen derpå av veldig lite. Det irriterer meg å høre om folk som ikke blir dårlig av noe som helst, for det er jo ganske urettferdig. I går drakk jeg to øl og to drinker, og var kvalm da jeg våkna. Var slapp og måtte med en gang ha junkfood. Jeg har funnet ut at en bigmac og en cola gjør meg ganske "frisk", men dagsforma blir ikke helt på topp! Har bare lyst å ligge på sofaen og ikke gjøre noe som helst.
Gjest Binna Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 Vel, det beste er å blande minst mulig, bare holde seg til èn type drikke. Vin& øl= magen krøll, øl& vin magen fin, er en grei huskeregel. Jeg blir alltid fyllesjuk, men har nettopp funnet ut at gin& tonic kan jeg drikke mye av og ikke merke noen ting dagen etterpå... deilig Rødvin får man skikkelig hangover av.
Gjest camillo Skrevet 20. april 2006 #3 Skrevet 20. april 2006 Jeg er en av dem som "aldri" blir fyllesjuk, og de gangene jeg drikker blander jeg alt. Men dagen derpå er det eneste som funker grandis (det vil si det som ALDRI funker til vanlig) og masse vann. Og film og smågodt, selvfølgelig. Er du på fylla en natt kan du ikke forvente at du er i bra form dagen etter, sånn er det nok bare!
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #5 Skrevet 20. april 2006 Ta en zyrtec før du begynner å drikke og jeg lover deg at du våkner opp uten å være fyllasyk. Fungerer for meg og mange jeg kjenner. Zyrtec er allergimedisin. Du får dem uten resept på apotek. Anithistaminene tar knekken på fyllasyken.
Prinsesse på erten Skrevet 20. april 2006 #6 Skrevet 20. april 2006 Grunnen til at man blir fyllesyk er vel at væskebalansen og salt/mineralbalansen er helt ute å kjøre??? Altså må man drikke masse vann. Og salt vil være med på å binde vannet i kroppen. Det er vel derfor jeg alltid får så innmari lyst på pottis, tenker jeg... Av en eller annen grunn funker sushi veldig bra for meg dagen-derpå. Massevis med tempura- og sakura maki!
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2006 #7 Skrevet 20. april 2006 Jeg har merket at det er lurt å ha spist masse på forhånd, helst mat av typen masse proteiner og fett. Dessuten er det lurt å spise igjen før man legger seg, og få i seg nok væske. Når det gjelder blanding, er jeg håpløs selv. Det går gjerne med både øl, vin, g&t, whisky osv hvis jeg føler for det (bare ikke tequila, det skjer aldri).
Nella Skrevet 20. april 2006 #8 Skrevet 20. april 2006 Jeg har merket at det er lurt å ha spist masse på forhånd, helst mat av typen masse proteiner og fett. Dessuten er det lurt å spise igjen før man legger seg, og få i seg nok væske. ← Samme her. En god middag gjør susen. Og så er jeg sånn at de gangene jeg på byen så klarer jeg alltid å ramle innom et sted som selger mat på vei hjem. Samme hva det er + 1/2 liter brus. Da har jeg det så godt dagen derpå atte. Ikke noe mat på vei hjem eller etter fest er å be om ødelagt dagen derpå for meg ihvertfall. Blander det meste og det går greit, men aldri shot av noe slag.
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2006 #9 Skrevet 21. april 2006 øl eller sprit drikker jeg. Da tar jeg 2 paracet neste morgen og en dusj og vips så er jeg go!
Krista83 Skrevet 21. april 2006 #10 Skrevet 21. april 2006 Jeg pleier faktisk å drikke et stort glass melk når jeg endelig har klart å stått opp.. Det hjelper meg..
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2006 #11 Skrevet 21. april 2006 2 Paracet og en Zyrtec før jeg legger meg, og maaaaasse cola... Dagen derpå Cola og potetgull, og en godt måltid. Men i dag morges klokken syv måtte jeg rope på elgen likevel... Hadde glemt paracet i natt da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå