AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Hei. Jeg er ikke kvinne men er veldig nysgjerrig på hvordan det er. Hvordan du føler deg, tankemønsteret sånne generelle ting. Anonymkode: c4905...509 1
Lorieen Skrevet 7. juni #2 Skrevet 7. juni Siste uka før mensen er jeg sliten, oppblåst, lettirritert, generelt lav på energi og tar lettere til tårene. Resten av syklusen er helt fin. 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei. Jeg er ikke kvinne men er veldig nysgjerrig på hvordan det er. Hvordan du føler deg, tankemønsteret sånne generelle ting. Anonymkode: c4905...509 Tankemønster og følelser forandret seg ikke. Jeg var også relativt heldig med smerter, i verste fall stakk det litt i en dag eller to. Det verste var blødningene. Tenk deg at du er på vei ut av toalettet, og det bare "ramler" ut så mye blod at du må kroke ryggen og løpe inn igjen. Det var ekstremt vanskelig å være blant folk uten at de merket noe. Man blir veldig avhengig av å være nær toalettet. Anonymkode: a329e...9af 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni #4 Skrevet 7. juni Føler meg ekkel. Mens lukter råttent blod. Svetten lukter ekkelt. Jeg tenker konstant på om jeg lukter dritt ovenfor andre og unngår sosiale ting de dagene jeg har mens. Det er vondt, ekkelt og kjipt. Har lyst til å dusje minst fem ganger om dagen men med de strømprisene som er nå er det bare å glemme så det er enda mer deprimerende. Anonymkode: 42fb5...a9a 3 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni PMS fra helvete. Når mensen er kommet i gang, så merker jeg lite til den. Anonymkode: 5e1d2...0ab 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #6 Skrevet 7. juni Personlig begynner min mens med kraftige kramper og smerter. Jeg må ha smertestillende (Paracet+Naproxen) og varmeflaske eller varmeteppe for å dempe, flere ganger i døgnet. Disse smertene varer alt fra 1-3 døgn, og om jeg ikke får tatt smertestillende tidlig nok så er det så vondt at jeg ikke får til å jobbe eller noenting. Underveis i mensen føler jeg meg helt grusomt fæl, utslitt, pjusk, blir lett dårlig i magen (mensendiaré). Jeg er dog veldig der blødningen roer seg på dag 3, og er som oftest over på dag 5, men ikke alltid. I uka før mensen så griner jeg av alt mulig, og er samtidig ganske sur og grinete, generelt lett å opprøre. Min mens er dog faktisk en av de lettere variantene som finnes. Anonymkode: 477f4...e54 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #7 Skrevet 7. juni Smerter og redd for at det skal blø igjennom klærne, bl.a. Anonymkode: ab910...eab 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni Jeg er heldig og har veldig lite plager med mensen. Det er bare styrete med blodet. Redd for å blø igjennom, må huske å ta med ekstra greier når man skal noe sted, søpla lukter osv. Ingen endring på humøret o.l., som jeg vet. Anonymkode: 569f3...7a7
AnonymBruker Skrevet 7. juni #9 Skrevet 7. juni Hadde tidligere veldig sterke kramper på dag 2 og 3. Så sterke at jeg ofte overgikk anbefalt døgndose av Paracet. Nå har det roet seg litt. Ellers føler jeg meg ekkel under mensen. Lukter vondt og er oppblåst. Orker ingenting. Anonymkode: 1e1dd...1ed
AnonymBruker Skrevet 7. juni #10 Skrevet 7. juni Det varierer veldig mye fra kvinne til kvinne. Noen har svake blødninger og er lite plaget, mens andre har så sterke blødninger at de rett og slett blir handikappet av det. Svømming og soling må en droppe da, lengre turer i skog og mark uten tilgang på do likeså. Trening kan også være ubehagelig og mye hopping og løping kan øke faren for å blø igjennom. Magesmerter følger også ofte med sterke menstruasjoner. Noen kvinner har premenstruelle plager og blir veldig psykisk preget og kan bli både deprimerte og sinte, mens andre ikke merker så mye forskjell på psyken. Mange kvinner går på p-piller og andre hormonelle prevensjonsmidler først og fremst for å kontrollere mensen og ikke som et prevensjonsmiddel. Med p-piller kan du planlegge mer når du skal ha mensen og hoppe over perioder hvis du f.eks. skal på badeferie. Menstruasjonene blir også mindre sterke på p-piller. Anonymkode: c56c2...5e2 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #11 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Føler meg ekkel. Mens lukter råttent blod. Svetten lukter ekkelt. Jeg tenker konstant på om jeg lukter dritt ovenfor andre og unngår sosiale ting de dagene jeg har mens. Det er vondt, ekkelt og kjipt. Har lyst til å dusje minst fem ganger om dagen men med de strømprisene som er nå er det bare å glemme så det er enda mer deprimerende. Anonymkode: 42fb5...a9a Bind? Tampong? Innlegg? Hjelper ikke det? Anonymkode: c4905...509
AnonymBruker Skrevet 7. juni #12 Skrevet 7. juni Starter med stikking i siden ved eggløsning. Siste uka før mensen blir jeg trist og føler meg lite verdt i verden. Mensen starter med murring i magen og dårlig mage, før jeg begynner å bli og da kjennes det ut som om noen vrir/river opp både utenfra og inni. Før så blødde jeg noe helt ekstremt. Kunne bruke nattbind og den største tampongen og bare rekke ut døra og komme meg til jobb før alt var helt utblødd. Måtte opp flere ganger om natten for å skifte. Sov jeg gjennom så våknet jeg i en blodpøl. Nå etter flere år med ustabil mens pga pcos har jeg normale blødninger heldigvis. Det å konstant gå rundt med frykt for at du skal ha blødd igjennom og satt merker på bussen eller andre plasser utenfor hjemmet er ikke gøy. Anonymkode: 27750...ed1 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni #13 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Før så blødde jeg noe helt ekstremt. Kunne bruke nattbind og den største tampongen og bare rekke ut døra og komme meg til jobb før alt var helt utblødd. Anonymkode: 27750...ed1 Jeg rakk knapt til min egen utgangsdør en gang. Anonymkode: a329e...9af 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #14 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Starter med stikking i siden ved eggløsning. Siste uka før mensen blir jeg trist og føler meg lite verdt i verden. Mensen starter med murring i magen og dårlig mage, før jeg begynner å bli og da kjennes det ut som om noen vrir/river opp både utenfra og inni. Før så blødde jeg noe helt ekstremt. Kunne bruke nattbind og den største tampongen og bare rekke ut døra og komme meg til jobb før alt var helt utblødd. Måtte opp flere ganger om natten for å skifte. Sov jeg gjennom så våknet jeg i en blodpøl. Nå etter flere år med ustabil mens pga pcos har jeg normale blødninger heldigvis. Det å konstant gå rundt med frykt for at du skal ha blødd igjennom og satt merker på bussen eller andre plasser utenfor hjemmet er ikke gøy. Anonymkode: 27750...ed1 Stakkars. Hørtes ikke komfortabelt ut nei. Det å ha smerter er en ting men det å føle seg lite verdt i verden, og ikke få en god natt søvn, men heldigvis så har vi kommet veldig langt med legegreier og sånt. Så det finnes masse hjelp😊 masse lykke til! Anonymkode: c4905...509
AnonymBruker Skrevet 7. juni #15 Skrevet 7. juni Før barn; litt småderpimert dagene før mens. Svak blødning, kun truseinnlegg i 2-3dager. Lang, men dønn stabil syklus på 30-31 dager. Etter barn; deprimert og irritabel noen dager før mens, sur og grinete. Blør som en foss, kramper i ryggen og livmor når hinnene skal ut. Tømmer menskoppen 3-4 ggr for dag, blør gjerne gjennom den et par ganger i tillegg. Kraftige blødninger i 5-7 dager, småblødning som krever truseinnlegg i 4-5 dager. Ppiller gjorde ingenting positiv for å roe ned dritten og jeg har ca 2 blødningsfrie uker før det er påan igjen. Anonymkode: 679ec...26d
AnonymBruker Skrevet 7. juni #16 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Føler meg ekkel. Mens lukter råttent blod. Svetten lukter ekkelt. Jeg tenker konstant på om jeg lukter dritt ovenfor andre og unngår sosiale ting de dagene jeg har mens. Det er vondt, ekkelt og kjipt. Har lyst til å dusje minst fem ganger om dagen men med de strømprisene som er nå er det bare å glemme så det er enda mer deprimerende. Anonymkode: 42fb5...a9a Håper du har Norgespris? Da trenger man ikke tenke på prisen Anonymkode: 0b403...003
AnonymBruker Skrevet 7. juni #17 Skrevet 7. juni Smertefullt i korsrygg og hofter, nedre del av mage. Blør ikke innmari mye, men det er mye slim i det og guffent. Føler jeg stinker råttent blod, selv nydusja. Jeg lengter dypt etter ekstra nærhet og kjærlighet, og føler meg generelt nedstemt og deppa. Ensom. Vil være inntil mannen hele tida, få kos og kyss, og føler egentlig at ingen er glad i meg. Føler meg verdiløs og en byrde. Anonymkode: ce97b...7ab 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni #18 Skrevet 7. juni Verste er uten tvil det mentale. Å være såå trist og nedstemt. Bli rasende for ingenting etc Også plaget med smerter i rygg og intens hodepine. Selve mensen er ekkel, men greit nok. Anonymkode: 92ff0...16b 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #19 Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Tankemønster og følelser forandret seg ikke. Jeg var også relativt heldig med smerter, i verste fall stakk det litt i en dag eller to. Det verste var blødningene. Tenk deg at du er på vei ut av toalettet, og det bare "ramler" ut så mye blod at du må kroke ryggen og løpe inn igjen. Det var ekstremt vanskelig å være blant folk uten at de merket noe. Man blir veldig avhengig av å være nær toalettet. Anonymkode: a329e...9af Åh ja, for å ikke snakke om det flykræsjet man finner i trusa etter et nys 🙃 Anonymkode: 477f4...e54 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #20 Skrevet 7. juni Merker lite til det. Tror ikke jeg blir mer «irritert» eller endrer tankemønster. blør lite, kan gjøre hva jeg vil selvom jeg har mensen. Kanskje litt opplåst i magen i dagene før, men har ikke smerter. Anonymkode: affbc...b7a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå