galaxii Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Jeg har nikkelallergi. Bruker titan. Hatt pearcing i 2-3 år i nesevingen. Problemet er at det ender opp med å klø uansett. Brukt pearcing fra bodymod, temu, body safari. Har og under nedre leppe, ingen problemer der. Noen råd?
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:44 #2 Skrevet mandag kl. 14:44 Bodymon hadde noen pircinger som ble testet og ikke var det de skulle være. Temu ville jeg ikke stolt på. Body safari kjenner jeg ikke til. https://www.miljodirektoratet.no/aktuelt/nyheter/2025/oktober-2025/ett-av-fire-smykker-var-forbudte-a-selge/ De oppdaget ikke noe problem med smykkene som var 100% titan eller gull hos bodymon men hvis du har kjøpt smykker som kun er belagt kan hva som helst være under belleget. Ville eventuelt prøvd gult gull i minimum 14 karat. Anonymkode: 1b08a...55e 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:56 #3 Skrevet mandag kl. 14:56 PIERcing, ikke PEARcing. Pierce = ta hull på Pear = pære Du har stukket hull på noe, ikke pæret det. Hadde ikke stolt på Temu. Ville gått til en gullsmed eller et piercingstudio og bedt om råd Anonymkode: a14a3...a19 2
galaxii Skrevet onsdag kl. 18:49 Forfatter #4 Skrevet onsdag kl. 18:49 (endret) AnonymBruker skrev (På 8.6.2026 den 16.44): Bodymon hadde noen pircinger som ble testet og ikke var det de skulle være. Temu ville jeg ikke stolt på. Body safari kjenner jeg ikke til. https://www.miljodirektoratet.no/aktuelt/nyheter/2025/oktober-2025/ett-av-fire-smykker-var-forbudte-a-selge/ De oppdaget ikke noe problem med smykkene som var 100% titan eller gull hos bodymon men hvis du har kjøpt smykker som kun er belagt kan hva som helst være under belleget. Ville eventuelt prøvd gult gull i minimum 14 karat. Anonymkode: 1b08a...55e Jeg tenker at grunnen til at folk kjøper titan er pga alleri for nikkel. Det er nikkel i kirurgisk stål. Fargen er jo ellers nokså like. Bodysafari er et piercing studio i Oslo, de setter bare inn titan ved piercing. Jeg har tidligere reagert på farget titan, inni øret, ble bra når jeg skiftet ut til vanlig titan. Mulig jeg pusser nesen for mye og fikler og får irritasjon, fordi jeg reagerer ikke ellers andre steder. Men takk interessant du skrev de ikke bestod tester. Ps bodymod , ikke modymon. Endret onsdag kl. 18:56 av galaxii
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå