Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle så gjerne hørt fra andre med Sjøgrens. Jobber du? Får du noen tilpasninger på jobb?

Jeg er lærer og munntørrheten og stresset er et stort problem. Hvis jeg anstrenger stemmen kaster jeg opp. Jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre. 

Anonymkode: 186d0...963

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd Biotene gele? 

Anonymkode: e1e46...55b

AnonymBruker
Skrevet

jeg har denne diagnosen sammen med andre kroniske sykdommer og jeg jobber fullt med minimalt med tilrettelegging. Munntørrhet og øyetørrhet er egentlig den minste utfordringen da det finnes mye som kan avhjelpe dette, større utfordring for min del er indre slimhinner som påvirkes, spesielt mage og tarmsystemet som det ikke er så mye hjelpemidler mot bortsett fra kanskje cellegift.. 

Anonymkode: 3ade3...5d8

AnonymBruker
Skrevet

Mitt største problem er fatigue. Kroppen funker ikke. 

Anonymkode: 3d75f...b20

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte slutte som lærer. Fatigue og en hals og stemme som ikke virker. Helt pyton. 

Anonymkode: 1e299...b6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg måtte slutte som lærer. Fatigue og en hals og stemme som ikke virker. Helt pyton. 

Anonymkode: 1e299...b6a

Tipper jeg også ender der. Fatigue er veldig varierende hos meg. Men jeg klarer ikke snakke mer enn et par minutter om gangen uten å hoste til jeg brekker meg, sånn ekkelt seigt slim. 

Jobber du med noe annet nå? Jeg tenkte på å omskolere meg, men usikker på hva jeg ev kan gjøre. Men jeg tror jeg kunne vært lærer i små grupper, også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du prøvd Biotene gele? 

Anonymkode: e1e46...55b

Nei. Skal prøve å google det :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

jeg har denne diagnosen sammen med andre kroniske sykdommer og jeg jobber fullt med minimalt med tilrettelegging. Munntørrhet og øyetørrhet er egentlig den minste utfordringen da det finnes mye som kan avhjelpe dette, større utfordring for min del er indre slimhinner som påvirkes, spesielt mage og tarmsystemet som det ikke er så mye hjelpemidler mot bortsett fra kanskje cellegift.. 

Anonymkode: 3ade3...5d8

Det er veldig individuelt hva som er verst, vil jeg tro, jeg har foreløpig ikke noe problem med indre slimhinner som jeg vet om. For meg er munntørrhet absolutt verst. Ingenting hjelper. Stivheten forsvant av Metformin, og jeg har litt påvirkning på lunger. 

Jeg har også mange andre sykdommer, de påvirker hverandre, dessverre. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...