Gå til innhold

Mannen gjør alt !

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som har menn som sier dette ? Han er flink altså. For all del. Han shiner kjøkken en gang per dag. Altså overflater og fyller maskina inn og ut . Og dette er vist alt som trengs i løpet av en dag 😅 jeg gjør det 2-3 ganger per dag, men han gjør det faktisk bedre ! Meeen ! Hva med klesvask, støvsuging, dovask, støvsuging osv osv. Lurer bare på om det er jeg som er lat eller han som er fjern ?

Anonymkode: 29d3c...b18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det også hos oss. Vi har delt inn hjemmet i soner. Noen soner er mannens ansvar. Noen soner er konens ansvar.

På kjøkkenet er det jeg som mann som er sjefen. Det er mitt ansvar at det rommet er rent og pent. Når kona lager seg mat lar hun alt rotet bare stå på benken, også kommer jeg å fikser det. Jeg trur ikke hun vet hvordan oppvaskmaskinen fungerer, engang.

Hun tar seg for eksempel av alt av klesvask. 🙂

Anonymkode: 8bec0...857

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mann som forventer stående applaus de få gangene han bidrar. Selv tror han at han gjør veldig mye mer enn ha gjør. Han ser ikke alt jeg gjør for å si det sånn. Hvis jeg «streiker» en dag eller to, så ser det ikke ut her. Likevel skjønner han det ikke.

Anonymkode: 46b5a...cd6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, eksen min var litt sånn. Skrøt uhemmet av hvor flink han var og passet på å dokumentere alt det flotte han gjorde på some. Brette tøy, bake boller eller klippe plenen. Han kunne ofte fortelle meg hvor heldig jeg var som hadde en mann som bidro med alt. 

Samme mannen kunne ringe meg når jeg var på jobb for han visste ikke hvilken hylle vottene til barna lå i. Han hadde ingen anelse om hvilken størrelse noen av de hadde til en hver tid, ingen anelse hva slags utstyr vi hadde, ikke den fjerneste ide hvordan varmepumpe eller ventilasjonsanlegget funket. Når han var så flink og laget middag var det nesten uten unntak pølse i brød.. kan aldri huske han ryddet eller vasket 2etg eller byttet sengetøy, hadde plumbo i slukene osv. 

Sier ikke at han ikke bidro, for han gjorde absolutt det. Problemet var heller at han trodde bestemt han var både flinkere og bidro mer enn meg, samtidig som det bare var det han gjorde som telte. Alle de tingene jeg gjorde og passet på telte liksom ikke. 

Følte meg ekstremt tatt for gitt. Særlig når han gjorde det ut til at jeg bidro så lite hjemme og hvor flink han selv var ute blant folk. 

Anonymkode: 0e650...79f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sier dette? Haha, nei. Men han gjør faktisk alt. Som meg :) eller nei, jeg skifter ikke dekk eller klipper gress lenger, det gjør han som regel.

Anonymkode: 59bc9...801

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke nok av disse postene nå? Ja vi vet enkelte menn ikke bidrar hjemme, eller mener de skal få medalje for å ha gått ut med søpla. Men synes ærlig talt det er en ny klagetråd flere ganger i uka, og ingen av de bidrar noe nyttig.

Anonymkode: 9d107...86a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en mann som faktisk gjør ‘alt’ når han er hjemme, helt uten å lage noe fuzz av det. Dvs alt av husarbeid som klesvask, gulvvask, rydding, vaske klær osv. jeg handler og lager mat og sørger for at barna har klær og utstyr, og følger opp selskap, skolearbeid og fritidsaktiviteter. Jeg syns vi deler as familien ganske greit, og vi er fornøyde begge to. Vi hjelper hverandre om det trengs. 

Anonymkode: f5fb0...5ff

• Hjerte 2
Skrevet

Kommunikation er alt. Jeg ser rett og slett på en annen måte, enn min kone gjør. Vi snakket om dette uten å bebreide hverandre.
Jeg prøver å lære meg hennes syn og plutselig oppdager jeg ting som må ryddes, vaskes bedre, enn min standard krever, osv.  Jeg gjorde mye hjemme støtt, lagde mat, handlet mat, vasket klær... Ingenting gjorde jeg feil med vilje før vi snakket om dette. Men uten å snakke med hverandre, vise velvilje og samarbeidsvilje, går det ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Føler det er en konkurranse !  Klager ikke på at han gjør lite . Men irriterer meg at han ikke ser hvor mye jeg gjør og får meg til å føle meg lat ! Det som er det verste 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Føler det er en konkurranse !  Klager ikke på at han gjør lite . Men irriterer meg at han ikke ser hvor mye jeg gjør og får meg til å føle meg lat ! Det som er det verste 

Når det først har blitt en konkurranse, da kan dere like gjerne slå til og bruke f eks en app hvor dere legger inn hvem som gjør hva, så får dere fasiten der. Litt som kaloriapp, selv om du tenker du har full kontroll og oversikt, kan en like fullt får seg noen overraskelser. Hjernen går på autopilot når ting er en vane, ikke alltid en registrerer det som gikk av seg selv. 

Generelt en uting når noen havner i alltid/aldri. Naturlig nok ser en det en gjør selv og med mindre en fortfølger den andre, har en faktisk ikke helt oversikt. Siden en av dere har havnet i den vedtatte sannheten om hva den andre gjør eller ikke gjør, kan dere kanskje like gjerne røske litt opp i de ved å bruke en slik app. Bare å google, så finner dere en som passer dere. Vet om noen som bruker den videre til å fordele oppgaver også. 

Anonymkode: 2936b...67b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...