Gå til innhold

Svigerfar, min verste kritiker.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en mann som jeg har 2 barn sammen med, vi har generelt sett alltid hatt et godt forhold og har samarbeidet godt i foreldrerollen. 

Etter siste barnet ble født så endte jeg med alvorlig fødselsdepresjon, det var innmari tøft spesielt med 2 under 2. Mannen min stilte opp masse for både meg og spesielt barna våres, selv om han jobbet mye mellom periodene han måtte ta over min permisjon. I denne tøffe perioden av livene våres har ting endret seg i familien, spesielt fra svigerfar.. han kommer hele tiden med små stikk mot meg, som at jeg ikke gjør mitt beste som kone og mor. Jeg forstår at han ønsker å beskytte sin sønn og hans helse, at han vil det beste for han, men han vet ingenting om hvordan jeg og mannen håndterer det her hjemme og ikke er han så interessert i å høre om det heller. Dette skaper naturligvis gnisninger mellom oss, og jeg som allerede sliter psykisk overtenker alt og jeg blir veldig usikker på hva dette egentlig dreier seg om. Hadde han kommet med disse stikkene direkte til meg ville jeg sagt klart og tydelig ifra, men han skriver det gjerne på familiechatten hvor min familie også er med, eller så sier han det til mannen min bare. Da vet jeg ikke hvordan jeg skal klare å håndtere det. Jeg er redd for at han kommer med kommentarer om meg i nærheten av 3-åringen våres også, når jeg ikke er der til å forsvare meg.

Skal sies at svigerfar er en av de eldre generasjonene som ikke tror på psykisk helse, sålenge det ikke innebærer seg selv eller egne barn. Det er ingenting jeg ønsker mer I hele verden enn å komme meg ut av dette og være der 100% for familien min, men hans oppførsel gjør det utfordrende. Jeg jobber hardt hver eneste dag med meg selv, går i dobbel terapi og på medisiner..

Anonymkode: 5a1d8...a38

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da får mannen snakke med han.

Anonymkode: eff90...d98

• Liker 3
Skrevet

Enten må du ta han i situasjonen eller så må det bare passere. Det klassiske KG-tipset om at du skal sende mannen i kamp og la han håndtere vil forsterke problemet.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en sånn onkel (heldigvis død nå, selv om han ble nærmere 100 år 🙄) Hans bror/min far, kjeftet han huden full en gang og det hjalp endel.

Derfor skjønner jeg hvordan du har det. Prøv alt du kan å unngå denne mannen, og ta det opp med mannen din. Hvordan reagerer han når svigerfaren din kommer med disse kommentarene om deg? 

Anonymkode: b333b...71b

AnonymBruker
Skrevet

Sett han på plass selv. 

Anonymkode: 878a6...e3f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må begynne å sette ham på plass, og det må mannen din, også. Hva med familien din, reagerer de ikke på hva som skrives i gruppechatten? 

Kan du gi noen konkrete eksempler på ting han skriver? 

Anonymkode: d58d7...f53

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna han. Ikke besøk han og stikk av om han kommer til dere . Null stress 

Anonymkode: c257b...00e

AnonymBruker
Skrevet

Og meld deg ut av chatten . Lag en ny med de du liker 

Anonymkode: c257b...00e

AnonymBruker
Skrevet

Familiechatt med svigerfar og din familie?? Slett den eller meld deg ut, aner ikke hvordan sånt funger. 

Anonymkode: 2926c...d26

AnonymBruker
Skrevet

Kan du sitere han i familiechatten og spørre hva han mener?

Anonymkode: 49d4e...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...