Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 Tenkte å lage hjemmelagede hamburger av karbonadedeig? Hva skal jeg tilsette? Hvordan gjør jeg det rett og slett!?
Gjest Binna Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 Jeg ville bare tatt i litt salt og pepper i deigen. Laget de runde og klemt de godt inn på midten, for når du steker dem så samler all veska seg i midten og da er det lettere å steke de. Steketips: Pass på at du ikke klemmer på de, bare stek godt på ene siden, snu og vent til den væska som siver ut er blank(først kommer det rødlig, hvitaktig veske). Sånn vi lagde "biffburgere" der jeg jobbet før.
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2006 #3 Skrevet 20. april 2006 Jeg lager de som over, men bruker å tilsette litt krydder i tillegg, f.eks karri, chili, hvitløk, urter. Bruker ikke alt samtidig, men tar det jeg har.
Blueberry Skrevet 20. april 2006 #4 Skrevet 20. april 2006 Jeg har i litt worchestershiresaus (hvem fant på det navnet???) i tillegg til salt og pepper. Veldig godt!
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #5 Skrevet 20. april 2006 Jeg har i tillegg løk og hvitløk i deigen. Ofte har jeg også egg og mel for å binde den godt. (Har opplevd burgere som detter fra hverandre, og det er ikke moro.)
Arkana Skrevet 20. april 2006 #6 Skrevet 20. april 2006 Jeg har i salt, pepper, egg, worcestershiresaus, finhakket løk, chilipulver, god sennep, presset hvitløk og litt griljermel
Gjest Marlo Skrevet 9. august 2009 #7 Skrevet 9. august 2009 Man må vel ikke ha egg i for at den ikke skal bare falle helt fra hverandre? Sambo har bursdag i dag og bestillt hjemmelagede hamburgere, men jeg er helt tom for egg =(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå