Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært i jobb før. Har derfor aldri fått lov til å tegne uføreforsikring. Fra og med 1.mai.2021 ble jeg 100 prosent ufør.

Mamma skrøt alltid til folk at hun tegna uføreforsikring i mitt navn i oppveksten min. Jeg har aldri fått bevis på den forsikringa. Har aldri fått utbetalt uføreforsikring i voksen alder. Var det kun en tom frase fra mammas side, som med alt annet?

Kan jeg sjekke opp dette en plass? 

Anonymkode: c3eb9...b20

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uføreforsikring er ikke noe man kjøper en gang og så går det i glemmeboka. Man betaler årlig. 

Hvis din mor har betalt årlig forsikringspremie i ditt navn siden du var et barn, så kan det ha noe for seg å undersøke. Men dersom verken du eller din mot har betalt noe som helst på mange år, så kan du være sikker på at du ikke har noen uføreforsikring. 

Uføreforsikring er for de fleste relativt dyrt, og neppe noe som går ubemerket i familien år etter år. 

Anonymkode: 660b1...e32

• Liker 1
Skrevet

Kan du spørre din mor? Eller far?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt være hun hadde en forsikring på deg da du var barn, men om den ikke har blitt videreført har du ikke hatt en forsikring. Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 5428f...5e2

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 30 år.

Pappa er død. Han hadde ingen forsikring i det hele tatt. 

Mamma og jeg har ikke kontakt.

Anonymkode: c3eb9...b20

Skrevet

for å tegne en uførepolise stilles det ikke krav til arbeid, det din mor eventuelt har tegnet på deg kan være en Barne forsikring, 

denne løper vanligvis til "barnet" er ca 25 år, (litt forskjellig praksis), deretter skal du få beskjed om at denne kan videreføres med deg selv som forsikringstaker, du slipper da ny helseerklæring.

det er å anbefale, begge mine var forsikret i to forskjellige selskap, det ene med en relativ stor engangssum, og den andre med månedlige utbetalinger, ved skade eller uførhet som endelig utfall. 

min far overbevise meg om dette for over 40 år siden, han hadde sett at alle menn i slekten fikk sykdom i 50 årene

. Selv røk jeg ut i uførhet midt i 50 årene!, ca halvparten av min "inntekt" kommer fra Nav, den andre halvparten fra til sammen 3 poliser, da min arbeidsgiver også hadde uførhet i sin ordning!

til trådstarter. gå inn på https://minpensjon.no/. her vil du finne avtaler som inneholder alderspensjon, og muligens rene uføreavtaler du måtte ha!

det andre alternativer er å ringe/skrive til samtlige forsikringselskap å høre!

Anonymkode: 61cea...127

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...