salsera Skrevet 20. april 2006 #1 Del Skrevet 20. april 2006 Har noen oppskrifter til små langpanner? Min er bare 26 x 38 cm. Egentlig er jeg på jakt etter alle oppskrifter som ikke er for kompliserte og som ikke inneholder gelatin. Det er en del avslutninger framover, så da er det greit å variere litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekko Skrevet 20. april 2006 #2 Del Skrevet 20. april 2006 Sjekk www.detsoteliv.no !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. april 2006 #3 Del Skrevet 20. april 2006 I dagboken min finner du oppskrift på noen kjempegode lyse brownies (= uten sjokolade i røren, men med hakket sjokolade og nøtter på toppen). Noen andre forslag: Krydderkake 200 g smeltet smør 1 liter kefir 500 g sukker 650 g hvetemel 4 ts natron 2 ts kanel 2 ts kardemomme 2 ts nellik Smelt smør og rør inn kefir og sukker. Bland sammen resten av ingrediensene og rør inn i deigen. Hell i en smurt liten langpanne og stek på nederste rille ved 175 grader i ca 40 minutter. Avkjøl litt før den tas ut av formen. Eple- eller bærkake 300 g smør 3 dl sukker 4 egg 1 dl melk 4,5 dl hvetemel 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 3-4 epler eller 1-2 dl bær Pisk smør og sukker luftig. Rør inn ett og ett egg. Tilsett melk vekselvis med det tørre. Hell røren i en liten langpanne. Dryss over bærene eller legg epleskiver oppå (dryss gjerne kanel og sukker over). Stek ved 190 grader i 30 minutter. Koppkake 1 kopp mykt smør 2 kopper sukker 2 egg 4 kopper hvetemel 1 ts kanel ½ kopp rosiner 2 ts bakepulver Visp smør og sukker lett og luftig. Visp inn eggene, ett om gangen. Rør inn det tørre, og rosiner til slutt. Hell i en smurt liten langpanne og stek ved 200 grader i 30-45 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
salsera Skrevet 21. april 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Å, lyse brownies ser veldig godt ut, hvorfor har jeg allerede bakt en sjokoladekake? Forhåpentligvis spiser gjestene i kveld opp hele kaken, så jeg kan bake en ny til gjestene på søndag! Takk for oppskriftene, gleder meg til å prøve dem! Endret 21. april 2006 av salsera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå