Gå til innhold

Kakeoppskrifter


salsera

Anbefalte innlegg

Har noen oppskrifter til små langpanner? Min er bare 26 x 38 cm. Egentlig er jeg på jakt etter alle oppskrifter som ikke er for kompliserte og som ikke inneholder gelatin. Det er en del avslutninger framover, så da er det greit å variere litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dagboken min finner du oppskrift på noen kjempegode lyse brownies (= uten sjokolade i røren, men med hakket sjokolade og nøtter på toppen). Noen andre forslag:

Krydderkake

200 g smeltet smør

1 liter kefir

500 g sukker

650 g hvetemel

4 ts natron

2 ts kanel

2 ts kardemomme

2 ts nellik

Smelt smør og rør inn kefir og sukker. Bland sammen resten av ingrediensene og rør inn i deigen. Hell i en smurt liten langpanne og stek på nederste rille ved 175 grader i ca 40 minutter. Avkjøl litt før den tas ut av formen.

Eple- eller bærkake

300 g smør

3 dl sukker

4 egg

1 dl melk

4,5 dl hvetemel

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

3-4 epler eller 1-2 dl bær

Pisk smør og sukker luftig. Rør inn ett og ett egg. Tilsett melk vekselvis med det tørre. Hell røren i en liten langpanne. Dryss over bærene eller legg epleskiver oppå (dryss gjerne kanel og sukker over). Stek ved 190 grader i 30 minutter.

Koppkake

1 kopp mykt smør

2 kopper sukker

2 egg

4 kopper hvetemel

1 ts kanel

½ kopp rosiner

2 ts bakepulver

Visp smør og sukker lett og luftig. Visp inn eggene, ett om gangen. Rør inn det tørre, og rosiner til slutt. Hell i en smurt liten langpanne og stek ved 200 grader i 30-45 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, lyse brownies ser veldig godt ut, hvorfor har jeg allerede bakt en sjokoladekake? :sur:

Forhåpentligvis spiser gjestene i kveld opp hele kaken, så jeg kan bake en ny til gjestene på søndag!

Takk for oppskriftene, gleder meg til å prøve dem! :)

Endret av salsera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...