Blueberry Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 Nå er jeg i gang med å søke lærerjobber, og har skrevet 3 gode søknader til tre skoler. Den fjerde stillingen jeg søker på ber de søkere om å benytte seg av søknadsskjema 1460. Greit nok, jeg hadde aldri sett dette, og gikk til bokhandelen i god tro om at dette ville bli lett å fylle ut. Der tok jeg skrekkelig feil. Jeg har aldri sett maken til byråkratisk tullball. En ting er at ikke alle har makket seg til å ta i bruk nettsøknader, en annen ting er at dette skjemaet er totalt utdatert og nesten umulig å skjønne seg på utenom hvis man er ansatt på opplæringskontoret... For det første så opererer ikke jeg med vekttall lenger (greit at andre gjerne gjør det altså...men d blir liksom ikke helt det samme...). Og disse bokstavkarakterene vi har i dag gjør det ikke bare enkelt å regne ut en gjennomsnittskarakter, så jeg satte likesågodt alle min 5 bokstavkarakterer fra det ene årsstudiet i samme ruta. Så får de bare finne seg i det... Resten av skjemaet fylte jeg bare ut litt på måfå...visste ikke helt hva som skulle stå her og der, men fikk jo inn noe. Det jeg stusser på da er at de i tillegg vil ha et skjema med opplysninger til bruk ved utvidet søkerliste pluss CVen min sendt elektronisk(!). Hvorfor skulle jeg fylle ut dette søknadsskjemaet når akkurat samme opplysninger står i CVen min??? Og det samme står jo i dette andre skjemaet...sikkert for å gjøre det enklere og mer oversiktlig å lese det samme om meg for tredje gang. Nei, dette forstod jeg meg ikke helt på...de kommer sikkert til å le seg i hel på skolen der...hehe... Jeg tror nesten ikke jeg kommer til å bruke dette søknadsskjemaet mer jeg...unngår å søke på sånne stillinger...hehe...skjønner ikke vitsen med det der systemet i alle fall...
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 Hmm... Jeg fylte da ut slike skjema da jeg søkte på jobb for to år siden, og jeg kan ikke huske å ha hatt noen problemer. (Enda jeg hadde vitnemål med både tall- og bokstavkarakterer.) Uansett; jeg er glad jeg slipper å søke mer! Lykke til med jobbsøkingen!
Blueberry Skrevet 20. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2006 Jo, takk skal du ha...trenger d...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå