Gå til innhold

Psykolog!

Fremhevede innlegg

Gjest gjesttt
Skrevet

Hei!

Er en jente på 18 år, som sliter med endel ting, bl.a spiseforstyrrelser som jeg har slitt med mange pr.. Har vært periodevis deprimert i over et halvt år nå.. Og jeg føler jeg trenger noen og snakke med, ingen andre forstår...

Alle rundt meg merker noe er galt...

Er det mulig å få kostnadene dekket av staten? Vil helst ikke at foreldrene mine skal vite noe, de bekymrer seg av og til for mye.. Hvordan kan jeg skjule dette for dem? Jobber ikke selv, så blir vanskelig å dekke kostnader på egenhånd uten at de får vite om det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du er over 18år så er det litt kinkig å få gratis psykologhjelp, men hva slags oppfølging har du fått etter spiseforstyrrelsene? Kanskje noe å hente der?

Ellers er det å vandre til fastlegen, få en henvisning til en psykolog som er med i frikortordningen og betale egenandelen som vel er på 1500kr eller noe slikt. Legen vet sikkert mer!

Skrevet

Utgiftene til psykolog kan du føre opp på egenandelskortet - og når samlede utgifter er kommet opp i kr. 1.615,- (for 2006) så er resten av legeutgifter, psykologutgifter og evt. reisekostnader gratis.

Les mer her

Skrevet

Meg igjen her!

Har ikke snakket ut med noen om spiseforstyrrelsen min.. Har den usynlige typen ;)... Foreldrene mine vet ingenting om det.. Og sånn vil jeg fortsette og ha det...

Vet bare ikke hvordan jeg skal gå frem.. Eneste jeg vet er at jeg ikke kan fortsette og ha det sånn som jeg har det nå.. Ventet leenge på at det bare skulle "gå over"

Skrevet
Meg igjen her!

Har ikke snakket ut med noen om spiseforstyrrelsen min.. Har den usynlige typen ;)... Foreldrene mine vet ingenting om det.. Og sånn vil jeg fortsette og ha det...

Vet bare ikke hvordan jeg skal gå frem.. Eneste jeg vet er at jeg ikke kan fortsette og ha det sånn som jeg har det nå.. Ventet leenge på at det bare skulle "gå over"

Et viktig skritt på veien kan være å ikke skjule deg selv for verden lenger. Ikke rart du blir deprimert, stakar, når du lever sånn i tussmørket! Kom deg ut i sola! Hva er det verste som kan skje?

Det er godt tenkt av deg å ikke ville bekymre foreldrene dine, men ikke gjør det. Det er de som er dine foreldre og ikke omvendt. De er der for DEG!

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...