AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Hei! Jeg har nylig fått meg kanin. Lite visste jeg hvor mye jobb det faktisk innebærer, da jeg også har en hund fra før av hvor eneste jobben er å fylle på matskål/vann og gå tur. Kaninen derimot er bare redd og gjemmer seg hele tiden. Når jeg våkner opp på morgenen er det bæsj over alt + strødd høy over hele gulvet. Når jeg har vært borte, kommer jeg hjem til at det er tiss og bæsj over hele sengen. Klokken er nå snart 2 på natta å jeg må være oppe for å vaske madrass, dyne og puter og alt annet av sengetøy. Hele leiligheten lukter kanintiss.. Har noen erfaringer med dette? Til info så har han en liten kasse med wood pellets og litt høy på siden som jeg leste skulle funke som do, men han liker altså sengen bedre uansett. Tar også gjerne imot råd om et bra og fint sted for han hvor han eventuelt kunne blitt omplassert også, hvis det ikke er noe annen løsning. Anonymkode: 8fd90...d0e
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Jeg har ikke hatt innekanin men de som jeg kjenner som har det har hatt ett stort bur med mat, spon, høy og flaske hvor kaninen er når de ikke er hjemme og om natten. De har vært stuerene og hatt dohjøre der som de har gått til også når de har være ute fri i leiligheten. Kan det være du har en gutt? Mine kaniner hadde svært stor kjønnsmessig forskjell på renslighet. Hvor jentene laget tissehjørne og guttene tisset i bolet også. De skal jo ikke ta vare på kaninunger og må passe på at rovdyr ikke lukter seg frem til de. Anonymkode: f43e2...68f 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Skrevet 14 timer siden Du burde ikke holde en kanin alene, den trenger andre kaniner for å trives. Kanin er et veldig krevende kjæledyr, og ikke spesielt kjælen… Anonymkode: f60ee...10e 4 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har ikke hatt innekanin men de som jeg kjenner som har det har hatt ett stort bur med mat, spon, høy og flaske hvor kaninen er når de ikke er hjemme og om natten. De har vært stuerene og hatt dohjøre der som de har gått til også når de har være ute fri i leiligheten. Kan det være du har en gutt? Mine kaniner hadde svært stor kjønnsmessig forskjell på renslighet. Hvor jentene laget tissehjørne og guttene tisset i bolet også. De skal jo ikke ta vare på kaninunger og må passe på at rovdyr ikke lukter seg frem til de. Anonymkode: f43e2...68f Han har alt det ja, pluss at han får lov til å gå fritt rundt som han vil. Låser han aldri inn i buret. Men ja, det kan være mulig at det er fordi han er gutt. Chat gpt nevnte noe lignende om ukastrerte guttekaniner når jeg spurte der så kan godt ha en sammenheng😅 Anonymkode: 8fd90...d0e
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du burde ikke holde en kanin alene, den trenger andre kaniner for å trives. Kanin er et veldig krevende kjæledyr, og ikke spesielt kjælen… Anonymkode: f60ee...10e Klar over det, var også planen å finne en til kanin ganske snart når jeg fikk han. Har bare hatt han i ca 3 uker😊 men siden det er såpass mye jobb med bare én, kan jeg nesten ikke forestille meg hvordan det hadde blitt med flere akkurat nå, derfor jeg vurderer å finne ett nytt hjem for han hos noen litt mer erfarne enn meg Anonymkode: 8fd90...d0e
mamanodrama Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden Du er et av de menneskene som bare skaffer deg dyr uten å sette deg inn i hva dyret har slags behov. Kaniner burde ikke bo som eneste kanin. Du har hund, og kaninen er et byttedyr. Den er sannsynligvis livredd og stressa mesteparten av tiden. Fy flate. Omplasser den! 4 4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Kanin er et misforstått dyr, og et dyr som ikke egner seg som kjæledyr. Det er som å ha en sau inn i stua. Verken egnet for deg eller den, og gjør du det likevel så blir det mye arbeid! Ville omplassert den til noen som har gård.. Anonymkode: 9b22e...807 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden mamanodrama skrev (1 minutt siden): Du er et av de menneskene som bare skaffer deg dyr uten å sette deg inn i hva dyret har slags behov. Kaniner burde ikke bo som eneste kanin. Du har hund, og kaninen er et byttedyr. Den er sannsynligvis livredd og stressa mesteparten av tiden. Fy flate. Omplasser den! Den er avskilt fra hunden. Han er i rommet mitt hvor han har alle tingene sine, da jeg og kaninen snart skal flytte inn hos kjæresten min. Jeg har skaffet han alt han trenger av høy, bur, leker, pellets, dokasse. Jeg tar han også med på egne turer ute i naturen hvor han kan lukte rundt😌hadde også planlagt å skaffe han en partner da jeg hadde lest meg opp til at de trives best i parr, så jeg har absolutt lest meg opp. Er også fullt klar over at det er vanlig at kaniner er redde de første ukene hos nye mennesker. Har du isåfall noen råd om ett bra sted for kaniner hvor han kunne blitt omplassert hvis du mener det er det beste? Anonymkode: 8fd90...d0e
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanin er et misforstått dyr, og et dyr som ikke egner seg som kjæledyr. Det er som å ha en sau inn i stua. Verken egnet for deg eller den, og gjør du det likevel så blir det mye arbeid! Ville omplassert den til noen som har gård.. Anonymkode: 9b22e...807 Jaa! Er det jeg har innsett selv. Skaffet meg han siden jeg leste at det var flere som mente de var undervurderte kjæledyr, men for hver dag som går tenker jeg akkurat det samme. Vil bare det beste for han, så om noen har noen forslag på eventuelt gårder som tar imot kaniner er jeg åpen for det!😊 Anonymkode: 8fd90...d0e
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Skrevet 12 timer siden Hvorfor ikke bare ha den i buret? Kanin på gård er ikke idyll....da lever de i små kaninutebur og flere fryser ihjel, eller tørster eller sulter. Tror du har gjort for mye med kaninen. La den strekke på bena litt utenfor buret, ellers ha den der til den er vant til omgivelsene. Anonymkode: 637f8...315
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå