AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Et lite spørsmål, som bunner i ren nysgjerrighet, derfor jeg spør her og ikke hos legen, MEN: i vinter hadde jeg en ugrei opplevelse hvor jeg gikk nærmere 5-6 uker med vondt nedentil, uten at jeg kunne se noe selv. På 6 uken skulle jeg på en reise, og syntes selv at jeg på det tidspunktet så noe rødere ut nedover langs lårene, endte opp med å reise til legen hvor jeg sa at jeg mistenkte urinveisinfeksjon, men ba også om en generell underlivsundersøkelse. Først avfeide legen at han kunne se noe som helst unormalt, men ba om at han så litt ekstra. Mente da det kunne ligne herpesutbrudd og tok en test. Jeg sa jo at dette var noe som måtte oppstått nylig, aka siste dagene, rett og slett i dumskap fordi jeg opplevde jo at jeg ikke kunne se noe de første 6 ukene. Og helt ærlig, uten å se, så føltes det ut som alt fra rumpa og ned til knærne sto i brann, som ikke sto i stil med hva jeg så på bildene jeg tok selv. Uansett, prøven kom tilbake positiv. Noe som er helt uproblematisk for meg i mitt daglige liv. Men har altså ikke vært plaget i det hele tatt siden. Kan det være at det var en falsk positiv dersom det feks var helvetes brann på 6 uken? Leser til stadighet at første utbrudd alltid vil vare lengst, men da 2-4 uker. Jeg fikk herpes krem som behandling, og alt i alt så varte jo isåfall dette utbruddet i ca 9 uker Anonymkode: 99b8e...d5a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Helvetesild er noe annet, og ville ikke gitt utslag på en test for herpes. Akkurat som vaksinen mot helvetesild (shingrix) ikke hjelper mot herpes. Det er samme familie, men forskjellige ting. Du har nok fått herpes i underlivet, dessverre. Anonymkode: 4d211...d0a
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Helvetesild er noe annet, og ville ikke gitt utslag på en test for herpes. Akkurat som vaksinen mot helvetesild (shingrix) ikke hjelper mot herpes. Det er samme familie, men forskjellige ting. Du har nok fått herpes i underlivet, dessverre. Anonymkode: 4d211...d0a Skjønner, var usikker ettersom det da hadde gått så mange uker om den ville være pålitelig☺️ Absolutt ikke dessverre, som nevnt ikke plaget, og de aller fleste seksuelle aktive har det jo allerede i kroppen - kjipt å være av % som er i risiko for utbrudd, men dessverre er det ikke☺️ Anonymkode: 99b8e...d5a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå