Gå til innhold

Flytte etter voksne barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vurderer å flytte nærmere sine voksne barn? Og hvis noen har gjort det, hva er deres erfaringer? 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du eget nettverk dit du vil flytte? Kan du skaffe egne venner, fritidsaktiviteter og evt jobb? Eller flytter du etter for å være med barn/svigerbarn ved enhver anledning, og gi dem dårlig samvittighet når de ikke vil bruke livet sitt på å tilbringe fritiden med deg?  

Anonymkode: 96873...60d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har motsatt erfaring. 
Svigermor bodde på samme sted som oss frem til yngste sønnen ble 20 år, da flyttet hun tilbake til hjemstedet sitt som ligger fem timer unna med bil. For å si det sånn - verken mannen eller hans søsken med familie besøker moren så ofte. Det er heller ikke mye å finne på der, ligger ganske avsidesliggende uten naboer. Skulle gjerne ha hatt henne nærmere, ihvertfall nå som hun er pensjonist og har masse barnebarn hun møter altfor sjeldent. 

Anonymkode: 89010...bc7

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har du eget nettverk dit du vil flytte? Kan du skaffe egne venner, fritidsaktiviteter og evt jobb? Eller flytter du etter for å være med barn/svigerbarn ved enhver anledning, og gi dem dårlig samvittighet når de ikke vil bruke livet sitt på å tilbringe fritiden med deg?  

Anonymkode: 96873...60d

Jeg har noe nettverk der, og jobber ikke lenger. Har hobby som kan hjelpe litt mtp å få nye venner.

Vurderer det fordi barn og samboer ønsker meg nærmere, så vi har mulighet til å sees utenom ferier. Jeg ønsker selvsagt også å se både dem og barnebarn oftere, og å kunne stille opp med feks barnepass eller annen hjelp. De betyr mye for meg❤️

Jeg har ingen planer om å tilbringe all fritid med dem, eller gi dem dårlig samvittighet.

Endret av Janinaa
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har motsatt erfaring. 
Svigermor bodde på samme sted som oss frem til yngste sønnen ble 20 år, da flyttet hun tilbake til hjemstedet sitt som ligger fem timer unna med bil. For å si det sånn - verken mannen eller hans søsken med familie besøker moren så ofte. Det er heller ikke mye å finne på der, ligger ganske avsidesliggende uten naboer. Skulle gjerne ha hatt henne nærmere, ihvertfall nå som hun er pensjonist og har masse barnebarn hun møter altfor sjeldent. 

Anonymkode: 89010...bc7

Synd hun bor langt unna, men godt å høre at dere gjerne skulle hatt henne nærmere❤️ Ja, jeg tenker at det hadde vært veldig fint med mulighet til å sees når vi ønsker det.

Et av problemene med å flytte er at jeg ikke kan hjelpe foreldrene mine like mye som før, for da blir jeg lengre unna dem. Men de har mye annen familie og nettverk der de bor. 

Endret av Janinaa
AnonymBruker
Skrevet

Min tante og hennes mann flyttet fra Nord-Norge til Østlandet siden begge barna hadde flyttet dit en del år tidligere. 

Barnebarna var nok en stor årsak til at de flyttet etter da de ble pensjonister. De solgte en stor enebolig nordpå og kjøpte en treroms leilighet samt hytte på Østlandet.

Nettverket var nok stort sett barn/barnebarn + menigheten de var en del av. 

"Hjemme er der jeg har tingene mine" sa min tante en gang. Hun hadde flyttet mye i årenes løp. 

De virket fornøyde med å være så tett på barn og barnebarn, og det ble aldri nevnt at de angret på flyttinga. 

Anonymkode: 96e3b...24e

AnonymBruker
Skrevet

Vi flytter til sommeren, fra en kant av landet til en annen. Katalysatoren var at ungdommen vår begynner på høyere utdanning på Østlandet. Vi har nettverk, men ingen annen familie, her vi bor. Dit vi flytter har vi familie, nettverk fra tidligere og ungdommen vår. Vi har begge fått gode jobbmuligheter, det var viktig for oss. At vi ikke bare flytter etter ungdommen, men at vi fortsatt har spennende jobber å gå til. 

Anonymkode: e07b0...266

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet nærmere foreldrene våre. De endte med å flytte vekk fra oss. 

Så kom de tilbake og nå er de helt avhengige av oss for å klare seg i hverdagen.

Anonymkode: 2736f...718

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi flyttet nærmere foreldrene våre. De endte med å flytte vekk fra oss. 

Så kom de tilbake og nå er de helt avhengige av oss for å klare seg i hverdagen.

Anonymkode: 2736f...718

Det er ikke barnas jobb å ta seg av foreldrene å deres ting nå foreldre ikke klarer det selv 

Anonymkode: 27e1b...eb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...