Gå til innhold

Tips til Reykjavik

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal til Reykjavik i bryllup i juni og skal bo på hotell midt i sentrum – det blir mitt første besøk der. Utenom brylluppet får jeg litt tid alene til å utforske byen.

Hva vil dere si er “must-see” og “must-do” i gangavstand fra sentrum? Jeg kommer ikke til å leie bil, men liker veldig godt å gå lange turer.

Det hadde også vært fint å høre litt om prisnivået generelt og shoppingmuligheter. Jeg trenger en ny allværsjakke og vurderer å kjøpe den der – er det verdt det?

Anonymkode: 11dfb...1ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noen stor by, det er mest omegn som er interessant. Men ta med badetøy, det er flere offentlige bad med geotermalt varme basseng.
Ute ved innenlandsflyplassen er det ei strand hvor det kommer opp varmt vann i havet (Nausthollsvik?) Perlan som er blitt museum (det var roterende restaurant), er i samme området. 
Lei bil eller bli med på utflukter og se litt mer enn bare Reykjavík når du først er der

Anonymkode: 25b1d...6ef

Skrevet

Flotte museum og Hallgrimskyrkja.

Must-see rundt Reykjavik krev bil eller buss. Massevis av organiserte turar til Gullfoss, Geysir, Thingvellir osv, korte turar og dagsopplegg. vil absolutt anbefale å dra ut av Reykjavik, har strengt tatt ikkje vore på Island uten altså. 

Gåtur: Esjurætur er eit fint utgangspunkt. Ta buss til hikingsenterer der.

Prisnivået er som her eller litt dyrare. Goretex-jakke hadde eg kjøpe her heime.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...