Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått tur med hunden min på den offentlige veien rett borti her, men gikk forbi huset hennes, og huset er nære den veien. Det er ingen bilvei, bare en gangvei. Hun sa jeg måtte slutte å gå forbi der fordi de små barna hennes blir vist redde når de ser hunden, og hun kunne gjøre hva som helst for å beskytte barna sine. Jeg har aldri sluppet hunden min bortpå barna hennes eller noen andre, og jeg har ingen planer om å gjøre det heller da jeg er redd den skal bite om noen blir for voldsomme. Det er da mange andre med hund som går forbi der daglig også, ikke bare meg. Jeg har også med poser til å plukke opp hundebæsj, så har ikke noe med det å gjøre heller. Jeg kan så klart gå et annet sted, men tydeligvis bare meg som ikke skal få gå på den veien. Og hun har også sagt jeg må dra for gardinene på kjøkkenet og ikke dra dem opp igjen  fordi når jeg ser ut så ser jeg rett bort på  huset hennes, hagen og øverste vindu frampå huset, så hun har fått det for seg at jeg sitter i kjøkkenvinduet og glor på barna hennes, noe jeg ikke gidder å drive med, men det nytter ikke å si noe til henne. Hva hadde du gjort i en sånn situasjon?

Anonymkode: 4f6de...65d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke gjort noe som helst.

Slike folk ignorerer jeg uten videre refleksjon.

Endret av Snok1
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Høres mer ut som at hun er psykisk syk. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde bare ignorert, henne.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva hadde du gjort i en sånn situasjon?

Ringt barnevernet og sagt nøyaktig det du sier her. Paranoia er det mest usunne barn kan vokse opp med. Hvis hun er sånn mot deg, tenk deg bare hvordan hun er som mor 😣

Og ikke vær bekymret for at hun skjønner det er deg, hun tror nok allerede du har kontaktet FBI ;) 

Anonymkode: a051f...6e7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde ikke gjort noe som helst.

Slike folk ignorerer jeg uten videre refleksjon.

Karmelia skrev (8 minutter siden):

Høres mer ut som at hun er psykisk syk. 

Beneath the Moon skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde bare ignorert, henne.

«Pytt pytt, ikke bry seg, selv om det er barn som lider.»

KG innstillingen hver gang man hører grusomme historier om foreldre 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barna lider ikke av at en hund i bånd går forbi utenfor huset...

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva babler du om, står ingenting om barn som lider.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi hadde ei som satte opp "hund forbudt" skilt på gangveien her som går inn til skogen. På kommunal grunn. Type 50 meter fra skogkanten. Det skiltet ble tatt ned og lagt pent innenfor tomtemerket av ALLE som gikk forbi. Det tok to uker, så var skiltet helt borte. Man kan faktisk ikke nekte folk å ferdes på offentlig gangvei. Selv ikke med hund.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk ikke utenkelig at hun har barn som er redd for hund, eller at hun er redd hund selv. Men, så lenge du har hunden i bånd og ikke tråkker inn på hennes eiendom så er ikke dette ditt problem i det hele tatt.

Jeg tror ikke dette handler om at hun ikke liker deg. Jeg tror at hun har et problem med seg selv.

Anonymkode: 04e95...b37

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være allergi. Barna har en venn som har allergi så alvorlig at venner ikke kan ha hund pga klær liksom. 

Anonymkode: 8cba3...bbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men ts. Ble dette virkelig sagt? Eller føler du at hun mener dette?  Når og hvordan sa hun det med vinduet for eksempel? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan være allergi. Barna har en venn som har allergi så alvorlig at venner ikke kan ha hund pga klær liksom. 

Om hun eller barna har allergi burde hun jo opplyse om det! Men helst er vel dama bare koko!

Anonymkode: fc6bf...041

• Liker 2
Skrevet

Psykisk sykdom. Hadde ikke brydd meg.

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som du gjør det du skal og er i din fulle rett til å gå der. Det er hun som har noe hun må lære å håndtere. Dette hadde jeg ignorert. 

AnonymBruker
Skrevet

Psykiatri, om noe bør man kanskje sende en bekymringsmelding til barnevernet. Meget spesielt opplegg. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da hadde hun vel sagt at det er snakk om allergi, og ikke bare at barna blir redde av hunden.

Anonymkode: 8e9d8...888

AnonymBruker
Skrevet

Dette ignorerer du, så fortsetter du å gå der det passer deg på offentlig vei. Tar hun kontakt med samme greia igjen så forholder du deg bare rolig og nøytral og sier tydelig ifra om at veien er offentlig, hunden er under kontroll og ha en fin dag videre.

Anonymkode: 208e2...17f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hva hadde du gjort i en sånn situasjon?

Høres ut som psykisk sykdom. En melding til barnevernet høres ut til å være innafor. 

Anonymkode: 105dd...a71

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Truer hun hunden, så anmelder du hun. Eller så driter du i det.

Anonymkode: a8fd4...cb1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, så liker hun deg ikke. Ingen blir likt av absolutt alle.

Hvis hun snakker til deg igjen forteller du at hunden alltid er i bånd (ha den i bånd forbi huset), at hun kan sette opp gjerde, og at det er viktig for deg å kunne se ut av vinduet ditt.

Anonymkode: cdcd4...31c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...