AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Ser i sosiale medier at det har spredt seg en trend med å skryte barna sine opp i skyene når de enten har bursdag eller har fullført utdanning etc. Kan de ikke bare si det til barna? Ved å legge det ut fremstår det mer som skryt av seg selv. Mine « barn» , 17 og 20, synes det er sååå utrolig kleint og flaut. Hvorfor gjør de det? Anonymkode: b3b11...130 17 6
Thomasine Skrevet 6. juni #2 Skrevet 6. juni En trend? Ny? Jeg får lov til å legge ut bilde av mine og, som du sier «skryte» når de har bursdag, fullført en utdannelse eller gjort en annen type bragd ( Vunnet en kamp, et løp, annet kult.) Mine er på alder med dine. Ja, jeg viser gjerne fram mine, og de som vil kan se og evt kommentere. De som ikke er interesserte scroller videre. Barna synes ikke det er «kleint», men jeg gjør det heller ikke ofte. Par ganger i året. Fin måte å dele noe fra mitt liv med familie og venner som ikke akkurat er naboer av meg. Har familie spredt rundt. Syns det er fint å se mine venners barn vokse opp også. Det jeg derimot ikke gjør er å legge ut bilde av det jeg spiser, ei heller morsomme reels/tiktoks, eller fortelle alle hvilket humør jeg er eller ikke er i. 5 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni Jeg antar det henger sammen med en trang etter bekreftelse. Man får likes og positive kommentarer og man føler seg bedre. Jeg har ingen sosiale medier lenger, nettopp på grunn av dette. Fikk nok av at alt handlet om snikskryt og deling om alt de fikk til. Og herregud, jeg har et langt bedre liv etterpå. Jeg slipper å tenke på hvor vidt f.eks mine barn klarer like mye/om vi gjør like bra ting i ferien osv. Jeg bare nyter mitt eget liv og min egen familie. Senest i går feiret vi eldste som var ferdig med tre år på vgs, gode karakterer på eksamen og et vitnemål både hen og vi andre var fornøyd med. Feiret det ikke på sosiale medier for likes. Men feiret det med ekstra god middag, kake og en avslutningsgave hjemme. Uten trang til å dokumentere for å dele, men heller med alle seks i familien til stede for å hedre eldste. Anonymkode: b5cb5...354 9 5 10
Beneath the Moon Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni Sånn har det vel alltid vert, men ja det er ganske kleint og overfladisk. 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni Jeg trykker liker og gratulerer med hva det nå måtte være, men jeg er fullstendig uinteressert. De har behov for bekreftelse. Eller etter enda et år med partneren sin skal det males opp og ned med «jeg elsker deg»-uttalelser og kyssebilder. Blir flau. Men, når det er sagt. Er det ikke det sosiale medier er til? Anonymkode: b8ed0...9a4 10 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni Det er fordi man er stolt over barna. Det man er stolt over vil man vise frem. Akkurat som andre som skal vise sine deler av livet. Anonymkode: 1b7a6...40f 7
AnonymBruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni Thomasine skrev (14 minutter siden): En trend? Ny? Jeg får lov til å legge ut bilde av mine og, som du sier «skryte» når de har bursdag, fullført en utdannelse eller gjort en annen type bragd ( Vunnet en kamp, et løp, annet kult.) Mine er på alder med dine. Ja, jeg viser gjerne fram mine, og de som vil kan se og evt kommentere. De som ikke er interesserte scroller videre. Barna synes ikke det er «kleint», men jeg gjør det heller ikke ofte. Par ganger i året. Fin måte å dele noe fra mitt liv med familie og venner som ikke akkurat er naboer av meg. Har familie spredt rundt. Syns det er fint å se mine venners barn vokse opp også. Det jeg derimot ikke gjør er å legge ut bilde av det jeg spiser, ei heller morsomme reels/tiktoks, eller fortelle alle hvilket humør jeg er eller ikke er i. Hvorfor sender du ikke bare sms eller snap til venner og familie? Anonymkode: b3b11...130 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni #8 Skrevet 6. juni Beneath the Moon skrev (1 minutt siden): Sånn har det vel alltid vert, men ja det er ganske kleint og overfladisk. Enda kleinere å klage men JEG vil jo ikke se det men JEG er uinterresert, så ikke SE da stakkars dere. Sosiale medier er til for å dele hvis dere ikke tåler mer enn bare bilder katter bikkjer uten å bli fornærma og bare slutt å gå inn på disse appene da. Hva andre legger ut handler ikke om DEG. Meg meg meg Anonymkode: 1b7a6...40f 4 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #9 Skrevet 6. juni Så bra folk er stolte av barna sine 👏 Jeg syns det er hyggelig at de gjør det på SoMe. Anonymkode: 8e2a7...ff2 6 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #10 Skrevet 6. juni Det er patetisk. Jeg har også noen sånne på fbook, det er jo de samme som går igjen når det gjelder den type «humble bragging» og snikskryt. De som egentlig hadde hatt mest å skryte av legger aldri ut sånt. De er lite på SoMe også. Anonymkode: d8667...6a3 13
AnonymBruker Skrevet 6. juni #11 Skrevet 6. juni De er så stolte at det er ikke måte på, ja. Anonymkode: 173b5...671 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #12 Skrevet 6. juni Jeg synest det er fint å skryte av barna sine. Avogtil er det litt for mye skryt av prestasjonene til barnet, ungdommen etter min smak. Jeg sender heller 5 snap enn å legge det på fb. Min sønn har gitt forbud mot å legge ut noe om han. Anonymkode: 928d9...d48 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #13 Skrevet 6. juni Skulle tro min mor hadde stått opp fra det døde. Hennes mantra var "Selvskryt kler ingen!".... Jo! Jeg er faktisk stolt av mine barn. De fikk lov til å juble over egne prestasjoner. Og har de bursdag, så legger jeg ut bilde de har godtatt at jeg har tatt av de, med tekst om det siste året. Det er for barnet og familien vi langt unna -ikke deg TS. Anonymkode: 70d63...129 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni #14 Skrevet 6. juni Hele poenget med sosiale medier er jo «se på meg, se på meg!», og ved at barna oppnår ting (om enn helt vanlige ting) så har man en ny mulighet til å få litt sårt tiltrengt oppmerksomhet.. Anonymkode: 0d356...4d3 4 5
NiceOrNothing Skrevet 6. juni #15 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser i sosiale medier at det har spredt seg en trend med å skryte barna sine opp i skyene når de enten har bursdag eller har fullført utdanning etc. Kan de ikke bare si det til barna? Ved å legge det ut fremstår det mer som skryt av seg selv. Mine « barn» , 17 og 20, synes det er sååå utrolig kleint og flaut. Hvorfor gjør de det? Anonymkode: b3b11...130 Jeg ER så enig ! Å mine har bedt om at jeg ikke gjør d. Min oppfattelse er at det er veldig narsissistisk /dårlig selvbilde . Barna blir på en måte en forlenget versjon av dem selv . De føler seg bra hvis barna ser bra ut/ gjør d bra . Super -kleint . 7 1
NiceOrNothing Skrevet 6. juni #16 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er patetisk. Jeg har også noen sånne på fbook, det er jo de samme som går igjen når det gjelder den type «humble bragging» og snikskryt. De som egentlig hadde hatt mest å skryte av legger aldri ut sånt. De er lite på SoMe også. Anonymkode: d8667...6a3 Der sa du det, de som har mest å skryte av gjør det ikke . Det er min erfaring og . Dess rikere og mer suksessfulle , dess mindre behov for ros utenfra . 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #17 Skrevet 6. juni Her er janteloven i full sving, ja. Hvorfor er det så ille å skryte når man er stolt over noe? Anonymkode: 5cd45...14d 6 3 1
NiceOrNothing Skrevet 6. juni #18 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her er janteloven i full sving, ja. Hvorfor er det så ille å skryte når man er stolt over noe? Anonymkode: 5cd45...14d Ingen har sagt det er ille, det er bare kleint . Den som står støtt i seg selv og sine verdier, trenger ikke bekreftelse utenfra . 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #19 Skrevet 6. juni Jeg mener det er fint å skryte om barna når de fullfører skolegang eller oppnår noe annet stort, man er jo stolt. Eneste gangen jeg har tenkt mitt er om en fotballpappa, var ikke måter på hvor mye som ble delt og hvor mye han selv tok æren for sønnens prestasjoner. Anonymkode: 2872d...16f 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni #20 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor sender du ikke bare sms eller snap til venner og familie? Anonymkode: b3b11...130 Hvorfor skulle snap være bedre enn f.eks. instagram eller Facebook? På snap kan avsenderen se hvem som har sett/åpnet meldingen og det er innebygget en forventning om en eller annen reaksjon. På Facebook velger man helt selv hva man bruker tid på eller scroller forbi og ingen ser hva du har sett og ikke sett. Mye mindre stress for mottakeren. Synd det har blitt så mye reklame og "foreslåtte innlegg" der, Facebook var helt genialt til denne type deling før. Snap orker jeg ikke. Anonymkode: f5943...49e 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå