AnonymBruker Skrevet 5. juni #1 Skrevet 5. juni Nærmeste nabo har skaffet seg høns og en hane. Det er 10 m mellom hanen og mitt + barnas soveromsvindu. Hanen galer til alle døgnets tider! Den er ute døgnet rundt nå på sommeren. Galingen starter i 05 tiden, og holder på til rundt 23. Vi bor i et tettbebygd boligfelt. Dette kan ikke være lov?! Denne mannen er det ikke mulig å snakke med (et par naboer har prøvd å få han til å holde hanen inne frem til 07 hvertfall) da bare lo han. Han gir beng. Kontakter jeg kommunen direkte for å klage? Like før jeg går meg en kveldstur og ordner opp selv. Anonymkode: a6b1c...97b 1 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni #2 Skrevet 5. juni Når en hane galer konstant, skyldes det nesten alltid at den føler seg utrygg, opplever stress eller forsøker å beskytte flokken sin mot en reell eller innbilt trussel. Kan det være deg? Anonymkode: e3c05...df4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni Var plaget med akkurat det samme som deg. Heldigvis ryddet naturen opp, en vakker natt kom en rev og drepte hanen pluss noen høns😊 Jeg var tilfeldigvis våken da angrepet skjedde, de skaffet seg vaktler som ikke lagde lyd så det var nydelig. Anonymkode: 9cb1c...9ef 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når en hane galer konstant, skyldes det nesten alltid at den føler seg utrygg, opplever stress eller forsøker å beskytte flokken sin mot en reell eller innbilt trussel. Kan det være deg? Anonymkode: e3c05...df4 Viss hanen opplever stress heile dagen, så er det uforsvarleg dyrehald. Kanskje kontakte Mattilsynet? Anonymkode: 512d0...fc6 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni Som en sier at kan være hanen er stresset redd og ska si i fra. Men hadde spurt naboen pent om de tok de inn om natta. Det er det som er vanlig at en tar inn på natt. Det at de står i mørkt rom om natt pleier å roe de mye Anonymkode: 0db2a...46a
Run Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni En tidligere nabo skaffet seg hane, den ble middag etter kort tid. Funker ikke å ha hane i tett boligområde, kom inn flere klager. Har selv vært plaget av måker ved Ullevål sykehus, det er en verre problemstilling. Mye lyd i måkene også. Flyttet heldigvis. 1
Selbu Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nærmeste nabo har skaffet seg høns og en hane. Det er 10 m mellom hanen og mitt + barnas soveromsvindu. Hanen galer til alle døgnets tider! Den er ute døgnet rundt nå på sommeren. Galingen starter i 05 tiden, og holder på til rundt 23. Vi bor i et tettbebygd boligfelt. Dette kan ikke være lov?! Denne mannen er det ikke mulig å snakke med (et par naboer har prøvd å få han til å holde hanen inne frem til 07 hvertfall) da bare lo han. Han gir beng. Kontakter jeg kommunen direkte for å klage? Like før jeg går meg en kveldstur og ordner opp selv. Anonymkode: a6b1c...97b Bor du øst i Oslo eller? Er plaget av akkurat det samme. 😅 Tenk å skaffe seg hane med typ 5000 mennesker som nabo....egotripp av dimensjoner. 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni Det er regler for haner i byggefelt. de skal holdes inne mellom visse klokkeslett i lydisolert mørkt hønsehus. jeg hadde kontaktet kommunen om det ikke går å snakke med naboen. vi har høner, og naboen spurte pent om vi kunne slippe de ut senere i ferien i fjor. De synes 0830 var for tidlig fordi tenåringen deres ble vekt. Så da slapp vi de ut kl10 istedet for å opprettholde godt naboskap. vi har ikke hane siden vi bor i byggefelt. Anonymkode: 9c248...4f7 1 1
Morten1 Skrevet 7. juni #9 Skrevet 7. juni Send melding til naboen og forklar problemet, er nok flere som blir irritert over dette. Dette er ikke greit i tettbebyggelse
AnonymBruker Skrevet 7. juni #10 Skrevet 7. juni https://www.nrk.no/ostfold/nektes-a-ha-hane-i-boligfelt_-_ikke-alminnelig-husdyrhold_-1.14442859 Bare å klage! Anonymkode: d411b...730 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #11 Skrevet 9. juni Litt støy må man tåle når det er dårlig lydisolert. Jeg bor i god gammal leilighet fra 50-tallet, der hører man ikke naboer gjennom vegger eller noen utenfor for den del. Skikkelig tykke betongvegger. Anonymkode: 6b7fc...889
AnonymBruker Skrevet 9. juni #13 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt støy må man tåle når det er dårlig lydisolert. Jeg bor i god gammal leilighet fra 50-tallet, der hører man ikke naboer gjennom vegger eller noen utenfor for den del. Skikkelig tykke betongvegger. Anonymkode: 6b7fc...889 Det er stor forskjell på litt støy gjennom veggen og en hane som galer utenfor vinduet 24/7. Kan vel knapt sammenlignes. Anonymkode: 07680...0b2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #14 Skrevet 9. juni Jeg ville sjekket regelverk og kanskje sett om jeg kunne pushet mattilsynet på de 😇 Anonymkode: a35eb...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #15 Skrevet 9. juni Det er vel ikke direkte ulovlig å ha husdyr i boligfelt, men ikke noe i veien for å se etter feil og mangler, og varsle kommunen, statsforvalter eller Mattilsynet. Anonymkode: 4cb2d...91b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå