Gå til innhold

Historier fra den nye glattcella

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har skrevet søknad til hybel i Danmark nå. Men så står det på den ene at man skal skrive litt om seg selv på et annet ark og legge ved søknaden. Og da lurer jeg veldig på hva man skal skrive? At man er stille og rolig, sosial og utadvent, hva man driver med og vil i livet? Skal man være superformell og ryddig eller går det an å bruke humor og være litt original? Kan man smiske på en innlysende og tullete måte?

:klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville i allfall vært ryddig i det jeg skriver. Og så litt om personlighet, som stille, rolig utadvendt osv. (Kanskje ikke alt på en gang, da ;) ) Å gå inn på hva man vil med Livet er muligens litt "overkill" i den sammenhengen :klø: .

Skrevet

Mmm. Du har sikkert rett. Det er bare det at det eneste studenthjemmet jeg har erfaring med er det jeg bor på nå, og her skribla jeg noen ord på et ark og putta å hånda på sjefen, som ikke så på det en gang. Så satt vi og skravla om jazz, vinylplater, interrail og 2k-pils i en time, og så flytta jeg inn. Så... litt uhøytidelig. Men jeg burde sikkert skrive ryddig for å være på den sikre siden denne gangen.

Skrevet
:ler: Siden jeg aldri har bodd på studenthjem ....eller- det er faktisk løgn, jeg ble stappet inn på Moholt studentby en sommer, så har jeg aldri søkt om plass. Så du bør kanskje helst overhøre mine vise råd i denne sammenhengen. ;)
Skrevet

Vanlig prosedyre, mener du? :ler:

Orker ikke å analysere meg selv nå. Tar det i morgen. Før forelesning og nattevakt. Eller kanskje på nattevakt? Da har jeg jo vanligvis god tid.

Skrevet
Vanlig prosedyre, mener du?  :ler:

"Same procedure as every time, Ms. Knurr" :ler:

Skrevet

Same procedure as every year, Cata.

:ler:

Man skal se Invasion nå. Og kanskje brette klær hvis man gidder... og så skal man lure veldig på hvor det har blitt av kofferten man satte i kjelleren. Den var ikke fin, den kan umulig være stjålet. Den andre kofferten er jo mye finere.

Neste gang jeg har fri mer enn to timer, aka ingen planer i det hele tatt, er tydeligvis 26. november. Det pleier å gå seg til, men... oj.

Skrevet

Koffert har muligens blitt lei av å stå i kjeller og har reist en tur på egen hånd? :klø:

Skrevet

Uten meg? :grine:

Skal ikke klage. Snart London nå. Og i desember skal jeg på skikkelig langtur - jeg skal på liksomweekend til *trommevirvel* Lillehammer!

Skrevet

Er koffert kommet hjem? I så fall håper jeg den hadde vett til å skamme seg for at den stakk av uten å si fra og at den kom hjem fullstappet av godsaker ;) .

Skrevet

Koffert er nok tapt for alltid. Det har vært opprydning i kjelleren og den søte, lille hadde antakeligvis mistet navnelappen sin og ble derfor kastet. :tristbla:

Totalt ubrukelig tur ut. Skulle på forelesning, helt til jeg fant ut at den var utsatt. Skulle på kafè, helt til de andre husket på korøving de måtte forte seg til. Skulle sette meg på banen og lese, men hadde glemt boka. Og nå skal jeg vaske opp, brette klær og sove - i den rekkefølgen - før nattevakt. *sukk*

I morgen skal jeg... kanskje på kirkekonsert. Hvis jeg gidder. Har fått låne bestemors leilighet til soving ettersom betongbråket fortsetter utenfor her, og lurer veldig på hvordan det skal gå når bestemor skal være der. Hun skjønner ikke helt greia med soving på dagen.

Skrevet

Oi, du hiver deg på oppvasken. (det må jo gjøres ;) )

Lapp på døra: Jeg må sove !

Skrevet

Er, mtp vegger, kun ett rom i den leilighetn, og det er badet. Åpen løsning på en liten leilighet. Meeen det er bedre enn store maskiner som skal hakke i stykker betong rett utenfor vinduet mitt.

Klær er brettet, oppvask er satt i bløt. Og nudler er på vei.

Skrevet

Soving hos bestemor gikk bra, nattevaktene gikk bra og nå er jeg halvveis. De to siste nettene skal jeg ha ei på opplæring, så da er vi faktisk to på avdelingen, hvilket kan bli veldig bra.

Burde egentlig skrive en lang huskeliste og utgiftsoversikt her, det er veldig mye å huske på. Men jeg tror jeg satser på godt, gammeldags papir gitt.

Skrevet

Håper bare hun er ålreit, ellers kan det bli skikkelig fælt! Veldig grei sykepleier på vakt da. Vi satt og skravla i hele natt i hvert fall.

Jeg vil hadenne. Men den koster masse og er antakeligvis lite flatterende nå som overarmene mine begynner å kunkurrere med beina i omkrets. Det kan funke hvis jeg husker å alltid holde armene litt ut fra kroppen :ler:

Nei, jobb. *tasse*

Skrevet

Så fiiiiin "denne" ;) .

Tror nok overarmene dine fint kan ha den kjolen, unge dame.

*setter lorgnetten bedre fast på nesen og hytter med pekefingeren*

Skrevet

Hun jeg hadde på opplæring var kjempeålreit! Gleder meg nesten til natta igjen. Det ble mye skravling og røyking og kaffedrikking, gitt. Hun er egentlig frisør, så i natt skal vi utnytte hverandres yrker: hun skal få massasje, og jeg skal få nytt hår :sjarmor:

Først familiemiddag hos tante og onkel. Den tanten og onklen som er mest irritert for at jeg ikke skal bli akademiker. Meeeen det blir veldig koselig. Skulle egentlig gått ut døra for fem minutter siden, men hadde en liten brillekrise her. Brillene hadde gjemt seg bak radiatoren. Hadde ikkle vært så krise hvis jeg skulle hjem etterpå, men jeg kan ikke gå uten på jobb, det funker ikke.

Men morgendagen blir bra! Skal til voksedama og til hodekrymperen og fikse og ordne ting, og så kommer naboen hjem. Tenkte jeg skulle være urkvinnelig og ha middagen klar.

Skrevet

Takk for oppmuntringen forresten! £180 kommer jeg ikke til å bruke på en kjole, jeg har en lang handleliste som skal oppnås for omtrent det beløpet, men ja... jeg tror det må bli noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...