Gå til innhold

Slites ut av drømming

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 40-årene og plages veldig av intens drømming hver eneste natt. Jeg skjønner at jeg sikkert egentlig får ganske bra med hvile, men det føles ikke helt slik likevel. Jeg lengter etter en stille natt og skulle ønske jeg aldri drømte. Er det noen her som vet om det går an å gjøre noe med dette? Kan utredning hos søvnspesialist ha noe for seg? Ellers noen erfaringer?

Jeg følger de vanlige rådene for søvhygiene.

Anonymkode: d9aee...298

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og drømte masse før. Men da hadde jeg over 50 pustestopp i timen. En cpap ga meg livet tilbake. Og husker drømmene mine en sjelden gang nå:)

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være mange ting. Som Abra sier, pustestopp eller for eksempel hormonsvingninger. Du er jo i rette alder for det siste. Har det vært mye stress for tiden (eller kanskje i lang tid)? Avhengig av hvor lenge det har vært slik så ville jeg begynt med en vanlig time hos fastlegen.

Anonymkode: 167b9...21b

AnonymBruker
Skrevet

Det sliter jeg også med! Har hatt det sånn så lenge jeg kan huske. Er sliten av drømmene mine. Jeg har i forbindelse med noe annet testet pustestopp på natta, og det har jeg ikke. Har derimot veldig livlig fantasi og en revmatisk sykdom, men aner ikke om det har en sammenheng.. Vil gjerne høre om flere sliter med det samme

Anonymkode: f8ad3...04f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har drømt veldig mye fra jeg var liten. Om jeg sovner 5-10 min på sofaen, så drømmer jeg. Selv i narkose så drømmer jeg… Jeg går rett i drømmemodus i det jeg sovner. Siden jeg drømmer så mye er jeg ofte sliten når jeg våkner. Verst er det uka som leder opp til jeg skal få mensen, da kan drømmene være ganske stressende, på grensen til mareritt… Så er nok noen hormoner inne i bildet her og… Og etter hva jeg har forstått på leger (når jeg har tatt det opp) så er det ingenting man kan gjøre for å drømme mindre. Skulle ønske det var noe konkret jeg kunne gjort så jeg kanskje hadde vært litt mer uthvilt, men har bare måtte innse at jeg er en drømmer med ekstrem livlig fantasi 😅

Mange har sagt at de misunner meg som drømmer så mye, men jeg pleier å si at det kan jeg love at de egentlig ikke gjør 😅

Anonymkode: cc3ca...a1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...