AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Håper noen kan svare meg på dette, finner ikke helt utav det selv. Og ja, jeg vet meget godt jeg har vært ikke smart. For 3,5 år siden gikk jeg gjennom ett røft samlivsbrudd, mistet plutselig jobben samtidig, og i en periode etterpå slet jeg med depresjon. Jeg mistet oversikten over økonomien ett halvt års tid. Dessverre gikk en gjeld på 450000 til inkasso. Nå gjenstår 103000 av gjelden etter tvangstrekk samt at jeg betalt ned så mye som mulig ekstra ved siden av pga ekstra jobb osv. Håper å være i null så snart som overhodet mulig. Byrået Axator opplever jeg som utrolig aggressive gjennom tlf oppringning x flere pr uke. I tillegg ser jeg nå at de prøver for tredje gang å kjøre saken gjennom namsmannen. Altså samme sak står nå oppført som tre ulike saker, og jeg har dermed tre betalingsanmerkninger - på samme sak. Men tre forskjellige beløp, ettersom det har blitt gradvis mindre. Saksnr 2 blir oppgjort iht plan start 2027 uten problem eller fare for foreldelse, med trekk i lønn. Noen som vet om dette er lovlig? Anonymkode: b89bf...6a6
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Reagerer på at A fortesetter å bruke ressurser på nye namsmannegjæringer når skyldneren betaler. Krev skriftlig forklaring på hvorfor samme krav dukker opp som flere saker. Anonymkode: 09eae...2a3 2 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Altså har de tre løpende trekk gjennom namsmannen på saken? Eller har de sendt begjæring fått denne behandlet med for eksempel trekk i lønn til og med mai 2027, sendt inn ny begjæring mai 2026 får denne behandlet ila 2026 og trekk nedlegges etter mai 2027. Sist nevnt er innafor i hvertfall, og gjøres for at de ønsket at trekket skal bli "sømløst" og at de klarer å beholde en "førsteplass" i køen. Her er det endel endringer i gjerde ila de neste årene med mål om at man trekkes ferdig i en sak før evt en ny sak, dvs at trekket kan vare "evig" men man unngår jo nettopp det du skriver om. Hvis første avsnitt er tilfellet, så ville jeg klaget til namsmannen. Anonymkode: 25c8d...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Jeg vet ikke svaret på det du lurer på, men jeg ville bare gi deg skryt for hvor god jobb du har gjort på å betale ned på gjelden din. Du har betalt ned som en helt og tatt skikkelig tak på problemet ditt. Det høres jo tvilsomt ut det de gjør. Hva om du kontakter namsmannen og hører med de? De er nok langt mer pålitelig kilde enn Axator. Anonymkode: cba88...351 3
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Reagerer på at A fortesetter å bruke ressurser på nye namsmannegjæringer når skyldneren betaler. Krev skriftlig forklaring på hvorfor samme krav dukker opp som flere saker. Anonymkode: 09eae...2a3 Hvordan reagerer du på dette? Anonymkode: b8334...725
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå