Gå til innhold

Handle mat i sommervarmen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Har ikke så mye penger å bruke på mat og er nødt til å handle mest mulig på tilbud og nedpriset mat.
Jeg går mye og sjekker på flere butikker. Er det greit å kjøpe kjølevarer, ha de i sekk og gå hjem i stekende sol? 
I dag fant jeg mange gode tilbud på Obs. Brukte ca 1 time hjem og fikk varene i kjøleskap. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går som regel fint. Pakk gjerne alle kjølevarer tett inntil hverandre i en pose og legg noe isolerende, som en genser eller noe varmt klesplagg rundt, så holder det seg kjølig ganske lenge. En time går helt fint. Varer som holder romtemperatur legger du utenfor denne "kjølepakka" slik at de ikke varmer opp de varene som skal holdes kjølige.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en liten kjølebag med meg i sekken på slike dager, når jeg vet jeg skal på "matraid" med ettpar kjøleelement. Dette er en myk kjølebag, ikke hardplast. 

Bedre enn ingenting tenker jeg. 

Anonymkode: 698eb...171

• Liker 3
Skrevet

Det går nok fint. Om du har muligheten så kan du jo fryse ned slike fryseelementer som fylles med vann, eller eventuelt fylle vann på tomme 0,5L brusflasker i fryseren som du tar med, og pakker inn sammen med de lettest bedervelige varene (fisk, naturelt kjøtt). De fleste kjølevarer tåler litt høyere temperatur i kort tid.

Anonymkode: 47704...df8

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes en time i solen er for lenge for mat, så ville tatt med kjølelelementer.

Anonymkode: 53ea3...3de

• Liker 1
Skrevet
male32 skrev (2 timer siden):

Hei

Har ikke så mye penger å bruke på mat og er nødt til å handle mest mulig på tilbud og nedpriset mat.
Jeg går mye og sjekker på flere butikker. Er det greit å kjøpe kjølevarer, ha de i sekk og gå hjem i stekende sol? 
I dag fant jeg mange gode tilbud på Obs. Brukte ca 1 time hjem og fikk varene i kjøleskap. 

Er du seriøs, eller bare totalt uten livserfaring?

Anonymkode: 1f633...9f0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så unødvendig å svare på den måten. 

Anonymkode: 4834f...8c5

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men det er jo sånn man lærer nettopp ved å spørre?

TS: avispapir rundt matvarer som bør holdes kjølige holder varmen lenge borte :) 

• Liker 2
Skrevet
visp skrev (2 minutter siden):

Men det er jo sånn man lærer nettopp ved å spørre?

TS: avispapir rundt matvarer som bør holdes kjølige holder varmen lenge borte :) 

Hvem har avispapir om dagen?

Anonymkode: dabc4...a7f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem har avispapir om dagen?

Anonymkode: dabc4...a7f

Ja, du sier noe :) Men man kan ha en avis liggende og bruke igjen og igjen. Kjøp en klassekampen eller noe sånt. 

Aluminiumsfolie rundt vil også fungere godt nok for en time.

• Liker 1
Skrevet
male32 skrev (3 timer siden):

Hei

Ta med deg noen kjøle -element pakket i folie i sekken . En time går fint så lenge man lar det kalde ligge nederst sammen 

Skrevet

Jeg er og en som handler i sekk og jeg har som regel alltid med meg kjøleelementer og det fungerer fint.

Anonymkode: a21d2...526

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er og en som handler i sekk og jeg har som regel alltid med meg kjøleelementer og det fungerer fint.

Anonymkode: a21d2...526

Men å gå én time i solsteika? 

Anonymkode: 744e9...a09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...