AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:16 #1 Skrevet torsdag kl. 09:16 Jeg mistet etter en behandling store deler av håret og har etter dette slitt ekstremt med kroppsdysmorfofobi og sosial angst. Jeg har forsøkt billige parykker, men de ser grusomme ut på meg og jeg har ikke råd til dyre mer naturtro parykker. Jeg kler lite av hodeplagg og føler meg litt rådløs for hva jeg skal gjøre. Noen som har vært gjennom lignende og har tips om hva som hjalp med kroppsdysmorfofobien, angsten og skammen? Anonymkode: 216b9...7b1 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:10 #2 Skrevet torsdag kl. 14:10 Du kan søke NAV om støtte til parykk for hårtap av medisinske grunner: https://www.nav.no/parykk Ellers ville jeg undersøkt om det kan finnes pasientforeninger? Eller til og med Facebook grupper for problemstillingen. Å snakke med folk som har gjennomgått det samme kan ofte være godt. Du kan forsøke å få legen til å henvise deg til psykolog, men det kan vel være vanskelig å få innpass dessverre. Bør vel beskrive godt konsekvensene av hårtapet og hvordan dette sliter på deg. Anonymkode: 9a285...222 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 14:22 #3 Skrevet torsdag kl. 14:22 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du kan søke NAV om støtte til parykk for hårtap av medisinske grunner: https://www.nav.no/parykk Ellers ville jeg undersøkt om det kan finnes pasientforeninger? Eller til og med Facebook grupper for problemstillingen. Å snakke med folk som har gjennomgått det samme kan ofte være godt. Du kan forsøke å få legen til å henvise deg til psykolog, men det kan vel være vanskelig å få innpass dessverre. Bør vel beskrive godt konsekvensene av hårtapet og hvordan dette sliter på deg. Anonymkode: 9a285...222 Takk, det vet jeg, har fortsatt ikke råd til noe god parykk dessverre.. Jeg er medlem på mange grupper men ser veldig mange har råd til helt andre løsninger enn meg. Har tenkt på psykolog, så får kanskje forsøke å få til det etterhvert. Anonymkode: 216b9...7b1 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Ingen som har erfaringer med noe lignende? 😪 Anonymkode: 216b9...7b1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå