Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere. Jeg trengr litt råd fra andre i samme setting. Jeg er 45 år gammel og har trent tung styrketrening konsekvent 4-5 ganger i uken i 8 år nå. Jeg spiser sunt, teller kalorier i perioder jeg vil gå ned litt, fokuserer på protein og ren mat, drikker mye vann. Aktiv ellers i hverdagen og drikker lite brus, juice, søtsaker kun i helgene osv. Jeg spiser nok, men ikke for mye. Ca 1600kal daglig. Er 170cm og veier 80 kg. Jeg er fit men ønsker å gå ned 10 kg. Problemet er at uansett hva jeg gjør så står vekta bom stille. Det gjorde den ikke før, så det er sikkert hormonelt? Hvordan gå ned i vekt på en bærekraftig måte samtidig som jeg bevarer muskelmassen som jeg har opparbeidet meg disse årene?  Hjelp!

Anonymkode: 33fb4...626

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du heeeelt sikker på at du spiser 1600kcal daglig, hver dag...? Hvor lenge har du gjort det evt.? 

Anonymkode: 6ea24...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke ned med styrketrening (er kvinne, 51 år). Det stimulerer veksthormoner så jeg går veldig opp i vekt. Så jeg må gå mot alle råd og trene mer cardio og spise lite, for at vekten skal rikke seg. Men sterk, ja det kan jeg bli!

Anonymkode: 9beb5...680

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er du heeeelt sikker på at du spiser 1600kcal daglig, hver dag...? Hvor lenge har du gjort det evt.? 

Anonymkode: 6ea24...b7e

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 9bdaa...5a9

AnonymBruker
Skrevet

1600 per dag på en 80 kilos kropp som trener tung styrke 4-5 ganger i uka er helt hinsides lite. Tung styrke 4-5 ganger i uka er også veldig mye, du rekker jo ikke å restituere.

Regner med at med «tung styrke» mener du minst 150 kilo i mark, pull ups med 5-10 kg plate, rundt 120 i knebøy etc?

Jeg er like gammel som deg, 50 kilo, spiser rundt 2500 per dag, trener lett styrke 2 x i uka (ca 60 i knebøy, 70 i markløft, pullups med 5 kilo). Trener også bryting, yoga, og går rundt en mil hver dag, løper rundt 3 km inn i mellom på sommeren hvis fint vær.

Du trenger mer mat hvis du faktisk spiser så lite som 1600 kcal. Spiser du råvarebasert? Eller er det ultraprosessert som ødelegger tarmen din? Spiser su nok kjøtt?

Anonymkode: 65e62...1fc

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...