Gå til innhold

Har du noen gang brukket noe?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var du og hvordan går det med deg i dag? 

Anonymkode: fd289...8ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brakk overarmen da jeg var 14, det var et uvanlig kraftig brudd og beinet var brukket tvert av. Har ingen problemer etter det bruddet. Ett år senere brakk jeg ankelen på tre forskjellige steder og har hatt en litt svakere ankel siden. Knakk den på nytt for et par år siden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brakk ryggen som barn og som voksen har jeg brukket flere tær. Det går fint med meg, er litt stiv og har perioder med ryggsmerter. 

Jeg har også brukket tenner, men regner med det ikke er relevant. 

Anonymkode: 10bce...419

AnonymBruker
Skrevet

Aldri brekt noen ting. Men jeg fikk ikke lov til å drive med idrett og som barn skulle jeg bare sees ikke høres. Helst ikke sees heller. Leste mye (ingen stor risiko for bruddskader med den hobbyen). 

Anonymkode: 6a00a...0de

• Hjerte 3
Skrevet (endret)

Ja. Når jeg tenker etter, har jeg faktisk brukket tre ting i kroppen. 

Første gang var i 2006, da falt jeg baklengs på isen og landet på ryggen. Brudd i en ryggvirvel. Om noen tror barnefødsel er vondt, var det ingenting oppimot den smerten jeg kjente i hele ryggraden da...Fy f.... Uansett, bruddet fremkommer på røntgen ennå (senest i mars i år) og jeg har daglige ryggsmerter. Jeg visste ikke at man kunne se slike brudd så lenge etterpå, nesten tjue år.

Andre gang brakk jeg et bittelite ben i venstre ankel, det var våren 2025. Haltet noen uker, men selv om det ikke er helt bra ennå (overtråkk) så halter jeg ikke lenger og det gjør ikke vondt lenger, unntatt hvis jeg vrir på ankelen i en viss vinkel.

Tredje gang brakk jeg et ribben. Det var også i 2025, men sent på året. La kroppsvekten over et armlen i metall og strakk meg etter noe på gulvet. Knepp, sa det og ribbeinet smalt et par hakk innover... Det var ikke så veldig vondt egentlig, selv om dype åndedrag, hoste (au!) eller latter kunne medføre noe smerte i et par uker etterpå. Merker ingenting til det nå.

Alle hendelsene har skjedd i voksen alder. Ingen brudd da jeg var barn. 

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Glemte forresten at jeg også har brukket nesa! Også det som barn. Ingen plager, den er litt skjev (har en kul). 

Anonymkode: 10bce...419

AnonymBruker
Skrevet

Har brukket ankelen, sklei på låvebrua, plater og skruer . var da 25 år , ankelen er stiv den dag i dag, ikke full bevegelse. Ingen smerter. Så et brudd i korsrygg etter en bilulykke da jeg var 29 år. Er litt stiv og smerter 

Anonymkode: 07663...432

Skrevet

Aldri brukket noe M37 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Aldri brukket noe. Men jeg vrikka ankelen som barn. Den ble svak etter det. Plager meg noen ganger. Hvis jeg skal løpe så kan den slå seg vrang. 

Anonymkode: 99dc4...9e0

Skrevet

Aldri brukket noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Brakk foten som 10 åring. Gikk fint, men det var alltid den foten jeg snublet med etterpå. Brakk eller bristet et par ribben som voksen, ca 35 år. Kjennes ut som noe " gnisser" der innimellom. Brakk samme foten igjen etter fylte 50. Den har antagelig noe feilstilling, får ofte ubehag oppover leggen. Har hørt at gamle skader kan bli " vondter" med årene. Tror kanskje det stemmer.

Anonymkode: 8dade...0a7

Skrevet

Knust ankelen og operert mange ganger. Nå er den avstivet. Så har jeg også  brukket ryggen. Og ja, å brekke ryggen var verre enn barnefødsler.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri brukket noe annet enn negler. Dame, 45

Anonymkode: f79bc...9bf

Skrevet (endret)

Jeg brakk leggen når jeg var 3-4 år og  lilletåa når jeg var 17 år 

Endret av Tough cookie
Skrevet (endret)

Fikk et tretthetsbrudd i 5. metakarpal (hånd nedenfor lillefinger) på grunn av kampsport. Skjedde for 1 år siden og helt fint i dag 😊

Endret av Smilii
Legge til info
AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Tråkket skikkelig over for første gang i livet nå som 33 åring. Trodde den brakk fordi det var så sykt vondt og hadde aldri opplevd overtråkk før. Fortsatt vondt, hovent og stivt nå snart 4 uker senere. Takknemlig for at jeg aldri har opplevd brudd, tror jeg hadde tålt det dårlig. Når det skal sies så har ingen i min familie brukket noen ting, verken oldeforeldre, besteforeldre, tanter, mor, søsken, søskenbarn osv. Vi har gått på allslags idrett, hatt fysisk krevende jobber, stått på ski og skøyter, trynt pø sykkel, vært i bil- og mopedulykker osv. Enten en veldig forsiktig familie eller så har vi veldig sterke bein 😂

Anonymkode: fb8b2...15c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri. Tråkket skikkelig over for første gang i livet nå som 33 åring. Trodde den brakk fordi det var så sykt vondt og hadde aldri opplevd overtråkk før. Fortsatt vondt, hovent og stivt nå snart 4 uker senere. Takknemlig for at jeg aldri har opplevd brudd, tror jeg hadde tålt det dårlig. Når det skal sies så har ingen i min familie brukket noen ting, verken oldeforeldre, besteforeldre, tanter, mor, søsken, søskenbarn osv. Vi har gått på allslags idrett, hatt fysisk krevende jobber, stått på ski og skøyter, trynt pø sykkel, vært i bil- og mopedulykker osv. Enten en veldig forsiktig familie eller så har vi veldig sterke bein 😂

Anonymkode: fb8b2...15c

Etter min erfaring så var det vondere å ryke leddbånd på overtråkk enn å brekke noe. Følte også at det tok lengre tid før ankelen i foten ble bra enn bruddet i hånda. Men kan godt være ulikt for folk 😊

AnonymBruker
Skrevet

Ja, brakk armen som 6-åring, en tå som 14-åring og armen igjen som 44-åring. Siste armbruddet var nesten oppe ved albuleddet, så det tok en del måneder før bevegeligheten begynte å nærme seg normal. Det går helt fint med meg nå. 😊

Anonymkode: 7af4e...87c

AnonymBruker
Skrevet

63 år. 

Brukket en tå og et ribbein. 

Anonymkode: 279fe...2d9

AnonymBruker
Skrevet

Noen tær, halebeinet, ribbein. Går greit nå, er noen år siden (13 år, 12 år, 3 år siden).

Anonymkode: 8a10b...ff5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...