Gå til innhold

Hvor ukomfortable er bunader?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Både Herrer og damer kan svare. 

Anonymkode: 4afd3...323

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes den er behagelig å ha på seg. Empireliv og vest med snøring og dessuten det eneste plagget jeg har som er sydd etter mål, så den sitter riktig og strammer ikke på steder den ikke burde stramme. Det eneste er at den er litt tung - det er tross alt fotsid ullstakk...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er behagelig. Har hørt litt ulikt så kan jo være litt variasjon mellom bunaden. Noen synes også stakken klør men har ikke brydd seg om å skaffe seg underskjørt.

Har i tillegg flere lommer på underskjørt så jeg har noe sted å ha tingene mine. 

Anonymkode: c3a63...9f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det beste med bunad er å ta den av. Ønsker meg bunad med stretch.

Anonymkode: e9be9...c92

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ukomfortabel så lenge temperaturen er komfortabel.

Anonymkode: bdce9...8c4

Skrevet

Min er riktig tilpasset og er kun ubehagelig når temperaturen kommer over 20 varmegrader.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den er behagelig å gå med, syns det er mest styr å gjøre den klar og det å få den på seg.

Anonymkode: 22559...509

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor mye du har lagt på deg siden tilpassingen....

Og så kommer det selvsagt an på hvilken type bunad det er. Noen har snøring som gjør at bunaden "alltid" sitter bra fordi man snører den på nytt ved hver bruk. Min bunad har faste hemper og er altså ikke justerbar i det hele tatt uten å sy den ut, og det er ikke gjort i en håndvending. I år fikk jeg den ikke på meg, så da er det bare å innføre askese frem til neste 17.mai...

Anonymkode: 1e782...1e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Både Herrer og damer kan svare. 

Anonymkode: 4afd3...323

Verste jeg vet. Har 3 hengende i skapet og orker aldri å gå med dem. Blir for varmt og alt for mye styr med sølv og stryk av skjorte. 

Anonymkode: 2dbe7...7a2

Skrevet

Synes vanlige hverdagsklær er mer ubehagelig, sømmer og jeans og lapper og BH osv. er jo litt styrete å kle på seg, men ellers helt fint! Kan også bli for varmt.

Skrevet (endret)

Det er litt styr å ta den på, men når den er på er den i grunnen vel så behagelig som andre plagg. Den skal jo være skreddersydd… 😉😁

Min tåler godt lange, gode måltider med sunnmørsk kakebord (dvs beregne en kake per pers.)

Deilig med bunad når andre fryser hekken av seg på 17. mai, i kirker og i trekkfulle lokaler. Så er det alltid korrekt til Galla. 😄

Endret av alfathealfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...