Nysgjerrig95 Skrevet onsdag kl. 20:40 #1 Skrevet onsdag kl. 20:40 Jeg elsker å gå barbeint og har gjort det så lenge jeg kan huske. Jeg «sluttet» å gå barbeint da jeg ble tenåring og tok det vel for gitt at veien videre ville utforskes med sko på beina. De siste årene har jeg gjenoppdaget min glede ved å gå barbeint, sansene mine føles som forhøyet, jeg blir mer knyttet naturen rundt meg, og best av alt; føttene mine er både sunnere og lykkeligere. Hittil går jeg turer i skog og mark, samt noen mer offentlige plasser, som gangveier. Ideelt sett skulle jeg gjerne gått barbeint hele tiden, men må si jeg er litt engstelig for andres reaksjoner. Jeg vet at jeg teknisk sett ikke skader noen ved å kaste skoene, men vet også at fottøy kobles til folkeskikk. Så, er det noen her som vil dele sine tanker om folk som går barbeint? Når er det innafor/ikke? Kanskje det er noen her som selv går mye barbeint, som vil dere noen erfaringer? Jeg pleier forresten å ha med meg sandaler så jeg kan ta de på dersom det skulle trenges, og hadde jeg hatt planer om å besøke noen i deres hjem, ville jeg tatt med sokker som jeg kunne tatt på. 1
Nysgjerrig95 Skrevet 20 timer siden Forfatter #2 Skrevet 20 timer siden Noen??? Er det rart? Kult? Ekkelt? Bryr deg ikke?
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Spørs helt hvor du er. Vær barbeint i hagen og når du er alene. Ha på sko i byen , butikker og når du er sammen med folk. Anonymkode: 1d867...b27 2 1
Nysgjerrig95 Skrevet 20 timer siden Forfatter #4 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spørs helt hvor du er. Vær barbeint i hagen og når du er alene. Ha på sko i byen , butikker og når du er sammen med folk. Anonymkode: 1d867...b27 Hvorfor tenker du slik? Som sagt, vil jeg helst gå barbeint hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Elsker også å gå barbent, men er kun rundt eget hus og i skogen som er greit. Alltid sokker på hos andre, enda viktigere hvis man går barbent da vi jo tråkker på avfall og urin. Anonymkode: 43bd3...bd8 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden Jeg selv får vondt av bare tanken.. Men jeg hadde ikke reagert negativt i skog og mark. Ville blitt forundret dog. I bynære områder ser det udelikat med bare føtter fordi de blir så skitne. Og tanken på å gå barfott på skitne gater er litt ekkelt Anonymkode: e83e3...588 6
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Nysgjerrig95 skrev (1 minutt siden): Hvorfor tenker du slik? Som sagt, vil jeg helst gå barbeint hele tiden. Andre mennesker bør få slippe møkkete føtter. Anonymkode: 43bd3...bd8 6
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden Jeg går barbeint hjemme og i hagen fra tidlig vår til sen høst, det er nydelig, men hvorfor vil du gå barbeint i møkkete bygater? Anonymkode: 3ae55...6db 4
Nysgjerrig95 Skrevet 19 timer siden Forfatter #9 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Andre mennesker bør få slippe møkkete føtter. Anonymkode: 43bd3...bd8 Det er et slikt argument som får meg til å ville gå barbeint enda mer. Folk burde tåle å se skitne føtter. 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden Nysgjerrig95 skrev (Akkurat nå): Det er et slikt argument som får meg til å ville gå barbeint enda mer. Folk burde tåle å se skitne føtter. "Burde tåle" din møkk og skitne pailabber? Hva slags egoist er du? Du lever ikke i en verden der folk er nødt til å tåle andres skitt. Anonymkode: b1a24...586 3
Nysgjerrig95 Skrevet 19 timer siden Forfatter #11 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg går barbeint hjemme og i hagen fra tidlig vår til sen høst, det er nydelig, men hvorfor vil du gå barbeint i møkkete bygater? Anonymkode: 3ae55...6db Fordi det er så mye bedre enn med sko! Jeg misliker å bruke sko, og elsker å gå barbeint. Jeg har hatt smerter i 2 tær i over 5 år etter jeg jobbet som servitør, og det eneste som hjelper er å gå uten sko. Det eneste som stopper meg, er som sagt at andre bryr seg.
Nysgjerrig95 Skrevet 19 timer siden Forfatter #12 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Burde tåle" din møkk og skitne pailabber? Hva slags egoist er du? Du lever ikke i en verden der folk er nødt til å tåle andres skitt. Anonymkode: b1a24...586 Er jeg egoist fordi jeg vil gå uten sko på føttene? Den var ny.
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden Skjønner deg godt, det er deilig å gå barbeint. Men kan du ikke bruke barbeintsko eller sandaler i byen? Syns det funker omtrent like bra, men er tryggere (mtp glasskår og andre ting man kan tråkke på, kanskje til og med sprøytespisser enkelte steder) og mer hygienisk. Hjemme og i skogen kan du gjøre hva du vil. Anonymkode: 5f004...d2d 1
Nysgjerrig95 Skrevet 19 timer siden Forfatter #14 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner deg godt, det er deilig å gå barbeint. Men kan du ikke bruke barbeintsko eller sandaler i byen? Syns det funker omtrent like bra, men er tryggere (mtp glasskår og andre ting man kan tråkke på, kanskje til og med sprøytespisser enkelte steder) og mer hygienisk. Hjemme og i skogen kan du gjøre hva du vil. Anonymkode: 5f004...d2d Nydelig idé! Jeg har ikke prøvd barfotsko, har du noen spesifikke å anbefale? Jeg så faktisk på Vibram FiveFingers her om dagen, de ser kule ut, men de ser heller ikke særlig behagelige ut, hahah.
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Skrevet 19 timer siden Nysgjerrig95 skrev (2 minutter siden): Det er et slikt argument som får meg til å ville gå barbeint enda mer. Folk burde tåle å se skitne føtter. Det spørs om du plages av å bli sett på som avvikende fra gjennomsnittet. Noe sier meg at du takler det helt greit. Jeg ville hatt en del fordommer om jeg møtte en barfot person i byen. Ville antatt hvor du stod i vaksinedebatt og generelt tenkt du antagelig er liberal til rus og alternativ. Og i tvil om du er i jobb. Ærlige tanker Anonymkode: e83e3...588 1 1
Nysgjerrig95 Skrevet 19 timer siden Forfatter #16 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det spørs om du plages av å bli sett på som avvikende fra gjennomsnittet. Noe sier meg at du takler det helt greit. Jeg ville hatt en del fordommer om jeg møtte en barfot person i byen. Ville antatt hvor du stod i vaksinedebatt og generelt tenkt du antagelig er liberal til rus og alternativ. Og i tvil om du er i jobb. Ærlige tanker Anonymkode: e83e3...588 Takk for at du tok deg tid til å forklare! Og jeg må smile av denne forbindelsen.
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Skrevet 19 timer siden Hvorfor? Man blir jo ekstremt møkkete på føttene som man deretter drar inn hjemme, og i senga, osv. Man risikerer å kutte opp føttene, og med så mye møkk som man da har på føttene er det vel stor sjangse for å gå infeeksjon i såret også. Anonymkode: 33abc...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden Nysgjerrig95 skrev (10 minutter siden): Det er et slikt argument som får meg til å ville gå barbeint enda mer. Folk burde tåle å se skitne føtter. Du tråkker i urin og møkk. Det bør man faktisk holde for seg selv. Gå barbent er urenslig uansett hvor deilig det er. Anonymkode: 43bd3...bd8 1 1
Nysgjerrig95 Skrevet 19 timer siden Forfatter #19 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg selv får vondt av bare tanken.. Men jeg hadde ikke reagert negativt i skog og mark. Ville blitt forundret dog. I bynære områder ser det udelikat med bare føtter fordi de blir så skitne. Og tanken på å gå barfott på skitne gater er litt ekkelt Anonymkode: e83e3...588 Jeg bare synes det er så fryktelig rart. Vi omgir oss med møkk hele tiden, vi tar på ting som er (etter min mening) langt eklere enn en fotsåle som møter møkkete asfalt hver eneste dag.
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #20 Skrevet 19 timer siden Jeg synes det er ekkelt. Hvis jeg besøker noen og dår går barbent, så blir det siste besøk hos dem. Anonymkode: bd0db...96d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå