AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Jeg leser om lungetransplantasjon og hvordan det fungerer for de som venter på lunger. Leser at lunger tåler kun å være uten sirkulasjon i 6 t, derfor må pasienter som står på venteliste ha telefonen på dag og natt, og komme seg til Rikshospitalet kjapt når de blir oppringt. Når man skal opereres får man jo beskjed om å faste. Hva med de som står i transplantasjonskø og som blir oppringt like etter at de har spist middag, og skal ligge på operasjonsbenken 2 timer senere? Anonymkode: 4d763...974 1
GulSitron Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Jeg vil tro at de tømmer magen for innhold på sykehuset før de går i gang med selve operasjonen. Blir vel det samme for de som trenger akutt livreddende kirurgi. 3 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni GulSitron skrev (39 minutter siden): Jeg vil tro at de tømmer magen for innhold på sykehuset før de går i gang med selve operasjonen. Blir vel det samme for de som trenger akutt livreddende kirurgi. Tømmer de magesekken før narkosen? Ts Anonymkode: 4d763...974
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni Det kommer jo folk inn på sykehuset som må opereres pga ulykker. De har ikke fastet. Just saying… Anonymkode: d0ced...f56 2
Mezzosoprena Skrevet 3. juni #5 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg leser om lungetransplantasjon og hvordan det fungerer for de som venter på lunger. Leser at lunger tåler kun å være uten sirkulasjon i 6 t, derfor må pasienter som står på venteliste ha telefonen på dag og natt, og komme seg til Rikshospitalet kjapt når de blir oppringt. Når man skal opereres får man jo beskjed om å faste. Hva med de som står i transplantasjonskø og som blir oppringt like etter at de har spist middag, og skal ligge på operasjonsbenken 2 timer senere? Anonymkode: 4d763...974 Alle som skal i planlagt narkose får beskjed om å faste for å forebygge komplikasjoner som oppkast under operasjonen. Siden det blir utført akuttkirurgi hver eneste dag, så sier det seg selv at denne forhåndsregelen ikke må opprettholdes for en hver pris. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #6 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tømmer de magesekken før narkosen? Ts Anonymkode: 4d763...974 Neida stort sett bare på de med tarmslyng. Men vi innleder narkose på en spesiell måte som ikke brukes på fastende pasienter. Anonymkode: 75c7f...ce5 4
Sinsiew Skrevet 3. juni #7 Skrevet 3. juni Jeg kom inn på sykehuset med sepsis. Måtte operere for å få vekk det som hadde ført til infeksjon(rester i livmor) etter fødsel). Kom inn ca 11.30 etter å ha spist en god sen frokost den dagen før plutselig ble kritisk mye dårligere. Rundt 12 lå jeg på operasjonsbordet og ble hasteoperert. Ikke 6t faste, for å si det sånn. Gikk fint det også. Det har god kontroll pådette. De tar jo imot folk som må hasteoperes hver dag. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #8 Skrevet 4. juni Det er en kontrollert risiko. Det er egne rutiner for akutte operasjoner, som har høyere risiko enn når pasienten er fastende. Men når en står på venteliste for nytt organ har en forventet levetid på under ett år igjen. Og når et organ da må opereres inn etter maks 6 timer, så regnes det som en liv eller død situasjon. Anonymkode: 537c0...23d 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #9 Skrevet 4. juni Jeg lå noen uker på sykehus med svangerskapsforgiftning. En dag fikk jeg frokost som vanlig, og ikke så lenge etterpå måtte jeg pumpes før jeg ble trillet avgårde for et keisersnitt som kom litt brått på. Anonymkode: 624f7...d76
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå