AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Seremoni og middag er privat, med kun brudepar og forlovere. det blir så invitert til fest sent på kvelden til et sted uten kollektiv forbindelse, langt unna «allfarvei». Man må altså kjøre selv, bli kjørt eller ta taxi frem og tilbake. det koster antagelig minst 1000 kroner hver vei da jeg ikke har mulighet til å kjøre selv. Man må ha med egen drikke, det blir presisert at det ikke blir servert drikke/alkohol, og det er heller ikke mulighet for å kjøpe noe (festen er i et grendehus eller lignende langt borte fra alt og alle). Jeg antar det blir servert kaker. Brudeparet presiserer at de kun ønsker seg penger, forståelig nok, de er voksne, etablerte og har barn. min relasjon til brudeparet; jeg var nær en av de for mange år siden. I dag prates vi et par ganger i året. Det blir invitert veldig, veldig mange til festen, men jeg kjenner kanskje et par stykker, bare. om jeg ikke drar, burde jeg likevel gi de en pengegave? Anonymkode: 4393b...778
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Skrevet 3 timer siden Nei jeg hadde ikke dratt! Så nei de hadde ikke fått bryllupsgave! Anonymkode: a335a...b48 16 4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Jeg ville meldt avbud, og sendt en symbolsk gave (donasjon til en veldedig organisasjon i deres navn) og gratulasjonskort. Anonymkode: 1c03a...0e3 8 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Kommer an på. Er det overnattingsmuligheter? Mulig med samkjøring? Tidlig buss på morgenen? I så fall, ja, jeg hadde kommet og hatt det kjempegøy! Anonymkode: f7779...eb7 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden Nei, du trenger ikke gi pengegave. Hadde nok heller gitt en blomst eller en god flaske vin som hadde vært øremerket til 1. Bryllupsdagen året etter. Giver kan gi det de selv ønsker. Jeg hadde heller kjøpt noe av symbolsk verdi enn å gi penger. Da jeg giftet meg kom en familie på 4 til bryllupet. Kuvertprisen var jo nesten 1500,- pr person. Det kostet meg 6000,- å ha de som gjester, og de ga 200,- Skal innrømme at jeg reagerte der og da, det så stusslig ut. Hadde vært bedre med en vin til 150,- men nå som jeg har blitt eldre så skjønner jeg jo at man gir det man vil og kan. Anonymkode: 4b70e...022 5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Jeg glemte å si at jeg hadde ikke dratt🤪 Anonymkode: 4b70e...022 3
LilleMy_09 Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Bryllup er dørgende kjedelig, og jeg hadde ikke dratt. Hadde gitt en liten gave og latt det bli med det
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden Hadde dratt. Festen er uansett det beste😀 Man kan fint dra flere sammen og spleise på en sjåfør, og drivstoff. Å ta med egen drikke er da virkelig helt ukomplisert Anonymkode: d1e0d...60e 3 1
godfisk Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden Jeg hadde ikke dratt, men jeg hadde gitt en pengegave om det ikke var noen jeg helt har avskrevet fra livet mitt. Jeg hadde uansett regnet det som en vinn-vinn: slipper stor fest som høres ganske ut som en fest på det lokale ungdomshuset med masse fremmede, pluss uansett spart både penger og bekymringer ved å skulle betale skyss selv. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Seremoni og middag er privat, med kun brudepar og forlovere. det blir så invitert til fest sent på kvelden til et sted uten kollektiv forbindelse, langt unna «allfarvei». Man må altså kjøre selv, bli kjørt eller ta taxi frem og tilbake. det koster antagelig minst 1000 kroner hver vei da jeg ikke har mulighet til å kjøre selv. Man må ha med egen drikke, det blir presisert at det ikke blir servert drikke/alkohol, og det er heller ikke mulighet for å kjøpe noe (festen er i et grendehus eller lignende langt borte fra alt og alle). Jeg antar det blir servert kaker. Brudeparet presiserer at de kun ønsker seg penger, forståelig nok, de er voksne, etablerte og har barn. min relasjon til brudeparet; jeg var nær en av de for mange år siden. I dag prates vi et par ganger i året. Det blir invitert veldig, veldig mange til festen, men jeg kjenner kanskje et par stykker, bare. om jeg ikke drar, burde jeg likevel gi de en pengegave? Anonymkode: 4393b...778 For mye styr. Absolutt ikke ot hadde ihvertfall ikke gitt gave. Anonymkode: 22dfc...e0b 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden Dette høres jo ut som en god gammeldags julefest på grendahuset, og ikke en bryllupsfeiring. Det høres ut som de vil ut med minst mulig, men tjene mest mulig. Jeg hadde nok ikke dratt, og hadde heller ikke gitt gave. Jeg har blitt invitert på 40-årsdager på grendahus som har hatt mer servering enn som så. Anonymkode: f1602...1e2 5 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden TS: bryllupet blir nok ikke kjedelig, heller avslappet, men det kan også fort bli mye fyll (som ikke er helt min stil, men heller dét enn et stivt bryllup med masse taler). Det er dessverre ingen mulighet for overnatting, og jeg kan heller ikke samkjøre med noen. Det er ingen bussforbindelser på noe som helst tid av døgnet. Kan muligens bli kjørt av noen til lokalet, men det er såpass langt unna «alt og alle» at det nesten er flaut å spørre. jeg er veldig usikker. På en måte tenker jeg at det sikkert blir koselig, jeg er sosial, så jeg finner sikkert noen å prate med. På en annen side blir det en veldig stor utgift for meg, og festen starter sent på kvelden, og jeg er synes opplegget er rart med å skulle ta med egen drikke. Jeg er også usikker på hvor lenge jeg orker å være med på et slikt opplegg mtp at det starter så sent. Anonymkode: 4393b...778
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Seremoni og middag er privat, med kun brudepar og forlovere. det blir så invitert til fest sent på kvelden til et sted uten kollektiv forbindelse, langt unna «allfarvei». Man må altså kjøre selv, bli kjørt eller ta taxi frem og tilbake. det koster antagelig minst 1000 kroner hver vei da jeg ikke har mulighet til å kjøre selv. Man må ha med egen drikke, det blir presisert at det ikke blir servert drikke/alkohol, og det er heller ikke mulighet for å kjøpe noe (festen er i et grendehus eller lignende langt borte fra alt og alle). Jeg antar det blir servert kaker. Brudeparet presiserer at de kun ønsker seg penger, forståelig nok, de er voksne, etablerte og har barn. min relasjon til brudeparet; jeg var nær en av de for mange år siden. I dag prates vi et par ganger i året. Det blir invitert veldig, veldig mange til festen, men jeg kjenner kanskje et par stykker, bare. om jeg ikke drar, burde jeg likevel gi de en pengegave? Anonymkode: 4393b...778 Tja, høres ut som det er lagt opp til rølpefest er det noe som frister deg? Ville gitt gave. Anonymkode: 53689...479
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS: bryllupet blir nok ikke kjedelig, heller avslappet, men det kan også fort bli mye fyll (som ikke er helt min stil, men heller dét enn et stivt bryllup med masse taler). Det er dessverre ingen mulighet for overnatting, og jeg kan heller ikke samkjøre med noen. Det er ingen bussforbindelser på noe som helst tid av døgnet. Kan muligens bli kjørt av noen til lokalet, men det er såpass langt unna «alt og alle» at det nesten er flaut å spørre. jeg er veldig usikker. På en måte tenker jeg at det sikkert blir koselig, jeg er sosial, så jeg finner sikkert noen å prate med. På en annen side blir det en veldig stor utgift for meg, og festen starter sent på kvelden, og jeg er synes opplegget er rart med å skulle ta med egen drikke. Jeg er også usikker på hvor lenge jeg orker å være med på et slikt opplegg mtp at det starter så sent. Anonymkode: 4393b...778 Da hadde jeg meldt avbud. Det hadde ikke fungert for meg, dessverre. Brudeparet hadde dog mottatt samme gave som jeg opprinnelig hadde tenkt. Anonymkode: f7779...eb7
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Dette tror jeg ikke noe på. 1000 kr hver vei til et grendehus, ligger det midt inn i skogen da eller? Og tror ærlig talt ikke at brudeparet er så tonedøve at de ikke har tenkt på sånt. Og hva er sent på kveld for deg? Har de bedt til kl 19 eller 23? ellers høres det ut som en strålende plan for min del, elsker bryllup og fest og blir alltid kjent med noen og koster meg ikke en kalori å ta med drikke. De har vel tenkt at det er en god anledning for en morsom fest og at de har en omgangskrets som liker det. Hadde spurt brudeparet om hvordan transport ordnes av de øvrige og om de kan formidle kontakt så du får ordnet deg sammen andre. Eventuelt ikke dratt hvis du ikke føler deg nærme nok og/eller er glad i fest/mange andre du ikke kjenner. Anonymkode: 40595...914
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden Jeg hadde ikke dratt. Virker som de inviterer en hel haug for å få inn mest mulig. Hvor gode venninner er dere egentlig? Hadde nok heller ikke gitt gave, kanskje sendt en blomst. Anonymkode: 15fce...181 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Skrevet 3 timer siden Hvis dette er mennesker du ønsker i livet ditt ville jeg strekt meg langt. Hvorfor avviser du å samkjøre? Anonymkode: ae4f3...954
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Skrevet 3 timer siden Uaktuelt. Jeg køyer senest kl. 9, liker ikke kaker og er for øvrig glutenintolerant, dvs. det hadde neppe vært kake til meg uansett. Fyllekalas er jeg en milliard år for gammel til. Anonymkode: 1606f...f6e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå