Tvist Skrevet i går, 10:01 #1 Skrevet i går, 10:01 Registrerer dere reisen deres på reiseklar.no? Jeg reiser alene, og tenker det er greit at de vet hvor jeg er.
AnonymBruker Skrevet i går, 10:17 #2 Skrevet i går, 10:17 Nei. Reiseselskapet vet hvor jeg er. Anonymkode: 718c9...366
AnonymBruker Skrevet i går, 10:25 #3 Skrevet i går, 10:25 Ja. Jeg registrerer meg. Jeg reiser alene. Reiste rundt i Asia tidligere i år, og skal rundt i Sør-Amerika om noen måneder. Veldig praktisk å få varslinger fra de ulike landene jeg skal til, hvis det skulle skje noe spesielt. Anonymkode: 8320b...e93
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Jeg registrerer oss alltid, uansett. Er blitt en god vane. Anonymkode: 73bc0...184
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Ikke i Europa. Skal man det? Anonymkode: 09670...203
frenchygirl Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Jeg registrerer meg ikke. Men jeg har lagt til min stedposisjon på snap slik at familien vet hvor jeg til enhver tid befinner meg. ( eller iallefall hvor telefonen befinner seg).
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Nei, og jeg reiser/har reist mange sære steder. Nå for tiden er det jo nett nesten alle steder, og familie/venner er relativt greit orientert om hvor en befinner seg hver dag. Eneste gang jeg har gjort det var en vinter på bilferie nedover i Afrika med mye overnatting i telt/i bilen. To av landene var litt sketchy med IS-tro grupperinger som ikke var så begeistret for bl.a. utlendinger. Der registrerte vi oss på forhånd hos UD (det var før det fantes noen app) med ca rute og ca datoer. Ellers sjekket vi inn hos familie med OK-melding over satellitt hver morgen og kveld. Hadde også "panikk-knapp" på senderen som overførte posisjon til et knippe mottakere – i tilfelle rottefelle. Men dette er mer "ekstremturisme" vil jeg tro. 😉 Men ikke for det: det er alltid greit at noen vet hvor du er i verden, og at du har det bra. Fordelen med reiseklar-appen er vel at du får meldinger ved kritiske hendelser i området der du befinner deg. Men hvor ofte skjer egentlig det? Jeg tror jeg ville nøyd meg med å registrere meg i den appen kun hvis jeg reiste til et område med en potensielt anstrengt sikkerhetssituasjon. Anonymkode: fa19b...e96
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden De fleste kan se på Snapkartet hvor jeg er. Og banken har iallfall god kontroll på hvor jeg befinner meg😂 Anonymkode: 9ec14...de5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå