AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Skrevet 3. juni Jeg er i tredje trimester nå. Jeg har en så utrolig sterk lukt fra lysken, det lukter nesten søtt, eller salt - det minner meg litt om lukten fra menns underliv eller sæd. Selv når jeg kommer rett ut av dusjen etter å ha vasket godt der, så er fremdeles lukten der. Det er litt sårt i lysken hvor hud gnisser mot hud, kan det være soppinfeksjon? Jeg har hatt sopp på huden under armene og under brystene, men det har aldri luktet slik. Eller er dette normalt og hormonelt i graviditet? Flere som opplever noe lignende? Anonymkode: 0b7c5...349
AnonymBruker Skrevet 3. juni #2 Skrevet 3. juni Sikker på at du ikke lekker fostervann? Det har en søtlig lukt. Anonymkode: 15e1b...f9f
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Sikker på at du ikke lekker fostervann? Det har en søtlig lukt. Anonymkode: 15e1b...f9f Ja, de sjekket for det på sykehuset. Og det kommer ikke fra skjeden, men fra svetten i lysken. Veldig rart 😅 Anonymkode: 0b7c5...349
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni Jeg har lignende, gravid i tredje trimester. Bruker potetmel i alle «folder» der hud mot hud kan forekomme, det hjelper 😊 Anonymkode: 45d11...30a 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Skrevet 4. juni En jordmor nevnte i en podkast jeg hørte på nylig at fostervann lukter som sæd... noe som var nytt for meg. Så det høres jo ut som om fostervann på én eller annen måte kommer ut andre veier? Rart Anonymkode: b274e...b61 1
Million Skrevet 4. juni #6 Skrevet 4. juni (endret) Kan det hende du kanskje bare har fått den magiske ekstra sterke og hypersensitive luktesansen mange får når de er gravide...? Jeg hadde det. Fy søren så plagsomt det er å kjenne lukter på flere meters hold, som man normalt ikke enser. Jeg har aldri likt salami, hater det. Men under graviditeten kjente jeg lukten av alles matpakker. Særlig STANKEN av salami på gjennomsnittsnordmannens matpakke på toget om morgenen var plagsom, på vei inn til jobben. Salami overalt. Måtte bytte plass rett som det var, og håpe jeg havnet hos noen som bare luktet brunost eller noe, ikke den fæle salamien...! Brekkmiddel. Men ja, man får ofte sterk luktesans og kjenner lukten av ting som ingen andre merker. Har du spurt partneren din om han kjenner noe? Det kan være lurt. Kanskje bare du kjenner det, faktisk. Endret 4. juni av Million 1
Mezzosoprena Skrevet 4. juni #7 Skrevet 4. juni Husk at det også er luktesansen som kan endre seg i svangerskapet, og at det kanskje er derfor du merker noe annet nå 🙂
AnonymBruker Skrevet 4. juni #8 Skrevet 4. juni Ny eller fersk svette kan ligne på sæd lukt, og svette i lysken er vanlig i svangerskapet. Og med det nevnt over om luktesans, så plagsomt, men normalt! Anonymkode: 68188...506 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå